2010-06-16

A tökéletes lepénykenyér

Vacsorára sütöttem ezeket a lepényeket, a recept a Good Fodból van ismét. Tökéletes állagú, puha, könnyű, foszlós, ideális nyári kenyér, az a fajta, amelyik nem keményedik meg ha kihűlt. Ideális kísérő szószokhoz, salátákhoz, sonkához, bogyóhoz, húsokhoz. A kisütése is gyors, hamarabb elkészül, mint a palacsinta. A recept eredetileg 1 óra kelesztést írt (én 3 órát hagytam neki), így akkor is jó lehet, ha hirtelen jut eszünkbe, nincs semmi kenyerünk otthon. Kerti grillen készítve biztos még finomabb, faszénen sütve szerintem teljesen olyan lesz az íze, mint az indiai éttermek, tandoorban készített lepényeinek.

Hozzávalók kb. 20 kenyérhez: 45 dkg liszt, 3,5 dl natúr joghurt, 3 dkg vaj, só, 7 g szárított élesztő, liszt a nyújtáshoz

1. Keverjük össze a kenyér összes hozzávalóját. Adjunk hozzá annyi meleg vizet, hogy gyúrható tésztát kapjunk (keményebbet, mint a pizzatészta)
2. Kelesszük minimum 1 órán át (de inkább több)
3. Forrósítsunk fel egy teflonserpenyőt. A tésztából szedjünk le egy kis gombócnyit, nyújtsuk ki egészen vékonyra (sok lisztet kell használni a nyújtáshoz)
4. Nagy lángon süssük meg az egyik oldalát, szépen fel fog hólyagosodni, majd fordítsuk meg. A két oldal sütése kb. 1 perc vagy annál is kevesebb

17 megjegyzés:

duende írta...

Imádom ezeket a laposkenyereket! Főleg ha kemencében vagy parázson sülnek. Ez tulajdonképpen az indiai naan kenyér, és tényleg tökéletes a tésztája, eszméletlen jó! :)

Praliné Zsuzsi írta...

Hú, ez nagyon jól hangzik! Ki fogom próbálni! Köszi a receptet! Zsuzsipalcit

Praliné Zsuzsi írta...

... azaz Zsuzsi voltam :)
(A szóellenőrzés véletlenül került a nevem mellé!)

Praliné Zsuzsi írta...

Ja, lehet, hogy buta kérdés, de cukor nem kell bele egy kevés? Azt hittem, az minden élesztős dologba kell.

Romana írta...

így csinálom a tortillát, csak abba ugye kukoricalisztet teszek, sütőport, ha nincs kukorical., akkor búzalisztet de akkor már piadina :) és nem joghurtot, hanem sertészsírt ... lényeg a lényeg, nagyon jó dolog.
Egyet nem fogok sosem megérteni: ha egy tortilla-t piadina-t 4 hozzávalóból meg lehet otthon sütni, akkor a boltiba miért kell 15 adalékanyag?! :S Majdnem dobtam egy hátast, mikor elolvastam egy bolti tortilla címkéjét ...... meg vagyok szokva a nyalánkságokhoz (kenyérhéjaroma) hiszen a boltokban mást sem csinálok, csak címkét olvasok, na de az a tortilla díszpéldány volt, mutogatni való összetétel.

Névtelen írta...

ez most lehet, hogy amatőr kérdés, de ha nem kerti grillen, hanem konyhai tűzhelyen készítem, akkor palacsintasütőben kell sütni...? köszi :) eszter

rezervatom írta...

ha a kenyereket sütes utan egymasra pakolod, es letakarod konyharuhaval, akkor biztosan nem szaradnak ki, vagy kemenyednek meg.

Névtelen írta...

A Nők Lapja Konyhában megjelent ribizlis túróparfét szeretném elkészíteni, és nem tudom, hogy hagyományos tejszínt vagy növényi tettél bele.
A növényi tejszínnel kapcsolatban vannak fenntartásaim, viszont nem tudom, hogy állatiból kivitelezhető-e?

Dike írta...

Katarína! Az eltarthatósági időt is megnézted a bolti tortillán? Na, azért az az összetétele :)

Romana írta...

Dike, persze megnéztem, ha jól emlékszem, akkor 3-4 hónap :S :S :S lehet tévedek, de emlékszem, hogy meg voltam szeppenve, mikor megnéztem az eltarthatósági időt, úgyh. biztos nem kevés.

De mindez semmi, ahhoz képest, aminek a napokban voltam szemtanúja. Nem térek magamhoz, ha nem látom a saját szememmel, akkor nem hiszem el. Apu elég szoros barátságot ápol ezekkel jégkrémnek csúfolt agyonadalékozott élelmiszeripari "csodákkal". Legutóbb egy "narancsos álom" nevű, narancssárga, neon fényekben pompázó díszpéldánnyal tért haza. Ez még csak nem is megbotránykoztató, mármint a színe, hiszen megszoktuk, hogy színezett, ez már nem veri ki a biztosítékot, vagyis igen, de istenem, színezék, fagyiban, mikor ezek a legveszélyesebb "élelmiszerek" (minek nevezzem?), hiszen ezek tartalmazzák a lehető legtöbb adalékot, színezéket, aromákat, cukrot, lágyítót, habosítót, tömeg és térfogatnövelőt, tartósítót és még sorolhatnám a végtelenségig. De ez valami egészen különleges fagyi, ugyanis apu kint felejtette az asztalon és láss csodát, a fagyi egy éjszaka alatt sem olvadt el. Egyben, egészben áll, megőrizte a csillagcső formát is. Hihetetlen! Azt hittem, hogy a kenyérhéjaromát nem múlja majd felül semmi, de ez kiütéssel győzött. Fogalmam sincs, hogy az adalékok felsorolásában melyik lehet az a "bizonyos", nem is másolom be, mert szlovák a címke, de legyen ennyi elég, ez adaléktól van, nem vitás. Szóval "narancsos legmerészebb rémálom". Aki eddig adott némi esélyt a konvencionális jégkrémeknek, fagyiknak, akármiknek, az szerintem ezek után rájuk sem néz majd, ha igen, akkor menthetetlen, reménytelen, de ő baja.

Jaj! Majd elfelejtettem. Nem elhanyagolandó körülmény, hogy amikor ez az ominózus eset történt, akkor simán volt napközben 30 fokhoz közeli hőmérséklet. Ennek fényében tessék ezen elgondolkodni.

Névtelen írta...

a

Morzsa írta...

Én már meg is csináltam, tegnap. Kicsit kevertem a liszteket, az enyémbe ment egy kevés kukoricaliszt, meg teljes kiőrlésű rozsliszt, szerencsére ezek sem keményítették meg.
Cukor nem hiányzott belőle, megkelt rendesen. Én is palacsintasütőben sütöttem, és valóban kellett lisztezni rendesen, mire kellőképp vékony lett (kb., mint a metélt tésztához nyújtott tészta)
De a mennyiség irtózatos, nekem 21 darab lett, a felét valószínűleg fagyasztani fogom.

Dolce Vita írta...

Túróparfé: Igen, persze, hogy jó állati tejszínből, csak abból jó!!!!

cukrot nem írt az eredeti recept, szépen beindult a kelés nélküle is

Katarína, : ( én is ezt hajtogatom évek óta

Névtelen írta...

Megcsináltam a lepényeket tegnap. Két kérdés:
- sima finomlisztet vagy kenyérlisztet használsz?
- a hozzávalók összeállítása után dagasztod a tésztát vagy mint a DNK kenyérnél csak összekevered?
Az eredmény egyébként jó lett még most is azt rágcsálom írás közben, de ha lehet még jobbat hát miért ne kérdezzek rá:))

Szemi írta...

Ez nagyon gusztán néz ki, egész biztos ki fogom próbálni!

Mindig azt hiszem, hogy már nem tudnak újat mutatni az üzletekben adalékanyag-ügyben, de mégis!

Két favoritom: egy joghurtban keksz aroma volt /az meg milyen?/.
A másik : a napokban akartam venni fagyasztott csibe vagy pulykamellet, mert nálunk az üzletben nem kapható friss.
Az összes csomagoláson volt írva adalékanyag:víz, tartósítószer, emulgeáló, meg a fene tudja még mi minden. Egyre csak vörösödött a fejem a fagyasztó pult mellett állva a méregtöl! Minek a hús fagyasztásához ennyi cucc????

A kolléganömék pedig csibét vettek,aminek a börét felhasználás elött leszedték, és a macskáknak adták. Azok nem ették meg, hát gondolták,hogy majd a kutya. Hát annak sem kellett... Mikor este kimentek, látták,hogy a bőr foszforeszkálva világít!!!!

Dolce Vita írta...

Háát, a kekszesjoghurt : )))
a fagyasztott dolgokhoz nekem is nagyobb volt a bizodalmam, de ma már semmit sem tudni : (

Dolce Vita írta...

Kenyérlisztet használok hozzá BL 80, vagy BL 110
ezt össze kell dolgozni rendesen, kb. 5 percig dagasztani, mert nincs annyi ideje kelni. Próbáld ki sütőben is!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin