2010-03-09

Creme caramel mandarinból

Dupla adag eszméleten finom pavlovát sütöttem anyukám és ikertestvére születésnapjára. Mindenkinek egyet, így igazságos. Ehhez 8 fehérjét használtam, megmaradt tehát 8 sárgája. Nyáron elég egyértelműen adja magát a válasz, fagyinak lehet felhasználni a megmaradt sárgákat. Így egyik nap pavlova, a következő napokban fagylalt a desszert. A márciusi fagyban túlzásnak tartottam a fagylaltot, ráadásul se tej, se tejszín nem volt itthon, így jött a képbe a Casa Moro szakácskönyv narancsflanja, amely egy narancsléből és tojássárgából álló gőzölt puding. Egy lépéssel továbbhaladtam, (majdnem) klasszikus creme caramel-t készítettem, tej helyett frissen facsart mandarinlével. Közvetlenül a sütés után azt hittem, nem működik a recept, kicsit lágynak tűnt a puding, de 5 óra hűtés után simán ki tudtam borítani, megtartott a formáját, a karamell pedig ahogy kell, megolvadt, átmenetesre színezte a mandarinkrém tetejét és ahogy a karamelles mandarinos lé lecsöpögött az aljára... ezt nem is részletezném. Könnyű volt és hihetetlenül finom, próbáljátok ki!

Hozzávalók 8 db 1 dl-es tálkához: 4 dl frissen facsart mandarin (vagy narancslé), 8 tojás, 5 dkg porcukor, 10 dkg kristálycukor

1. A 10 dkg kristálycukorból készítsünk karamellt, csurgassunk minden tál aljára belőle egy evőkanálnyit, a forma mozgatásával oszlassuk szét az alján
2. A sárgákat verjük habosra a porcukorral, keverjük hozzá a mandarinlevet
3. Osszuk szét a levet a formákban
4. Tegyük őket egy tepsibe, öntsük fel annyi vízzel a tepsit, hogy a formák 3/4-éig érjen.
5. 130 fokon, sütőben kb. 1 óra alatt gőzöljük készre a pudingot, kocsonyás legyen. Várjuk meg míg kihűl, majd tegyük 4-5 órára a hűtőbe

4 megjegyzés:

Bisztrókonyha írta...

A Casa Moroval szemeztem.. De használható receptek vannak benne?
Mondjuk ez a desszert igen ínycsiklandozó :)

Dolce Vita írta...

: )) ez nem tűnt annak? : ))))

igen, érdemes, nekem elsőre csalódás volt kicsit, nagyon rákészültem, végiglapoztam és nem lettem lenyűgözve. Lehet, hogy a kevés kép miatt, nekem kép nélkül egy recept nehezen értelmezhető, átsiklok felette, így a könyv nagyon kevéskének tűnik, pedig egyáltalán nem az!

Unknown írta...

mi nemrég csináltunk hasonlót narancsból. nagyon egyszerű volt, és isteni. a karamelt nem külön csináltuk hozzá, hanem csak a tetején pökölődött rá sütés közben.
a narancs héjából (5 mp alatt) készített csészécskékben sütve és tálalva szó sem volt 5 órás hűtésről.
legközelebb azt is megpróbáljuk.

Dolce Vita írta...

Zotyis!

Akkor az jobban hasonlít a Casa Morós-hoz, a héjban sütés nagyon jó ötlet. Az enyém inkább klasszikus creme caramel, ahol a tej mandarinlével van helyettesítve

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin