2007-09-13

Ez is én vagyok

Eddig jól titkoltam, de most bevallom, az olasz konyhán kívül szeretek mást is, pl a édes-csípős, fűszeres távol-keleti ihletésű ételeket. Konkrétabb tájegységeket itt most nem neveznék meg, mivel soha nem jártam arra, ezért nem tudom, mi a tényleg thaiföldi, vietnami, indonéz, kínai, indiai stb. Ételeiket (?) csak az európai gyomorra alakított verzióban ismerem, na meg a hazai kifőzdékből, főzőműsorokból. Szóval nem ragasztanék rá semmilyen konkrét címkét erre az ételre sem. Tehát szoktam ilyet is, 10%-ban kb, a maradék 90% olasz mellett.
Ez a tintahal, ehető akár hideg vagy meleg salátáként előételnek, vagy melegen rízzsel, főételként. Mi meleg előételnek ettük.
Közhiedelem, hogy a tintahal rágós. Ez így is van 3 esetben: ha előfőzött Tescós, ha fagyasztott karika, vagy ha túlsütjük. A friss, nyers tintahal egy-két perc alatt megsül, húsa pedig puha és lágy. Le az előítéletekkel! Igaz, nem nagy élmény pucolni, de még én is kibírtam. A fejét, csápjait nem sütöttem meg (ez egy rövidesen bemutatott ételbe került), ennek ugyanis jóval több idő kell.

Pucolás: A fejével együtt húzzuk ki a belső alkatrészeket, majd óvatosan toljuk ki a gerinccsontját (hosszú, üvegszerű vmi). Mossuk ki a tömlőt, majd karikázzuk fel. Ha itt még találunk ide nem illő részeket, nosza, vegyük ki!

Hozzávalók 2 főre: fél kg tintahal, gyömbér, fokhagyma, csili, thai citromfű (hosszú fű-szerű növény), lila levelű citromfű, poréhagyma, méz (esetleg kész édes-csípős wok, tavaszi tekercs, akármilyen szósz). Az alapanyagokat ízlés szerinti arányban használja mindenki!

1. A gyömbért lereszelem, a hajszálvékonycsíkokra vágott hagymával együtt felforrósított teflonserpenyőbe teszem
2. Hozzáadom a felaprított fűszerzöldeket, sok-sok lekapart fokhagymát, a csilit és a mézet, nagy lángon, egyet rottyantok a keveréken
3. Beleteszem a felkarikázott tintahalat és kb két percig sütöm, míg szép fehér nem lesz a hal.

0 megjegyzés:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin