2009-02-17

Tésztás bab vagy babos tészta

Azt hittem, ebben a szezonban már nem is kerül sor erre az egytálételre. A tavasz azonban várat magára, így volt még alkalmam elkészíteni ezt a szerintem tipikus téli ételt. Az időjárást elnézve még pár hete van annak, aki szeretné kipróbálni. Sajnos. Bár az ételért megéri, mert egyszerűsége ellenére nagyon finom, amolyan igazi olasz étel: egyszerű de nagyszerű. A friss tagliatellével készült fogás Veneto tartományból származik, az „eredeti” receptet Padova és Verona is a magáénak tudja, sőt egy másik tartomány Friuli Venezia Giulia is a magáénak tudja azt. Az olaszok már csak ilyenek. : )
És egy kis színes: a blogger szerint ez a 300. bejegyzés, nem számoltam utána, de ez kb. 280 receptet jelenthet. Ez legalább 2 szakácskönyv már!

Hozzávalók: 30 dkg fejtett bab, 15 dkg pancetta (ha ez nincs húsos, füstölt szalonna), 1 fej hagyma, 2-3 szál szálzeller, 2 sárgarépa, 1 gerezd fokhagyma, 3-4 evőkanál konzerv paradicsom, zsálya, 1 tojás, 10 dkg durumlliszt, só, bors, olívaolaj

1. Olívaolajon pároljuk meg a hagymát és a felkockázott szalonnát.
2. Adjuk hozzá a babot, öntsük fel annyi vízzel, hogy bőven ellepje a babot. Adjuk hozzá a szárzellert és a megpucolt répákat, 10 zsályalevelet. Sózzuk, borsozzuk, főzzük míg a bab megpuhul (kb. 2 óra)
3. Közben gyúrjunk a lisztből és a tojásból tésztát, nyújtsuk, ki, majd csíkozzuk fel
4. Merjünk ki egy evőkanálnyit a levesből és turmixoljuk le, majd szedjük vissza
5. Adjuk a paradicsomot a leveshez (hogy ne legyen olyan fura lila színe), majd főzzük bele a tésztát. Olívaolajjal meglocsolva tálaljuk

Ma a kertben, mindjárt itt a március?:

11 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Kriszta!
A srácok tündériek! A kerted most is és levendula virágzás idején is csodás. Üdv Krisztina

Névtelen írta...

Szia Kriszta!
Nagyon szép a kertetek most is! És a recept is nagyon tetszik.:)Erika

Névtelen írta...

Ja gyerekeket kihagytam! Nagyon édesek!:)Erika

Névtelen írta...

Pont tegnap fűztem én is ezt az ételt :-)
Hiába, a kollektív tudat. Más ügyben lapozgattam a Szakácsok könyvét, annak alapján készítettem. Eszerint került bele egy kis sertéscomb is. Meggyőző étel.
Kriszta, mondd a szép gyerkőcök mellett mikor marad időd a KÖNYVRE ?
Már angyon várom, a születésnapom közeleg, azt szertnék kérni ajándékba.

Gabah írta...

Ciao Dolce Vita! Én is épp nemrég készítettem ezt a primot. Imádjuk! ...bár nálunk (Veneto, Friuli) leves ;-)

Marcsi írta...

Kriszta, nagyon tündérek a fiúk!!!
Cuki a kutyus is.
A nyuszi hozza a szakácskönyvedet??
Ja és a recept nagyon tetszik.

Névtelen írta...

Ez nem pasta e fagioli szeretett volna lenni? (Ha nem, akkor bocs)

Dolce Vita írta...

De pasta e fagioli, csak venetói dialektusban így hívják: fasoi, és ez az étel elterjedt neve.

A kert nekem nyáron jobban tetszik, mikor lesz már végre nyár??

A könyv, hamarosan biztos nem, de idén igen!

Névtelen írta...

Kedves Kriszta! A kicsik nagyon szépek.A levendulás képet is láttam, jó lenne, ha tavaszi, és nyári képeket is mutatnál, a kertedről. A főzésen kívűl, a kert is a kedvenc témám. Én is tervezek egy blogot indítani, ebben a témában. Utazásaim során összegyűjtött magokból nőnek a ciprusok, mandulafenyők,persze kiűltetve mindez. Az igazi babérlevél sem fagyott ki, pedig az idén nagyon hideg volt.

Dolce Vita írta...

Omaria!

Nagyon várom már én is a tavaszt, biztos, fogok fotózni. Ha elindul a blogod értesíts! Vannak kertes blogok?

Névtelen írta...

Kiszta!Sajnos nem találtam, ezért gondoltam, hogy írok. Ha elindítom, azonnal jelzem. Én is Olaszország szerelmese vagyok, a férjemmel együtt,szinte csak oda megyünk, ha utazunk.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin