2008-01-01

Mediterrán lencseleves

Remélem, mindenki evett ma lencsét! Aki esetleg elszalasztotta ezt megtenni, íme egy gyors lencseleves recept, nehogy elkerülje őt a szerencse 2008-ban. Én, biztos ami biztos vacsorára megtoldom még egy kis lencsefőzelékkel, hátha nyerek így idén a lottón!
Amit ma teszünk, előrevetíti, milyen cselekedetekkel telik majd az idei évünk – mondja a népi bölcsesség. Én ma nyugiban főzőcskéztem és ételt fotóztam egy magazinnak. Így legyen!
Mindenkienk sikeres és boldog új évet kívánok!

Hozzávalók: 400 gr konzervlencse, 3 szál sárgarépa, 400 gr paradicsom, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, kakukkfű, zsálya, oregánó, só, bors, olivaolaj

1. Olajon pirítsuk meg a felkockázott hagymát
2. A sárgarépát vágjuk fel egész apró kockákra (lencse méretűre), majd dinszteljük a hagymával, akkor adjuk hozzá a lekapart fokhagymát
3. Öntsük fel a paradicsommal, sózzuk, borsuzzuk, friss fűszerekkel ízesítsük, és főzzük fél órát
4. Öntsük fel a levest 3 dl vízzel, majd adjuk hozzá a lecsöpögtetett lencsét, főzzük további negyed órát
5. Balzsamecettel és parmezánnal tálaljuk

3 megjegyzés:

Borbély Anita írta...

Szia! Kipróbáltam, finom lett, de szerintem nem stimmel a folyadékarány. Így nagyon koncentrált lesz, nem leves. A fotó alapján ez nem annyira sűrű. Boldog újévet! A könyved az egyik legszebb karácsonyi ajándékom. :)

Dolce Vita írta...

Anika!

Igazad van, legalább fél liter az a lé, amúgy nagyon sűrűnek kell lennie tényleg, de a 3 dl az valóban kevés.
Örülök, hogy tetszik, használd egészséggel, főzz belőle sokat!

Ági írta...

Iszonyatosan finom ez a leves! :) Újévi lencseként főztem, remélem gazdaggá is tesz a csodás íze mellett! :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin