2007-04-29

Kecskére káposztát?


Igazi vendéges étel, amivel mindenkit garantáltan el lehet kápráztatni.A fiatal kecske húsánál puhábbat, omlósabbat, ízesebbet még nem igen ettem, és semmi olyan „különleges” bukéja nincs, amit sokan elutasítanak. (lásd birka, bárány). Kecskehúst kecskesajtot árusítóktól lehet beszerezni, olyan 1000-1200 Ft-ért adják kilóját. Persze pult alól, mert ugye sajnos itt tart a magyar állategészségügy, hogy az, hogy a kecske hivatalosan eladható legyen, rengeteg pénzbe és utánajárásba kerülne, ami sem a vásárlónak sem a tartónak nem érné meg. Bezzeg a kínai csirke és a gombás spanyol paprika az jöhet. Na mindegy, lássuk az ételt. Könnyen elkészül és tényleg nagyot lehet vele aratni. (van ismerősöm, aki hosszú hónapokig felemlegette). A kecske kísérőjének egy speciális, savanyúkáposztából készített káposztás tésztát szoktam adni. Ilyet a Bock bisztróban ettem még 2005 húsvétján, szintén kecskével. Ui.: Sajnos mikor a kecske megsült, már nem volt módom fotózni. Aki elég szemfüles az egyik képen engem is megtalál. : )

Hozzávalók 8-10 főre: fél kecske (kb 4 kg), 5-6 ág rozmaring, 4 fej fokhagyma, 2 közepes vöröshagyma, 4 szem paradicsom, olivaolaj, só, bors
A tésztához: 70 dkg vecsési káposzta, 70 dkg csuszatészta, 35 dkg szalonna, só, bors, köménymag

A kecskét egy nagy tepsibe teszem, megsózom rárakom a hagymákat, paradicsomot, fűszerezem (lásd mellékelt fotó), alufóliával lefedem és kb 160 fokon 3 órát sütöm.
A körethez felkockázom a szalonnát, megpirítom, majd kiszedem és félreteszem. A szalonna kisült zsírjában megpirítom az összevágott vecsési káposztát. Ez elég lassú művelet, kb ¾ óra alatt pirul meg. Sóval, borssal, kis köménymaggal ízesítem. Ha megpirult a szalonnát visszateszem és hozzákeverem a kifőtt tésztát. Szükség esetén újra sózom.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Lehet, hogy innen loptam az utolsó sült kecske ötletet? Nem is emlékeztem - különben nem kérdeztem volna:-)))káposzta nem volt hozzá, csak nagyon hasonló módon készítettem el, úgyhogy gyanús, hogy innen volt. Tényleg sikert aratott. A másik verzió, amit az akkor még friss kecskéből csináltam citromos, kakukkfüves, babéros, olívás volt.

LepkePillangó

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin