2008-09-01

Malloreddus, a szárd gnocchi

Ez most egy kutyulék recept lesz, összeházasítottam egy szárd és egy pugliai receptet. A két konyha jellegében nagyon hasonló, így rossz dolog nem sülhetett ki belőle. A fogás alapja a szárd gnocchi, a malloredus (sajnos ezt nem én gyúrtam, hanem bolti). A nálunk ismert gnocchira leginkább az alakja hasonlít, a tészta hagyományos durumlisztes tészta, vízzel keverve és nem pedig krumpli alapú. Gyakorta kerül a tésztába sáfrány is, és régen fonott vesszőkosár oldalán hempergették meg a tésztanudlikat, hogy bordázottak legyenek. És miért kell a borda? Hogy jobban tapadjon a szósz. A malloreddust vajasan vagy húsos-paradicsomos raguval kínálják. Az én receptemnél a húsgombóc, és a pikáns, csípős szósz hozza a puglia vonalat. Bár nem lepődnék meg azon sem, ha valaki azt mondja, Szardínián is készítenek hasonlót. Az egészben a cukkíni már csak egy plusz (jó ideje állt már a hűtőben, muszáj volt elkészíteni). Féltem is attól, hogy kilóg majd a sorból, de a félelmem alaptalan volt mennyei vasárnapi ebéd született a házasításból.

Hozzávalók:
40 dkg malloreddus, 30 dkg friss koktélparadicsom, 1 közepes cukkíni, 1 fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 20 dkg darált sertéshús, 2 szelet száraz kenyér, só, bors, bazsalikom, peperoncino, pecorino sajt, zsemlemorzsa

1. Készítsük el a húsgolyókat: keverjük el a darált húst a beáztatott, és kifacsart kenyeret a reszelt pecorinóval és a lekapart fokhagymával, sózzuk, borsozzuk. (tojást én nem teszek bele). Formázzunk egészen apró gömböket, hempergessük meg őket zsemlemorzsában és forró olajban süssük ki.
2. Olívaolajon fonnyasszuk meg a felkockázott vöröshagymát, dobjuk rá a szintén felkockázott cukkínit, és 5 perc alatt pároljuk készre
3. Ekkor adjuk hozzá a félbevágott koktélparadicsomokat, 2 gerezd, felaprított fokhagymát, ízlés szerint peperoncinót, sózzuk, borsozzuk és nagy lángon 2-3 perc alatt süssük össze az ízeket. Ha kész, keverjük bele a kisült húsgombócokat
4. Főzzük ki a tésztát, keverjük el a szósszal és pecorinóval megszórva tálaljuk azonnal

2 megjegyzés:

chili&vanilia írta...

és hol lehet itthon malloreddus-t kapni? már fogy a szardíniai készletem

Dolce Vita írta...

Az auchanban vettem, az olasz régiók tésztasoroztból származik (sztem vmi elfekvő készletet rakhattak ki, talán a tavalyi olasz hetekről maradt meg pár karton belőle)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin