2008-01-22

Padlizsános antipasti

A különböző finomabbnál finomabb antipastik az olasz konyha gyöngyszemei. Sonkák, felvágottak, olajban eltett grillezett zöldségek, bogyók, halak, saláták, már önmagukban is elegendőek, hogy jóllakjunk, pedig velük csak elkezdődik egy sokfogásos menüsor.
A hozzánk hirtelen betoppanó látogatók gyakran kapnak bőséges előétel tálat, hiszen hozzávaló mindig akad a hűtőben. Finom házikenyérrel, és vörösborral körítve mindig olyan vacsora, amelyért hosszasan hálálkodnak a vendégek.
Sültzöldségként padlizsánt, cukkinit vagy paprikát szoktam készíteni, mikor melyik van itthon. Most a klasszikus ‘melanzane sott’olio-t’ és egy grillezett padlizsántekercset készítettem (ez talán egy Nigella recept, de nem vagyok benne biztos, 6-7 éve szájhagyomány útján került hozzám a recept)


Hozzávalók (melanzane sott’olio): egy nagy padlizsán, olivaolaj, fokhagyma, erőspaprika, bazsalikom és egyéb friss fűszerek ízlés szerint, az eredeti recept pár csepp fehérborecetet is tartalmaz, én ezt nem szoktam beletenni

1. A megmosott padlizsánt szeleteljük fel hosszában, kb fél cm vastag szeletekre
2. Kontaktgrillben (teflonban) grillezzük meg
3. Készítsük el a fűszeres olajat és tegyük bele a padlizsánt.

Akár azonnal, frissen is ehetjük, de sokkal finomabb, ha egy-két napot áll a hűtőben



Hozzávalók (padlizsántekercs): 1 padlizsán, kenhető kecskesajt, aszaltparadicsom

1. A megmosott padlizsánt szeleteljük fel hosszában, kb fél cm vastag szeletekre
2. Kontaktgrillben (teflonban) grillezzük meg. (ha teflonban grillezzük, kis olasjat tegyünk alá)
3. Kenjük meg kecskesajttal a padlizsánszeleteket, helyezzünk mindegyikbe egy-egy aszaltparadicsomot, majd tekerjük fel, mint egy palacsintát.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

:)

Ezt énis szeretem, igaz évek óta nem csináltam már.:) Kontaktgrill híjján én sütőben csinálom, serpenyőben nem szeretem, sok olajat magába szív :S de ha kicsit megkeni az ember olivaolajjal mindkét oldalát sima légkeverésesen is jó lesz, csak meg kell fordítani egyszer:)

A kecskesajtkrém nem is rossz ötlet, most épp van is itthon, én eddig fokhagymás sajtrémmel ettem. De ha már kecskesajt, kipróbálom egy kis rozmaringgal... Meg is van a mai vacsi, köszi DV! :)

Lilahangya írta...

hu, ez nagyon finom lehet! teljesen meg tudom erteni a vendegeid! Nem irnal egyszer egy antipasti gyujtemenyt? jo lenne egyben latni, olvasni mi minden felet szoktak igy kinalni!

Dolce Vita írta...

Zozó!
jó étvágyat hozzá! Nekünk a tegnapi volt. : )
Van egy olyan jó rácsos teflonom,amelyikben szinte olaj nélkül lehet grillezni.Azt én sem szeretem, mikor szivacs módra megszívja magát olajjal a padlizsán

Lilahangya!

Igyekszem szépen sorban feltenni őket, az előétel címszó alatt azért van már néhány: narancssaláta, töltött olivabogyó, ricotta al forno, crostinik, csicseriborsó saláta..., tartományonként eltérő lehet a kínálat, főként, hogy milyen fajta szalámit, sonkát, szalonnát tesznek rá.

Bombadil Toma írta...

hűű! ezeket én is nagyon szeretem. mindig van a hűtőben ilyesmi, állandóan tele van csatos-dunsztosüvegekkel amikbe a finomságaim vannak:)) most éppen sűlt paprikába tekert kapribogyós, szardellafilé. de most meghoztad a kedvem és készítek egy jókora adag melanzane sott’olio-t :)) bár nincs kontaktgrillem, de van egy öntöttvas, bordás aljú serpenyőm, abban szoktam olaj nélkül grillezni a züldségeket.

Beus írta...

Na végre, köszi a receptet, ezt kipróbálom.
Van egy könyv: Ennivaló Itália, nem tudom találkoztál-e vele. Ebben ír egy receptet az olajban eltett padlizsánról. Ha jól emlékszem a padlizsánokat felszeletelve a (nem működő) sütőbe kell tenni, és 24 órát állni hagyni, vagy vmi ilyesmi. Nekem az egész tepsinyi padlizsánnak ősz haja nőtt másnapra... El is ment a kedvem.
De ez egyszerűbbnek tűnik, baba mellett nincs kedvem 24 órákat aszalgatni.

Dolce Vita írta...

így is el lehet tenni üvegbe, illetve itt egy cukkinis, én ezt is nagyon szeretem: http://fozzunkolaszul.blogspot.com/2010/06/calabriai-mentas-cukkini.html

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin