2007-04-23

Spárgakrémleves fenyőmaggal

A krémleveseket akkor szeretem, ha csak maga a zöldség adja a sűrűséget és nem a liszt. Éttermekben ezt még hagymából is nehezen tudják kivitelezni, pedig az nem egy drága alapanyag. Milyen lehet akkor egy jó kis éttermi spárgakrémleves? Na ez az, amit nem nagyon szeretnék megtudni, úgyhogy ilyet csak itthon eszem, és élvezem a friss, zsenge zöldspárga ízt. Merthogy a fehéret nem szeretem.

Hozzávalók 2 tányér leveshez: 50 dkg zöldspárga, 3 dl víz, só, bors, 2 evőkanál tejszín, parmezán, 2 dkg fenyőmag.

A zsenge spárgákat csak megmosom és felteszem főni enyhén sós vízbe. Ha megfőttek leturmixolom, hozzáadom a tejszínt, sózom, borsozom. A fenyőmagot megpirítom forró teflonserpenyőben és egy kis parmezánnal együtt a levesre szórom.

10 megjegyzés:

Zsu írta...

Szia!

Nagyon csábítóan néz ki ez a leves :) Ki is próbálom ma, kívácsi vagyok nagyon, milyen lesz.

Dolce Vita írta...

De egy kis módosítással csináld: 50 dkg spárga (azaz egy köteg kell hozzá. Azt hittem ez csak 25 dkg-s, de ma néztem, hogy 50)

Zsu írta...

Akkor jók a megérzéseim:) Épp most raktam oda a félkilós köteget főlni.

Dolce Vita írta...

igen, igen már a receptet is javítottam

Névtelen írta...

kedves dolcevita!
változatlanul "hódolója" vagyok az oldalad igényességének, úgy a fotók, mint a receptek terén.
:-)
ételfotósként csak annyit tennék hozzá a spárgakrémleveshez, hogy az élességet állítsd pár milliméterrel előrébb (úgy 1/3 - 2/3 arányban a leves felületén, úgy még szebb lesz) másik tanácsom: először állítsd be a tányért és csak utána töltsd bele a levest, akkor nem lesz a tányér oldalán ilyen maszatolódás.

Dolce Vita írta...

Gastrogaleri!

Köszi az észrevételeket! Ez egy nagyon régi kép, ekkor igazán csak kattintgattam a gépet, nem fotóztam túl tudatosan

Névtelen írta...

Tavaly későn vettem észre nálad a receptet, úgyhogy majdnem egy éve készülök emiatt a spárgaszezonra. Ma végre tökétes zsenge spárgát tudtam szerezni, és most nem térek magamhoz, annyira finom lett:)

Dolce Vita írta...

Kata!

: ))) pedig ez egy nagyon egyszerű leveske, de mindig az ilyenek a legjobbak.
Ha ez ennyire ízlett, akkor ajánlom az édesköménylevest is a figyelmedbe, a múlt héten tettem fel a receptet, hasonló krémleves az is

Niki írta...

Szia
Nagyon jól néz ki a leves, úgy határoztam hogy megpróbálkozom vele. Annyi kérdésem lenne, hogy sima tejszínt kell hozzáadni?
Niki

Dolce Vita írta...

igen, nem használok főzőtejszínt

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin