2007-05-02

Krumplihasznosítás

Végre itt az újkrumpliszezon, de mi legyen azzal a kosárnyi régivel, ami a spájzban maradt? Javaslom, legyen belőle gnocchi. Én most egy zöld verziót próbáltam: bazsalikomos gnocchit ettünk ebédre szardellás szósszal. Az eredeti recept olvasztott mozzarellával készült, én ezt parmezánra cseréltem.

Hozzávalók a gnocchihoz: fél kg krumpli, kb 20 dkg liszt, egy tojás, 1 csokor bazsalikom, 3 kanál tej, só, A szószhoz: 60 gr szardella, 2 gerezd fokhagyma, 3 szem paradicsom, bors, olivaolaj.
1. A bazsalikomot a 3 kanál tejjel botmixerrel pürésítem.
2. A krumplit megfőzöm héjában, majd a pucolás végeztével villával összetöröm, és annyi liszttel összekeverem, amennyit felvesz. Belekeverem a bazsalikommasszát. Hozzáadok egy egész tojást, sózom. Kukacokat gyúrok belőle, majd késsel felvagdosom. Ha sok időm van, villával csíkosra formázom.
3. A szószhoz kis olivaolajon megpirítom a fokhagymát, hozzáadom a szardellát, ami barna folyós trutyivá válik
4. A paradicsomot négybevágom, kiszedem a magját és apróra kocskázom, majd rádobom a szardellára. Nagy lángon párat keverek rajtuk és kész is. Kicsi borssal ízesítem. Sózni már nem nagyon kell, a szardella elég sós.
5. A szószt a kifőzött gnocchira szedem és parmezánnal megszórom.

Il meglio di Sale e Pepe: Grandi primi, 106 pp.

0 megjegyzés:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin