2011-01-18

Csicsókacsipsz

A recept szerzői joga a férjemé, sőt a kivitelezés is az ő nevéhez fűződik. (Valljuk be, nem volt ez azért annyira bonyolult dolog). De az ötlet kétségtelenül nagyon jó, ilyen finom chipset még sosem ettem.
A vékonyra szelt, ropogósra sült gyökérzöldség íze megsokszorozódott a grillezéstől. Aki ismeri a csicsókát, szerintem el is tudja azonnal képzelni, hogyan jön ki ennek a nem hétköznapi zöldségnek az édeskés íze a sütéstől. Enyhe az idő, a talaj felengedett, lehet újra csicsókát kiásni, akinek van, vágjon bele. A piacon láttam csicsókát, szép pénzt kértek érte. Ez abból a szempontból persze érthető, hogy nem lehet túl nagy a kínálat, de mivel nekünk itthon több kiló lapul a föld alatt (ennek a nagy része ott is marad és jövőre még több lesz belőle), nem értem, mi kerül rajta 600-700 forintba.
(ha valaki szeretne otthonra ültetni és nem talál magot, ha tudja a szaporítás módját, szívesen adok pár tövet, gumót, vagy ami kell a sokszorosításához)


Hozzávalók:
30 dkg nagyméretű, nem túl göcsörtös csicsóka, só

1. Sikáljuk meg alaposan a csicsókát, hámozni nem szükséges
2. Kenyérszeletelővel vagy uborkareszelővel szeljük egészen vékonyra (kb. 1 mm)
3. Kontaktgrillben (olaj nélkül) süssük ropogósra



13 megjegyzés:

4Gyerek írta...

ööö...ismét egy csicsókás recipé. amit ezúttal is kipróbálnék. Mo-on miért lehet kapni, s itt miért nem?
Gabojsza is felajánlotta, hogy adna, csak nekem mostanság nincs utam arrafele. brühühűűűű
(na, majd megkérem Anyukám vegyen pár gumót, úgy is megy Pestre, mostanság szül a húgom....majd ő szépen meghonosítja itt)
amúgy a Wikipédia szerint ugyanúgy szaporítható mint a burgonya.

Dolce Vita írta...

azt nem mondom, hogy postán elküldöm : )))

Névtelen írta...

Az Örs vezér terén a Cédrus piacon 400 Ft-ért vettem csicsókát (hátul a bal folyosó bio-boltjában). Tavaszig ígérték, hogy lesz folyamatosan.

Dolce Vita írta...

Köszi az infót! Az már azért jóval jobb ár. Bio zöldség/gyümölcs ügyben én is ajánlom azt a zöldségest, nagyon jók az árai

Névtelen írta...

A Lehel piac földszintjén, a középső mozgólépcső mellett, szemben a hal és aszaltgyümölcs árusokkal szintén árul egy nagyon kedves, idős bácsi 300ft/kg áron. Minden szerdán és szombaton kint van.

duende írta...

Tök jó! Kipróbálom. Nálunk rengeteg van a piacon, nénik árulják, 200 Ft-os áron. Zalában nagyon népszerű ez a finom gyökérzöldség.

(A fotók pedig gyönyörűek!)

Dolce Vita írta...

Na, az már reális ár : )))

A képekért köszi : )

Névtelen írta...

én is elástam négy gumot tavasszal de ősszel nem mertem hozzá nyúlni mert csak 3-4 szár nőtt. Hogyan szüreteled?

chriesi írta...

Ez nagyon tetszik! Hétvégén kipróbálom.

Dolce Vita írta...

Ásóval kiássuk, kifordítjuk, ami beszakad, tavasszal az fog kihajtani

Ritmus írta...

Hű, ez nagyon jó chips! Pláne Wunderlich Úr borával!

enef írta...

A biopiacon Gyöngyösi Sándornál kapható a legszebb és legjobb (persze Krisztáék után :) csicsóka 200 és 300 között mozog az ára, magad válogathatod. Egyébként Sándor laskagombát és shitake gombát is termel, nagyon megbízható minőségben.
Címe: 6116 Fülöpjakab tanya 628 sz.
Tel. +36 20 926 4511

mohanora írta...

Szia!
azt szeretném kérdezni, hogy szerinted mit rontok el, ha nekem nem lesz ropogós ?
a vékonyak sem :(
finom így is, de én ropogósat szeretnék :)
köszi,
nóra

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin