2007-12-03

Diós stangli

Ez a süti az egyik legegyszerűbb és legfinomabb karácsonyi édesség. Noha liszt nincs benne, ez nem jelenti azt, hogy könnyű fogás lenne, hiszen tömény dió és porcukor. Anyukám barátnője készíti évtizedek óta, kiskoromból emlékszem még rá. Én most álltam neki először, és mivel szinte azonnal elfogyott, nem utoljára. Érdemes karácsony előtt 1 héttel elkészíteni, ezután sokáig eltartható. Sütni nem kell, csak szárítani.
Ez lesz az olasz VKF! második pályaműve is


Hozzávalók: 30 dkg darált dió, 30 dkg porcukor, 3 tojás fehérje, kandírozott narancshéj (használhatunk helyette friss, reszelt narancshéjat) , negyed citrom leve

1. A dióból, 15 dkg porcukorból, a mikronnyi méretűre vágott kandírozott narancsból és 2 tojás felvert feférjéből gyúrjunk masszát. (így készül a házi marcipán is csak mandulával). A masszát terítsük ki egy műanyag deszkára. Kb 1 cm magas legyen.
2. Pár órára tegyük félre, hogy kicsit száradjon, hogy vágni tudjuk. Szeleteljük fel kb 0,5-1 cm*4-5 cm stanglikra. Ha valakinek van pl csillagos, vagy karácsonyfás kiszúróformája, készítse ezzel!
3. 15 dkg porcukrot, 1 tojásfehérjével és a citrom levével verjünk kemény habbá. Kb 3-4 perc, nagyfokkozatú keverés után, fényes, sűrű massza lesz belőle, az ún. jegec.
4. A jegecet kenjük a diós süti tetejére. 2-3 napig szárítsuk.

16 megjegyzés:

Cukroskata írta...

Ezt a diósstangli receptet keresem évek óta. A nagymamám rendszeresen sütötte, és nem maradt meg a recept.
Próbáltam az emlékeim alapján rekonstruálni a receptet, de soha nem sikerült. Köszi, köszi :)))

Cukroskata írta...

Én úgy emlékszem, hogy langyos sütőben szárította

Névtelen írta...

Szuper recept, gyönyörű képek :))

Zsuzsa írta...

Zongorabillentyű!!! Nagymamám csinálta, imádtam. 21 éve nem ettem...

siccike írta...

Dolcevita, dejóóóó! Nekem is a nagymamám csinálja rendszeresen, de ő meg olyan, mint a főzőiskolák, nem igazán adja ki a titkos receptjeit, vagy max. annyit mond, hogy hát szemre tgyél bele ezt+azt!:-)) Nekem is gyerekkoros nagymamám kedvenc sütijeim egyike!:-)

Névtelen írta...

1. nagyon izgalmasnak tűnik, azt hiszem ki fogom próbálni. annyit kérdeznék, hogy a süti "tésztájába" a tojásfehérjét fel kell e verni, vagy csak simán kell összedolgozni a dióval?
2. kipróbáltam azt a garnélás rizotótt, isteni lett. kérhetnék egy kis segítséget egy olasz nyelvű recept ügyében?

Dolce Vita írta...

Chili!

1.Igen, köszi, elfelejtettem, fel kell verni habnak. Javítom a receptet!
2. örülök, sztem is nagyon jó! Recept ügyben nyugodtan. : )

Névtelen írta...

előre is köszi, küldök fénypost!

Dolce Vita írta...

elkÜldtem

Cukroskata írta...

hogy tudtad ilyen szép egyenletesen elkenni a habot a tetején? nekem olyan "kócos" :-)

Dolce Vita írta...

Nem tudom, tal�n t�l kem�nyre verhetted? B�r az eny�m is nagyon kem�yn volt

Névtelen írta...

Épp most készültem el vele. Nagyon finom lett a diós alap, kíváncsi leszek milyen lesz a porcukis kabátkával :) nekem viszont megmaradt a fele, nincs valami ötleted mit lehet kezdeni ennyi cukros fehérjehabbal? és csak levegőn kell szárítani vagy sütőben?
köszi

Dolce Vita írta...

Lobszter!
levegőn szárítottam, nem sütőben
sztem habcsók készülhet a maradékból, de nézz utána, még sosem készítettem, de gondolom hasonlóan készül

Névtelen írta...

dejó,hogy belenéztem már most a karácsonyi receptejeidbe! vidéki élet előnyeit kihasználva gyűjtettünk diót (is)az ősszel és hetek óta agyalok,hogy mit csináljak belőle. hát tessék. igaz még nincs karácsony,de már olyan hideg van..:) azt hiszem ezt is megcsinálom a hétvégi bulira..biztos kávé mellé jó lesz elrágcsálni..
köszönöm az ötletet,
zseva

Dolce Vita írta...

Zseva!

EZt nagyon ajánlom, rettentő finom és nem is byonyolult

Névtelen írta...

hát remélem a végeredmény jó lesz,mert a hozzávalókat ellazáskodtam ugyanis nincs mérlegem..tegnap óta szárad (még ugyan hab nélkül),de még eléggé puhácska..de vasárnapra tuti "beérik". igaz rásegítettem és betettem egy kicsit a langyos sütőbe.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin