2008-08-11

Paprikakrém kápia paprikából

2 évvel ezelőtt a Budai Gourmet fesztiválon ettem ehhez hasonló paprikakrémet, azóta is próbáljuk az ott kóstoltat megközelíteni. Egy francia kis delikátesz árulta a kenhető, kanalazható kenyérre valót, ha jól emlékszem, korzikai paprikakrém néven.
A recept egy korábbi verziója már fellelhető a blogon, most egy kicsit módosítottam rajta.
A nagycsarnokban nagyon jó áron kapni kápia paprikát, én is innen szereztem be.


Hozzávalók: 1 kg kápia paprika, 1 fej vöröshagyma, fél-1 dl száraz fehérbor, pár csepp balzsamecet, olívaolaj, só, bors

1. A paprikák csumáját szedjük ki, majd 200 fokos sütőben süssük a paprikát kb. 20-25 percig
2. Ha teljesen kihűlt a paprika szedjük le a héját
3. A felkockázott hagymát olívaolajon kis lángon kezdjük el pirítani, mikor már üveges öntsük rá a bort, forraljuk 5 percig, majd adjuk hozzá a megpucolt paprikát is
4. Újabb öt percig kevergessük, azután turmixoljuk le az egészet
5. Ízlés szerint ízesítsük sóval, borssal, olívaolajjal, balzsamecettel

10 megjegyzés:

Gabah írta...

Tadaaaaaaaam!
http://piazza-piazza.blogspot.com/2008/08/n.html
Sok szeretettel Neked, Dolce Vita!

Zsuzsi írta...

Kedves Kriszta!
Küldtem neked valamit:-)
Zsuzsi

http://zsuzsifoz.blogspot.com/2008/08/djat-kaptam.html

Névtelen írta...

csak egy kicsi kérdés: miért kell teljesen kihűteni a paprikát, mielőtt leszednénk a héját? az nekem még melegen is lejön. aztán meg úgyis melegíteni kell, nem? de lehet, hogy valamit nem tudok...

Névtelen írta...

Szia Dolce Vita!

Ez kicsit offtopic lesz.
Először is köszi az esküvős-vendégfogadós-üdítős kérdésemre a válaszodat, az aztán következő topicoknak is nagyon örültem nyári frissítő témakörben (jó érzés az embernek, ha ihlető szerepben tetszeleghet :)
Másrészt: most jöttünk haza nászútról, Positanoból, és szeretném neked megköszönni, hogy a blogodon keresztül megtanulhattam, megérthettem az olasz gasztronómiát már azelőtt, hogy először igazán megtapasztalhattam volna. Így a trattoriákban már nem lasagnát és tiramisut rendeltem, hanem friss házi tésztákat és panna cottát, és Amalfin első utam abba a gyönyörű sarki cukrászdába vezetett, hogy a templom lépcsőin végre bevághassak egy isteni delizia al limonét.
Úgyhogy köszönöm, a férjem nevében is! :)

És ha már Olaszország: én úgy beleszerettem ebbe a nyelvbe, hogy az angolom mellé nagyon szeretném ezt is elsajátítani. Annyi volt olasz szakos jár erre, nem szeretne valaki megtanítani? :)
(Tudom, hogy igazán úgyis csak ott lehet megtanulni, de az alapokat azért szívesen leraknám már idehaza.)

Minden jót neked, szép nyáridőt!

Dolce Vita írta...

Holdhal!

Gratulálok az esküvőhöz, sok boldogságot!a világ egyik legszebb helyén töltötétek a luna di miele-t (szó szerint mézes hold), ha már olasz tanulásról beszélünk : )

hallohallo!
Praktikus oka van, ne égessen meg : ))) Én hajlamos vagyok mindennek azonnal nekiesni, így a sült padlizsánnal és a paprikával azonnal agyonégetem magam

Névtelen írta...

Szia Dolce Vita!
Nagy élvezettel olvasom a blogodat hónapok óta, már alig várom,h elkészüljön az épülő házunk konyhája, és sorra próbálgathassam ki a receptjeidet:-)
Ha esetleg van feles időd, nagyon klassz lenne, ha leírnád, az eredeti olasz paradicsomos bruschetta hogyan készül, ill. a négysajtszósz, mert az üvegeset ki sem merem próbálni, viszont Dél-Olaszorszában (Vieste) fantasztikus gnocchi quattro formaggit ettem, a gnocchi receptedet megtaláltam, már csak a szósz kellene rá:-)
Minden jót, és remélem, megy még sokáig a blogod, egy csomó mindent ki is nyomtatgattam magamnak, szívesen bővíteném:-)

Dolce Vita írta...

Andi!

Az én kedvenc bruscettám nagyon egyszerű, a lényeg, hogy minden nagyon jó minőségű legyen, amit felhasználsz (friss, érett paradicsom, most van épp szezonja, finom olívaolaj, jó kenyér, friss bazsalikom)
Én a finom házi kenyeremet használom hozzá, vastagra szeletelem,kicsit megpirítom, enyhén bedörzsölöm fokhagymával, a paradicsomot apró kockákra vágom, olívaolajjal sóval és az összetépkedett bazsalikomlevéllel ízesítem, rákanalazom a kenyérre. Ennyi, nagyon egyszerű, de isteni
Négysajt szósz kérdésben még visszajövök

Névtelen írta...

Ez a kápia-krém meddig áll el? Esetleg el lehet rakni télire is,mint a zakuszkát? (sterilizált üvegben, száraz dunsztban) köszi J

Zenobia írta...

Hello!

Ehhez hasonló az a paprika krém, amit mi szoktunk készíteni, de nem kápia paprikából (hiszen az nem régóta kapható nálunk) hanem pritamin azaz paradicsom paprikából és nem vörös hagymával, hanem fokhagymával. Különben minden stimmel! Próbáljátok ki így is. Pirítós kenyérrel isteni!

Dolce Vita írta...

a pritamin talán még édesebb is. hol élsz ahol nincs kápia?

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin