2012-06-06

Gyermekkori emlékek nyomában. Rebarbarafagylalt

Ovis koromból maradt meg emlékeimben élénken egy rebarbarafagylalt íze. Barátnőm anyukája, Éva (a 80-as években történt mindez) rebarbarát termesztett óbudai telkükön. Akkoriban a rebarbara nem tartozott az ismert növények közé, mára szerencsére újra felfedeztük ezt a nagyon karakteres ízű zöldséget(?). Most nekem is terem a kertben, a lehető legfrissebben jutok tehát hozzá, így nyersen szoktam enni. A nyers rebarbara vezetett rá arra, hogy abban a régi fagylaltban a rebarbara bizony nyers volt, nem úgy, ahogy pár éve próbáltam elkészíteni.
 A hőkezeléstől a rebarbara elveszíti szép, élénk színét és ha turmixolva szeretnénk felhasználni, muszáj valamit hozzátenni (leginkább epret), hogy vállalható színű legyen az étel, amit elkészítünk. de nézzétek ezt a fagyit, önmagában is gyönyörű a színe, hát még az íze! Fanyar, 100% rebarbaraíz.

Hozzávalók: 8-10 szál zsenge rebarbara, 3 dl tejszín, cukor ízlés szerint

1. A rebarbarát mossuk meg, daraboljuk fel, adjunk hozzá 1,5-2 dl vizet, turmixoljuk teljesen simára, édesítsük
2. A tejszínt verjük fel habnak, keverjük el a rebarbarapürével, tegyük a fagyasztóba, vagy lehűtött fagylaltgépbe

További rebarbarás receptek itt.

9 megjegyzés:

duende írta...

Na most így reggelire kérnék egy kis (nagy) adagot belőle... :)) Isteni lehet!
Engem az egresre emlékeztet az íze. Gyerekkorunkban anyu minden nyáron rengeteg egresszörpöt tett el, meg lekvárt, mert imádtuk. Ugyanilyen pikáns, savanykás, a citromra emlékeztető íze van. Sajnos itt zalában még soha az életemben nem láttam egrest a piacon. Valamiért nem divat errefelé. A hegyen meg tönkrementek már az egresbokrok. Anyuék szósznak imádták husikhoz. Szerintem rebarbarából is isteni szószt lehet készíteni sültekhez, főtt húsokhoz. Jövő hétre be is terveztem, megint kapok egy adagot. Úgyis régen főztem húslevest is már. :) Na jó bőbeszédű vagyok ma reggel. De eszembe juttattad a gyerekkorom ízét. És az nagyon hasonlít a rebarbarára...
Summa summárum: a fagyi csodás! :)

Névtelen írta...

Gépben csinálod, vagy simán fagyasztóban?
Sale-t nem felejtettem el, remélem a héten eljutok a postaládátokig :)
Anna

Névtelen írta...

A levelek is benne maradhatnak? Egy angol blogon, egy séf azt mondta, mérgező a rebarbara levele. A messzi Nyugaton sok legenda is terjeng, én csak érdeklődöm.
Kriszta

Dolce Vita írta...

nem, csak a szára!

Dolce Vita írta...

Anna!

köszi, megyek érte én, cask én is nagyon el voltam havazva

ez most gépben készült, de mehet simán fagyasztva, mixelve

Névtelen írta...

Nem tudtok esetleg valami oldalt, ahol tuti fagylaltreceptek vannak? Ez a rebarbarafagylalt meghozza az ember kedvét a fagyikészítéshez.

Névtelen írta...

Vigyázat! A levele mérgező, nehogy valaki kipróbálja. A szára viszont tényleg nagyon finom. Crumble is nagyon finom és egyszerű belőle.
Ági

Névtelen írta...

És milyen típusú géped van? Én kaptam egyet, de semmire nem jó, fél óra alatt se keveri ki a jól lehűtött alapot...
Anna

Katucikonyha, írta...

Tegnap készült a második adag, naaagyon finom, imádom a rebarbara ízért nyersen! Millió köszönet a receptért! :-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin