2007-02-04

Szicíliai narancssaláta, az olaszok az orruk hegyénél tovább nem látnak

Tipikus nyári előétel lenne, ha nyáron kapnánk finom, édes, lédus narancsot. De mivel ezt nyáron nem kapni, ezért ennek a sós narancssalátának most van igazi szezonja. Nagyon egyszerű és eddig mindenkinek bejött, pedig sokan csak hosszas unszolásra kóstolták meg.
Mikor Amalfiban nyaraltam, gyors vacsorát kellett kitalálni egy hirtelen jött meghívásra. Mindenki hozott valamit, az én feladatom az előétel volt. Benéztem a hűtőbe, maradt pár szelet pármai sonka előző napról, ehhez szedtem gyorsan a kertből friss fügét. A sonka mellett pár szem narancs árválkodott még a hűtőben, nekiláttam hát salátát csinálni belőlük, a Szicíliában tanultak szerint. A salátám nagy sikert aratott a helyiek körében, vendéglátom anyukája meg is kérdezte, hogy ez valami magyar specialitás? Mikor mondtam, hogy nem, ez szicíliai, kicsit sértődötten mondta, honnan tudhatná ezt ő, még sosem járt ott. A teraszukról némi túlzással, tiszta időben talán még el is látni odáig.

Hozzávalók
3 szem édes narancs, szárzeller, lilahagyma, só, bors, olivaolaj

A meghámozott narancsot felkarikázom, ráteszem a szintén felkarikázott szárzellert, az apróra vágott lilahagymát, sózom, borsozom és jó sok olajjal meglocsolom. Pirítóssal a legjobb tunkolni a sós-narancsos-olajos levet. Lehet önálló előétel vagy egy jó kis antiasto misto része.

0 megjegyzés:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin