2007-12-18

Hogy ismertem meg Chili&Vaniliát?

Majdnem két évvel ezelőtt beírtam a google-ba, azt a szót, hogy hagymalekvár, és talán elsőként az Ő blogja jelent meg találatként. Hallotam már a blog műfajról, de élőben talán még egyet sem láttam, így az övé volt az első. Mutattam is a férjemnek, nézd milyen jó kis oldal, telis-tele szuper receptekkel, képekkel. Aztán valahogy feledésbe merült a lekvár is, az internetezés is (építkezés, gyermekszületés miegymás). Hogy innen, miként jutottam el odáig, hogy ma már nekem is blogom van, azt már nem is tudom. De talán, ha akkor nem látom ezt az oldalt, minden másképp alakult volna.
Tegnap tűnt fel, hogy tetemes mennyiségű lilahagyma gyűlt össze a kamrában, valamit kezdeni kell vele. Azóta sem készítettem el a hagymalekvárt, pedig nagyon szeretem. Úgyhogy tegnap újra beírtam a keresőbe a bűvös szót: hagymalekvár, és még mindig Chili&Vanilia blogja jön ki elsőként, akit követnek, más, már általam is ismert gasztrobloggerek. Receptejeiket összegyúrtam és megfőztem végre a finom lekvárt.


Hozzávalók:
1 kg lilahagyma, nádcukor/melasz, balzsamecet, vaj, só, bors

1. A cukrot karamellizálom, hozzáadom a vajat, rárakom a hagymát, majd a balzsamecetet
2. Nagyon kis lángon, nagyon sokáig főzöm. Sózom, borsozom

11 megjegyzés:

chili&vanilia írta...

Nahát, de jó:), még mindig érnek ilyen kedves meglepetések. Hajrá, hagymalekvárok.

Névtelen írta...

szia,
milyen lesz ez a hagymalekvar, mint a finom sulthagyma, vagy milyen?
Nem tudom elkepzelni, az a baj, karacsonyi reggelen tallanam a csladnak, de bizonytalan vagyok, megeszik e egyaltalan...

Névtelen írta...

Még sosem ettem hagymalekvárt, de nagyon jól hangzik! Simán kenyérre kell kenni?

Névtelen írta...

Én nagyon szeretem a lilahagymalekvárt, inkább chutney-ként működik húsok, sonkák mellé (szerintem legalábbis). Pont ma ettem egy variációt gyömbérrel és fenyőmaggal, az is fenomenális volt!

Dolce Vita írta...

Leggyakrabban húsokhoz szokták adni, de pl egy grillezett sajthoz is nagyon jó körítés, meg simán magában is nagyon finom!
Assam, mint egy jó lassan sült hagyma, csak a karamelltől kicsit édesebb. Isteni, érdemes kipróbálni

Dolce Vita írta...

Juc!

gyömbér+fenyőmaf nagyon jól hangzik, asszem a maredékot átfőzöm vele! Fenyőmag durvára volt vágav benne?

Névtelen írta...

látod, ha azt ütötted volna be a keresőbe lilahagyma lekvár, akkor engem találtál volna :)))

Bombadil Toma írta...

ez nem igazság. az én hagymalekvárom csak a második oldalon van:)))
dolcevita, most már a tied is ott van:)
én vörösborral szoktam készíteni, de ki fogom próbálni ezt a balzsamecetes verziót is. nagy rajongója vagyok a hagymalekvárnak.

Dolce Vita írta...

Sőt Toma, úgy látom, már csak a harmadikon. : (( : )

Névtelen írta...

Nem, egyben hagyták, jó volt rároppantani. Munkahelyi karácsonyi bulin etten, Aranyszarvas termék (www.aranyszarvas.com).

Névtelen írta...

Javaslat:
gyömbér és fenyőmag mellett fahéj is kerülhet bele, fantasztikusan feldobja.
Ha elkészült és kihült juhtúróval lehet összekeverni a rögtön felhasználásra kerülő részt vagy juhtúróval megkent pirítósra tenni.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin