2007-02-02

Citromos grízpuding mentával

A magyar gasztroblogok első virtuális találkozójára. Könnyű és frissítő, nem null kalóriás, de nem is üt agyon az ebéd után. A név csalóka kicsit, mert a mostani verzióba narancsot is tettem, férjem “utasítására”. Szerinte csak én vagyok, olyan elvetemült, hogy ezt pusztán citromból megegyem.

Hozzávalók: 15 dkg gríz (csak pár éve vettem észre, hogy ez azonos a búzadarával), 1 citrom, és 2 narancs leve és húsa, menta, cukor

A grízt hagyományos módon megfőzöm, csak éppen tej helyett a kifacsart gyümölcsök levében.Én a gyümölcshúst is beleteszem. Ha kevés a lé, akár kis vízzel is lehet pótolni, ha épp nincs kedved több gyümölcsöt facsarni, a citrom íze úgyis visz mindent. Ha besűrűsödött a massza leveszem a gázról és ekkor rakom csak bele az összetépkedett mentaleveleket, hogy ne barnuljanak meg. Bevizezett formákba töltöm a kész pudingot és pár órás hűtős-hűtés után próbálom innen kiborítani őket. Ez általában elég hangos művelet: püfölöm a deszkán a szerencsétlen pástétomformákat, közben finoman káromkodok. Egy idő után azért mégis kijönnek és a kisebb hibák meg elég jól korrigálhatók.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

ez vmi irtózatos...mindent pontosan úgy csináltam, ahogy írtad és ehetetlen lett, egyenesen fullasztó

Dolce Vita írta...

Sajnálom, átnéztem még 1x az összetevőket, és stimmel. Legalább 10 x csináltam és eddig senki nem halt bele sőt, a család kedvenc nyári desszertje

Névtelen írta...

Szerintem is irtózatosan rossz.

ManóAnyó írta...

Tegnap elkészítettem és szerintem nagyon finom lett, igaz a citromot most kihagytam belőle. De mindenképpen kipróbálom majd citrommal is.

Dolce Vita írta...

: )))) Az egyik első receptem... volt, akinek nem ízlett, de szerencsére ez nem vette el a kedvemet a blogírástól!
Én is csináltam már csak naranccsal, úgy is fincsi, valóban

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin