2008-10-13

Töltött padlizsán

A mennyei ricottás palacsinta után egy újabb fogás az Olive magazin augusztusi számából, ezúttal padlizsán saját magával töltve. Hasonlóan jól sikerült recept, nagyon gyors és nagyon finom. És, hogy mi ihlette? Nagyobbik gyermekem 1 órás hisztije elől menekültem a konyhába, hogy valamit tegyek a helyett, hogy kizárom a gyerkőcöt a kertbe a kutyák mellé. (családvédelmisek ezt azért ne vegyék komolyan) A hiszti borzasztó volt, de a kajáért megérte. A fotózásnál már szerencsére lehiggadt és ő tartotta a derítőlapot.

Hozzávalók: 4 apró padlizsán (lehet nagyobból is készíteni, de én hétvégén egész aprókat vettem a piacon), 1 szelet pirított kenyér, 10 szem koktélparadicsom, 1 fej hagyma, 3 gerezd fokhagyma, olívaolaj, só, bors, bazsalikom, parmezán

1. Vágjuk félbe a padlizsánokat, késsel ügyesen vágjuk ki a belsejüket, úgy, hogy körbe maradjon egy kis perem. A kiszedett padlizsánbelet vágjuk egész apró kockákra
2. Az apróra vágott hagymát olívaolajon pirítsuk meg, adjuk hozzá a padlizsánt, majd a fokhagymát. Sózzuk, borsozzuk, 5-10 percig pároljuk
3. Adjuk hozzá a negyedbe vágott paradicsomokat, a bazsalikomot és a felkockázott pirítóst is. 2 percig pároljuk még a keveréket, ha levettük a gázról, keverjünk hozzá reszelt parmezánt
4. Kanállal szedjük a tölteléket a padlizsánokba, 200-220 fokos sütőben 15-20 percig süssük

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Akkor zajlik nálad az élet. :-)

A gyerekek hisztijére sokszor tényleg az a megoldás, hogy magára hagyja az ember. Nagyjából én is ilyen vagyok, pedig már felnőttem. ;-)

Keresztanyukám alkalmazott hasonló módszert a saját fiánál és most az unokánál is. Ha elkezd hisztizni, "tudomást" sem vesz róla, beszélget valaki mással, mintha ott sem lenne. Elég hamar megbékél saját magától. :-)

Névtelen írta...

"kizárom a gyerkőcöt a kertbe a kutyák mellé" - a családvédelmisek még hagyján, de mit szólnak ehhez az állatvédők?!

:-)

A szokásos, irigylésre méltó egyszerűséggel megírt - van rá szabadalvány?? - recepthez passzolna az "sk" analógiájára az "sm" - azaz saját magával - töltött padlizsán elnevezés.

"saját levében" írta...

És nagyon esztétikus, ahogy meghagyod a szárát a növénynek! Sajnos lassan vége a szezonnak, jönnek az unalmas és drága spanyol padlizsánok.

Beus írta...

Isteni lett, bár én raktam még bele egy kevés darált csirkehúsit is.
Egy kicsit keserű volt a padlizsán, ez az én hibám, vagy egy ilyenre nyúltam rá?

Dolce Vita írta...

Beus!

rengeteg receptben olvasni, hogy sózzuk elő a padlizsánt, hogy elmenjen a keserű íze. Én sosem szoktam, mert sosem találkoztam mg keserű padlizsánnal.
sztem véletlenül nyúltál csak bele, ha legközelebb tartasz tőle, nehogy keseá legyen érdemes lesózni, sóban állni hagyni 30 percet, a keletkezett levet lecsöpögtetni, utána felhasználni

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin