2011-01-26

Maracujakocka

Ezzel a desszerttel kívánok Nektek és magamnak boldog 4. blogszületésnapot. Tegnap este összeszámoltam, eddig 93 kávés meglepetést hoztatok a szülinapi bulira. (ebből már egy könyv is születhetne). Sütimérgezést fogunk kapni : ))) Nagyon ötletes és szép ajándékokat készítettetek (akinek van még kedve a bulihoz ma (január. 27.) éjfélig lehet csatlakozni), tartok tőle, nagyon nem lesz egyszerű a döntés, kihez kerüljön a Nespresso ajándéka a Lattissima gép.
Én mára nem kávéssal készültem, hanem maracujával. Miért pont ezzel? Nagy hatással volt rám mostanában a Nobu maracujaszorbéja és a Bábel robbanócukros maracujazseléje. Imádom a maracuját, nem is tudom megfogalmazni pontosan, milyen is az íze. Egyszerre édes, savanyú, kicsit húzós is, parfümös, tömény egzotikum.
A receptet a Szakácsok könyvében találtam, ebből variáltam. Az ottani recept tejcsokoládét írt, nekem csak étcsokoládém volt, így mascarponéval világosítottam a csokit. Az eredmény egy gyümölcsös, kicsit savanykás ízű trüffel lett.

Hozzávalók: 5-6 szem érett maracuja, 10 dkg 60%-os csokoládé, 4 dkg vaj, 1 nagy evőkanál mascarpone, 1 evőkanál méz, kakaópor

1. A maracujákat vágjuk ketté. Levüket magjukat szedjük ki kanállal egy tálba, majd szűrjük át, csak a lére lesz szükség
2. Tegyük a maracujalevet egy kis lábosba, adjuk hozzá a mézet, melegítsük
3. A csokit törjük apróra, keverjük el a meleg maracujalében, hogy felolvadjon
4. Adjuk hozzá a vajat, a mascarponét, keverjük el. Öntsük szilikonos formába, akkorába, hogy a csokikrém magassága kb. 2 cm legyen. tegyük hűtőbe egy éjszakára
5. Borítsuk ki a formából, kockázzuk fel, forgassuk meg kakaóporban

12 megjegyzés:

Elif írta...

Csodás! Ilyet kérek őőő... reggelire, ebédre és vacsorára! Ja és az éjféli nasit se hagyjuk már ki! :)

Éva írta...

Isten éltesse a blogot még sokáig!:)

Névtelen írta...

Boldog születésnapot! (A határidőt véletlenül elírtad, febr. 27. szerepel jan. 27. helyett.)
Ancsa

krisz írta...

Ahhoz kepest, hogy malackarajkockanak olvastam eloszor a cimet, egeszen feludito volt a recept. :))

Praliné Zsuzsi írta...

Mondom, hogy nagy kár, hogy csak virtuális a buli, mert megkóstolnám szívesen!

ehran írta...

Boldog szülinapot a bloggal, reméljük lesz még sok! :)
Részemről passzolok a témában, hogy mi a különbség - van-e? - a maracuja és a passiógyümölcs között, de azt gondolom, ha más is a kettő, nincs akkora eltérés, hogy ne említsem meg, mostanában a legjobbat Várvizi Péternél ettem az Enoteca Corsoban: karamellkrém passiógyümölcs öntettel. Nem tudom, lehet-e még rendelni, de ha arra jársz, feltétlenül próbáld meg! :)

Dolce Vita írta...

Javítom a dátumot, köszönöm!
Igazatok van, valami valódi bulit össze kellene hozni.

Ehran, sztem a passion fruit és a maracuja ugyanaz.

Gabojsza írta...

Happy blogbirthday!:-)

Zsé írta...

Kriszta!
BOLDOG BLOGSZÜLINAPOT kívánok és még sok-sok finomságokkal teli blogévfodulót.

A maracuja nekem is nagy kedvencem, mindenképpen kipróbálom.

Megérkezett az ajándékod befejező része: http://avecleventdusud.blogspot.com/2011/01/kavevariaciok-2.html
További jó ünneplést!
Zsé

Norka írta...

A maracuja nálam is passzol a csokival, sőt, karira kávés csokis torta volt maracuja fagyival. Lehet, hogy éjfélig ezt még felteszem? :)

Bisztrókonyha írta...

Buon compleanno!

Ritmus írta...

Én is boldog blogszülinapot kívánok a magam alig 4 hónapjával a 4 évesnek!! :D

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin