2008-08-18

Fahéjas szilvafagyi

Még a múlt heti őrült kánikulában készítettem ezt a fagylaltot. Vendégek jöttek, és valami nagyon egyszerű desszertet szerettem volna készíteni, mert nem nagyon bírom már a konyhában álldogálást. Gyakorlatilag alig főzök, vásárolni se nagyon tudok már elmenni itthonról, de lesz ez jobb is.
Volt tehát itthon egy kiló szilva, nem kellett sokat gondolkoznom, hogy mi készüljön belőle. Először egy kétkomponensű fagyit terveztem, de aztán ezt a végletekig leegyszerűsítettem, és egy isteni, de igen egyszerű fagyi kerekedett belőle.

Ilyen lett volna: A szilvafagyi az eredeti ötletem szerint nem lett volna túl édes, és csak enyhe fahéjas fűszerezést kapott volna, mert egy karamelles, fahéjas, mandulás öntetet terveztem a savanykás szilvafagyira. Aki 15 perc ácsorgásnál többre képes, szerintem így készítse. Sokkal összetettebb így ez a desszert. Azaz így már desszert, nem csupán egy fagyi.

Hozzávalók: fél kg szilva kimagozva, 2 dl tejszín, 2 dl tej, cukor ízlés szerint, őrölt fahéj

1. A szilvát cukorral és fahéjjal főzzük meg, hűtsük le és botmixerrel pürésítsük
2. Adjuk hozzá a tejet és a tejszínt. Ha nincs karamelles öntet a fagyin, akkor a szobahőmérsékletű fagyialap legyen édesebb a normálisnál, mert fagyottan veszít az édességéből
3. A teljesen hideg krémet fagyigépben készítsük el, vagy egy lapos műanyagtálban tegyük a mélyhűtőbe, óránként keverjük át botmixerrel

9 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Együttérzésem:-) Nekem most kezd nehezedni az egybenlét a 34. hétben...

siccike írta...

CSatlakozom az előttem szólóhoz!:-) Egy szintén 34. hetes "szenvedő"...:-)

Dolce Vita írta...

Én sem járok sokkal előttetek : )

Névtelen írta...

Nekem még egész jól megy a 30. hétben :-) Igaz, itt nem is volt olyan kánikula az utóbbi hetekben.

Névtelen írta...

Tudom amatőrnek hangzom, de a tejszíntfelverve v csak simán adom hozzá? :)
Gratulálok a blogodhoz, tekjesen rákattantam...:)

Névtelen írta...

A szegény amatőröknek áruld el légyszi, hogy a karamelles fahéjas mandulás öntet hogy készül, mert nagyon jól hangzik, de azt sem tudom, melyik végéről álljak neki.
Köszi

Dolce Vita írta...

Kedves rákattant! : )
Nem vertem fel a tejszínt, így is jó állaga lett a fagyinak,de legközelebb kipróbálom, hátha még levegősebb lesz
Málna
Piríts 3-4 evőkanál cukrot, karamellnek. (ne keverd) Mikor már szép középbarna (ne égjen!), öntsd fel kb. fél dl. vízzel, és szórj bele őrölt fahéjat. A hideg víztől hirtelen megszilárdul a karamell, melegítsd, míg újra felolvad. Most már akkor sem fog visszaszilárdulni, ha kihűl. SZórj bele enyhén pirított, szeletelt mandulát.
Én kb. így készíteném, de hozzáteszem ez eddig csak a fejemben létezett, még nem teszteltem. De feltételezem, rossz nem lehet. A fagyit viszont csak enyhén édesítsd!

Edit írta...

http://www.facebook.com/album.php?aid=218253&id=708511934&saved#!/photo.php?pid=5161948&fbid=426012066934&id=708511934
remélem nagyon büszke leszel rám :-D (és fennvagy a facebook-on...)

Névtelen írta...

Szia!
A szilvát mennyi cukorral és fahéjjal megfőzni ha nincs hozzá karamelles öntet?

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin