2008-05-12

A leghűsítőbb leves

A hétvégén megfőztem a világ egyik legjobban hűsítő nyári levesét. Nálam biztos, ez lesz az idei forró szezon egyik slágere. Ahogy hallgattam a heti időjárás-előlrejelzést, a hétvégén már szükség is lesz rá.
A bazsalikom mellett a menta a kedvenc fűszernövényem, sok ételbe használom, de valahogy a gyümölcslevesnél eddig nem jutott eszembe. Mindaddig amíg a napokban almapucolás közben rá nem néztem az ablakpárkányon napozó mentás cserépre. Nagyjából ennyi tudatossággal születnek a receptjeim.


Hozzávalók: 4 szem zöldalma (az a savanyú, élénkzöld, darabra kapható fajta), 2 dl tejszín, cukor/méz, fél citrom leve, 1 rúd fahéj, 7-8 levél menta

1. A meghámozott, felkockázott almát, tegyük citromos vízbe, adjunk hozzá egy rúd fahéjat, cukrozzuk, majd főzzük kb 15 percig. Annyi víz kerüljön hozzá, hogy turmixolás után elég sűrű legyen, liszt nem kerül bele! 4 almához kb 1,5 liter
2. Ha megfőtt az alma, vegyük ki a vízből a fahéjat, adjuk hozzá a tejszínt és a mentát majd turmixoljuk le a levest. Hűtsük jéghidegre, tálaljuk gyümölcsnyárssal

3 megjegyzés:

Ancsi írta...

Szia Kriszta!
Nemrég bukkantam erre a receptre, és tegnap este megcsináltam. Már melegen meg kellett kóstolnom, annyira jó volt az illata. Hát még az íze! Most a hűtőben van, és alig várjuk az ebédet! :)))) (Egy megjegyzés: nekem a 1,5 liter víz túl sok volt, én 1 literből csináltam, és úgy is jó folyékony lett! :) )

ChrisNorberto írta...

Szia!
Azt szeretném kérdezni, hogy kb. hány főre ajánlod ezt a mennyiségű hozzávalót?

Dolce Vita írta...

Szia!

4 főre elegendő

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin