2008-05-26

Rebarbarafagylalt

A múlt hét közepén kicsit eltűntem, ugyanis volt szerencsém négy napig egyik egészségügyi intézményünk kimagasló gasztronómiai teljesítményét tesztelnem. Ennyi pont elég is volt belőle, már itthon vagyok, de főzni még nem főztem, ez a fagyi még a múlt hét elején készült, akkor amikor a rebarbaratorta.
Rebarbarafagylaltot nagyjából 5-6 éves koromban ehettem először, családi barátnénk, akitől a diósstangli recept is származik, készítette gyakran. Az íze ma is élénken él emlékeimben, talán az egyik legjobb fagyi, amit valaha is ettem.
Az eredeti recepten kicsit változtatnom kellett, mivel rózsaszínes rebarbarszárat kaptam, ennek pedig főzés után meglehetősen, nem kis eufemizmussal azt mondhatnám, fura színe lett. Így került bele egy kis eper is, hogy mégis elfogadható színvilágban pompázzon a végeredmény. Az eredeti recept fagyijában nincs eper, a krém színe gyakorlatilag fehér.


Hozzávalók: 30 dkg rebarbara, pucolva, felkockázva, (5-6 szem eper), cukor ízlés szerint, fahéj, 4 dl tejszín

1. A rebarbarát a cukorral és egy csipet fahéjjal kevéske vízben 5-10 perc alatt pároljuk puhára. Levet fog engedni
2. Ha szétfőtt a rebarbara, turmixoljuk simává, majd keverjük el a tejszínnel
3. Tegyük előkészített fagyigépbe a hideg krémet, vagy ennek hiányában rögtön a mélyhűtőbe, és fél óránként keverjük át alaposan, amíg meg nem fagy

2 megjegyzés:

Zsófi írta...

Én is a múlt héten csináltam rebarbarafagyit á la Nigella. Ő tanácsolja, hogy sütőben süssük meg a rebarbarát, mert akkor megtartja a színét. (maga a fagyi nekem túl édes lett, de ez más lapra tartozik, a színe rózsaszín maradt...:)

Livia írta...

Egy kis szakértői segítséget szeretnék kérni... Milyen márkájú fagylaltgépet érdemes beszerezni? Az egyik vendég nagyon akar konkrét valamit venni nászajándékba, és gondoltam ezt mondom neki, ha már nagyon muszáj valamit választani. :) Mire kell odafigyelni a fagylaltgépnél, mi fontos, hogy legyen rajta, stb.? Előre is köszi a segítséget!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin