2009-02-04

Citromtól „főtt” lazac

A hétvégén a METRO-ban kaptam nagyon szép, friss lazacot. A halas fiú a szemem láttára bontotta a nemrég érkezett egyben lazacokat filére. Gyönyörű volt a színe, csodás az illata, nem volt szívem az egészet megsütni, valamilyen nyers megoldást kerestem. A múltkori pácolt lazac nagyon jól sikerült, de kísérletező kedvem nem hagyott nyugodni, valami újat szerettem volna kipróbálni. Segítségemre ismét a Szakácsok könyve volt (talán meg kellene már vennem, megint kölcsönbe van nálam egy barátunktól). Itt találtam egy nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető japán receptet: lazac carpaccio-t. Kicsit módosítanom kellett az eredeti recept judzu (citrus junos) lével készül, ilyen nemcsak, hogy nem volt itthon, de azt sem tudtam, mi fán terem, úgyhogy közönséges citromot használtam hozzá, kisebb mennyiségben, mint amit a recept előír. A végeredmény egy igazán különleges előétel, amely szempillantás alatt elkészül. Én tálalás előtt fél órával készítettem el az ételt, így a lazac „megfőtt” a citromban. Nekem mindkét, a nyersebb (azonnal tálalt) verzió és ez a kevésbé nyers is ugyanúgy ízlett. Érdemes mindkettőt kipróbálni.


A bűvös szakácson ezt írták róla: „a juzu egy Japánban használatos lágy ízű zöldcitromfajta, amelyet Magyarországon grépfrút, zöldcitrom (lime) és citrom keverékével helyettesíthetünk.”

Hozzávalók: 20 dkg friss lazafilé, 3 evőkanál citromlé, 1 kis fej lilahagyma, apróra vágva, 1 evőkanál tökmagolaj, 1 evőkanál szójaszósz, snidling

1. Szeleteljük fel vékonyan a halat
2. Keverjük össze a citromlevet, az olajat, a szójaszószt és a lilahagymát
3. Pár másodpercre mártsuk bele a keverékbe a lazacszeleteket, majd helyezzük őket egy tányérra
4. Locsoljuk meg a szeleteket a megmaradt szósszal és vágjunk rá snidlinget.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hali,

ez így nagyon jól hangzik, és ha a kép ezt ábrázolja, akkor jól is néz ki!

Egyébiránt a recept gyakorlatilag egy egyszerűsített ceviche (perui eredetű pácolt hal)
ld. http://en.wikipedia.org/wiki/Ceviche

Érdemes erre is rákeresni, rengeteg jó recept kering a neten.

Sok sikert,

Hangyasav

Dolce Vita írta...

utánanézek, köszi a linket
A képen PERSZE, hogy az van, minden fotón a leírt étel szerepel. Ez itt, a rögtön tálalt verzió. Látszik a hal színén, hogy még nyers, amelyik állt a pácban, annak teljesen olyan világos rózsaszín a színe, mint egy sült lazacnak, csak az állaga megmarad oylan frissnek, mint a nyers halé

Névtelen írta...

Múltkor fél áron vettem a Szakácsok könyvét az egyik vidéki Alexandrában. 6000 valamennyi volt. Alig hittem a szememnek.
zölderdő

Dolce Vita írta...

Annyit adnék érte én is, nagyon jó könyv, de 12 ezer kicsit erős

Névtelen írta...

Tuti, hogy ki fogom probalni ezt a lazacot, csak elotte annyit kerdeznek, hogy kb mennyi ideig all el a hutoben? koszi, agi

Névtelen írta...

Most vettem csak eszre, hogy rossz helyre irtam.. Szoval az elozo kerdesem termeszetesen a hazilag pacolt lazacra vonatkozna. :)
agi

Dolce Vita írta...

Ági!

Sztem 1-2 nap és érdemes egy kis sót hagyni rajta

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin