2008-06-01

Firenzei zöldborsó

Ezek a fajta, nagyon egyszerű, ám – kimagasló minőségű alapanyagai miatt – hihetetlenül finom, zamatos ételek teszik számomra naggyá az olasz konyhát. Semmi flinc-flanc és hókusz-pókusz, csupán friss borsó, házi szalonna, finom olívaolaj egy kis friss házi kenyér, majd öblítésnek egy testesebb fehérbor kell hozzá.
Ilyenkor, borsószezonban érdemes főzni ezt az egytálételt, egyrészt az íze miatt, másrészt azért, mert a zsenge cukorborsó 5 perc alatt megpuhul, így az egész étel elkészítésére 10 percet számolhatunk.
Meleg nyári esték, kitűnő vacsorája, teraszon ücsörögve, hosszasan borozgatva.
Én ehhez most saját füstölésű mangalica szalonnát használtam, zöld, kicsit karcos, horvát, házi olívaolajjal. A férjem kérdezte, hogy ilyet ugye főzök még, és ha lehet, akkor holnap.
Mindenkinek ajánlom, próbálja ki, elképesztően egyszerű, ugyanakkor hihetetlenül finom. Az alapanyagok minőségére nagyon ügyeljünk!

Hasonló recept létezik a római konyhában is, ott általában paradicsom is kerül bele, és gyakran tintahal/polip kerül a borsó mellé. Recept itt.


Hozzávalók 2 főre: 40 dkg borsó, 15 dkg szalonna (eredetileg pancetta), 1-2 gerezd fokhagyma, mérettől függően, petrezselyem, só, bors, olívaolaj, parmezán

1. A felkockázott szalonnát pirítsuk meg
2. Adjuk hozzá a megpucolt borsót, a szétnyomott fokhagymát a felvágott petrezselymet, sózzuk, borsozzuk, locsoljuk meg olívaolajjal
3. Kevergetve főzzük amíg a borsó megpuhul, kb. 5 perc, tálaláskor reszelhetünk rá parmezánt vagy pecorinót, elrontani nem fogja
4. Friss fehérkenyérrel és fehérborral fogyasszuk

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

az ilyen kaják tényleg csodásak!!

Névtelen írta...

csináltam tegnap ilyen borsót köretnek, nagyon finom volt! Köszi!

Bisztrókonyha írta...

Szia!Valami csodálatos ez az étek!Én is imádom az olasz kaját, fél évet éltem Parmaban :) Örülök,hogy Rádtaláltam!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin