2008-12-09

Amire évek óta vágytam...


Tegnap megérkezett hozzánk a konyha egyetlen olyan elektronikus gépe, amely szem előtt, a pulton kapott helyet. Ő Ariete retro, a kávéfőző (jelenleg csak személyként tudok rá gondolni, olyannyira beleszerettem házi baristánkba).
Évek óta aktuális kérdés nálunk a kávéfőző vásárlás, de nem voltunk hajlandóak kompromisszumokat kötni, csakis szép gép jöhet hozzánk. Pár éve Szicilíában, pillanatnyi elmeháborodás okán, elszalasztottuk a lehetőséget, és otthagytunk az üzletben egy 50%-kal leértékelt réz csodamasinát. (ezt azóta is bánjuk, ma már csak bántuk)
Sokat töprengtünk: kapszulás vagy hagyományos darált kávés gép legyen. (a többszázezres automatákon nem is gondolkodtunk, egy az ára miatt, másrészt mert mind modern kinézetű, műanyag monstrumok). A kapszulás kávé felülmúlhatatlan, valóban olyan, mint a bárokban kapható. Azonban nem nagyon akartuk magunkat elkötelezni, és főleg nem 100 Ft felett inni otthon a kávét. Csak bosszankodtunk, miért nincs olyan gép, amelyen ezt is, azt is lehet főzni. (a Senseo ilyen, de én nem pont erre gondoltam)
Úgy tűnt idén sem lesz csodagépünk, marad a szarvsai kotyogós. Tegnap a neten találtuk ezt a gépet, 3 óra múlva már itthon is volt a szépséges, sőt mi több gyönyörű masina. Éééés a legnagyobb meglepetés (azon túl, hogy 48%-kal le van értékelve, így az ára a megfizethető kategóriába tartozik: Senseo és Nespresso gép között), hogy hagyományos módon és E.S.E. kávé poddal is használható. (ezt közben kiderítettem, nemzetközi szabvány kávépárna) Ha úgy tartja kedvem illy-t iszom, ha máshogy, akkor manuelt, testarossát, vagy lavazzát...
Egyelőre piros zacskós Segafredo intermezzóval próbáltuk: lágy habos, erős útóízű, bivaly kávét főzött a gép, hozzá kemény tejhabot gőzöltem. Izgat, mit hoz ki pl. egy illyből! Újabb szenvedély borítékolva : )

47 megjegyzés:

anna írta...

oo, oo
jajdecsodas

Névtelen írta...

Hát ez valóban gyönyörű !Jó kávézást!Judit.

Névtelen írta...

Gratulla, szép gép!
Viszont szerintem az Illy nem a kávék csúcsa, inkább csak túl van árazva, de valójában a Lavazza, Sega középkategóriája. Jól mutatja az üzletpolitikájuk irányát, hogy a Coca Colával közösen instant kávét gyártanak... Nekem nagy csalódás volt.

Bisztrókonyha írta...

Jajj!Ilyet keresek 1001 éve!!!!Megírnád,hogy pontosan hol találtál rá? Kávébolond vagyok és igazándiból eddig egyik masina se volt tökély..A Senseo nekem nagyon híg...Csak áll a pulton.Akkor jó,ha gyorsan kell a kávé.
Kérlek áruld el az elérhetőséget!!
Köszönöm! Panna

Névtelen írta...

A Nesspresso lepipálja mindet, hozzáteszem nekem Saeco Incanto gépem van. Ha Illyt főzöl otthon még 100 forintból sem fog kijönni. Itthon csak kommersz kávét lehet kapni, Olaszból kell hozni jót, jó áron.
Üdv
Andi

Csibimama írta...

Tényleg jól néz ki. Jó kávézást.
Anna

Névtelen írta...

Andi!
Nem igaz, hogy itthon csak kommersz kávét kapni. Szinte mindegyik prémium kategóriás kávé kapható itthon is. Sőt pl. a Media Marktban, Saturnban is elég jó felhozatal van belőlük, bár kissé drágábban, mint a forgalmazóknál vagy a szakboltokban. Lucaffe, Molinari, Mokambo, Bristot, Manuel, Bonomi, Vergnano, Pasucci, Musetti, Goppion, HausBrandt, Danesi, Mauro, stb. ezek mind-mind kivaló kávék és egytől-egyig kaphatóak.

Dolce Vita írta...

Panna!

www.avplanet.hu, itt vettem, de mi elmentünk érte személyesen.

Az eddig kóstoltak közül tényleg a nespressós a legfinomabb

sztem ebben a gépben az a zseniális, ha akarsz veszel csúcs párnásat, vagy csúcs őröltet, de ha épp nem akarsz rá annyit költeni, akkor segafredóval töltöd meg.
Nem vagy semmihez sem kötve, sem ízlésben, sem pénztárcában. Illetve tényleg hozhatsz hozzá külföldről is.
Loriennek igaza van, a MediaMarket-ben nagyon jó kávékat kapni, illetve vannak szakboltok

Bisztrókonyha írta...

Köszi az infót!

Gabah írta...

Wooow! Szééép! Épp a múlt héten néztem ki magamnak egy egészen hasonlót az Illy honlapján -bár nekem még hiányzik hozzá egy-két tizes :-( Az elérhetőség engem is érdekelne.
Loien, igazad van! Jó kávék otthon is kaphatók! Mondjuk nálam az Illy visz mindent, de itt sem ihatom minden nap, pedig Illy bácsi igen közel lakik hozzánk :-)

Gabah írta...

Hoppsz, közben meglett a forrás.
Köszi! :-)

Dolce Vita írta...

itt érdemes venni, mert máshol 77 ezerért láttam. A feléért jobban hangzik : )

Névtelen írta...

Ez a gép aaaaannyira hangulatos!! Az AVPlanet oldalán azt írják róla, hogy szemes kávéból is tud főzni - akkor ez most elírás? Előre is köszi a választ: Judit

Dolce Vita írta...

sztem igen, daráló nincs benne

Névtelen írta...

a braun féle TASSIMO a legjobb

http://www.tassimodirect.com/tassimo/index.aspx

Névtelen írta...

Nekem Senseom van, de mivel hosszú kávé ivó vagyok, ezért én nagyon szeretem. Sőt Belgiumból kaptam nem eldobhatód "patron", ezért sokkal gazdaságosabb, mert a "sima" őrölt kávéval töltöm meg. (Egyébként én is Lavazza párti vagyok. :-))

DolceVita, nagyon szép a géped, úgy illik a konyhádba, mint folt a zsákjára. ;-)

Aliz

VKOrsi írta...

nagyon szép ez a gép :)
szerintem azért próbáld meg egyszer rendes kávézóból hozott frissen őrölt kávéval is.
Nekünk modern műanyag :) sajátdarálós gépünk van, és a hozzáértők szerint az előrecsomagolt, meg a frissen vett kávé között ég és föld a különbség.

nálunk a lágyabb kávékat kedveli a család, mi ált. kenyai kávét veszünk, francia pörköléssel. (ez a közepesen pörkölés)

Névtelen írta...

Valóban nagy a választék a Média Marktban, csak az a gond hogy kb. 1.5-ös szorzóval számolnak. Egy kapszulás Nespresso 80-110 ft. között van, a MM-ben vásárolt Molinarit ki sem merem számolni. Én csak azt mondtam, hogy emberi áron jó kávét nem kapsz.
Andi

Névtelen írta...

Ha esetleg van rá lehetőség, tudnál írni a hosszabb távú tapasztalatokról néhány nap(hét) múlva a géppel? Én most fogok kidobni egy 100E Ft feletti fél-éves-sincs Baby Gaggia Classicot, mert minősíthetetlen kávét főz (már amikor működik egyáltalán), és nem esne jól több ilyen drága csalódás :-( Mielőtt megvettem, ez volt a másik gép, amit néztem, de nem akartam interneten rendelni. Amúgy én is Lavazza párti vagyok ( Grand Crema, frissen darálva), mivel frissen pörkölt, darált kolumbiai kávéhoz nem jutok hozzá, mióta Pécsről elköltöztünk. De presszonak (vagy inkább ristrettonak) szerintem a Lavazza kiváló!

Névtelen írta...

Csúcsminőségű eszpresszót csak saját darálással és azonnali lefőzéssel lehet készíteni. Ez viszont komoly beruházás, 30e alatt nemigen van a piacon belépő szintű daráló. Enélkül kár is próbálkozni. Aki ezzel nem akar vagy nem tud foglalkozni, annak ezért kiváló alternatíva a POD-os gép, stabil, kiszámítható, jó minőségű eszpresszót ihat, amit könnyű elkészíteni.
Az újratöltős POD szerintem nagyon határeset lehet, ez az egész megerőszakolása, pont az egyszerűsége, praktikussága vész el: nem mindegy, hogy milyen az őrlés finomsága, grammra pontosan kell adagolni, a pod tömörítése sem triviális feladat.
Az MM tény, hogy nem olcsó, bár az 50% felár nem biztos, hogy megvan. A szemes kávéknál saccra 10-20% lehet. Az alábbi linken felsorolnak néhány kávémárkát, forgalmazó elérésével, a Molinari pl. az Imperial Shopban igen jó áron van:
http://www.eszpresszo.com/premium.php

Névtelen írta...

Flat Cat!
A Gaggia Classic igen jó gép, viszont csak odafigyeléssel lehet vele igazán jó kávét készíteni. Olyan, mint egy versenyautó, ha nem megfelelően bánsz vele, az árokban landolsz. Ne dobd ki, inkább add nekem :)

Névtelen írta...

lorien, azért újratöltőset használok, mert sokkal költséghatékonyabb. Nem tudom hány darab POD van a Senseos csomagban, de gyanitom, hogy sokkal drágábban jövök ki, minthogy megveszem az őrölt kávémat és azt iszom.
És nem utolsó sorban kevésbé szennyezem a környezetemet.

Aliz

Névtelen írta...

Lorien jól mondja a saját darálós, 15 bar-os gépeknél kezdődik a jó kávé. A Saeco jó, illetve a Krupsról is jókat hallottam. Köszi a linket.
Andi

Dolce Vita írta...

Lorien!

Milyen darálót ajánlasz? Sztem fogunk hozzá venni. Tetszik, hogy szertartásosan lehet kávét készíteni, tömködni stb.
Aztán meg a podokat is végig kóstoljuk, illetve mindenféle darált és szemes fajtát.

Névtelen írta...

Szia!
Csodaszép,!!!! az én Gaggiám haldoklik ((::: méltó utódja lenne.
Írjál majd róla, Pod és darált is érdekel.

Névtelen írta...

Opsz, elszállt a komment az éterbe, szerencsére elmentettem:

Dolcevita!

Gondolom nem akartok egy vagyont költeni rá:) Szerintem az Iberital Challenge vagy a Caffe Lux daráló a megfelelő választás neked. Nagyjabol mindkettő 30-36e Ft körül vehető meg.
http://www.expolygon.hu/files/KVG_Kavedaralok.php
http://kavehazak.hu/magazin/kaveipar/content.php?id=4947

Aki műszakilag otthon van a dolgokban, az azt mondja, hogy a kettő közül talán inkább a Caffe Lux a nyerő, de azért persze az Iberital is teljesen jó választás. Én anno Iberitalt vettem és meg is vagyok vele elégedve, főleg miután az időzítőt kikötöttem. Anno az expolygonos ember javaslatára vettem ezt, mert Ő azt mondta, hogy a Luxot inkább az utazó ügynököknek ajánlja. Hogy miért, ki tudja:) A kettő között súlyban azért van különbség, mert az Iberitalnak az aljába szereltek tőkesúlyt. Az Iberital darálási finomságát talán nehézkes állítani, mivel fokozatmentes. Nem is akármennyire. Van úgy, hogy két kávéfajta között 4-5*360 fokot kell állítani /csak működés közben szabad!/. A Lux nem fokozatmentesen állítható, és Caffe Lux, Nemox Lux, Saeco Lux, Imat Mokita, Isomac Cono és még ki tudja milyen néven is fut, sok gyártó licenszeli.

Akárhogy is döntesz, rosszul nem jársz. Arra viszont készülj fel, hogy elég hangosak működés közben. A csendesebb és jó darálók viszont az egyel drágább 200+ eurós géposztálytól kezdődnek de erre nincs garancia, a darálás hangos.

Ha az Iberitalt választod, azt javaslom, hogy egyrészt ne legyen adagolós, az inkább csak a kisebb vendéglátó helyeknek jó, hogy egyszerre ledarál több adagot. Érdemes továbbá megfontolni, hogy az időzítő nélkülit válaszd. Az a jó, ha közvetlen a karba darálsz pontosan annyit, amit pont jónak látsz /szimpla 7g, dupla 14g/. Egy év alatt sem tudtam az időzítőt jól belőni, ráadásul minden kávéfajta másképp viselkedik, sőt még ugyanaz a kávé is, ahogy öregszik felbontás után. Szóval mindig egy picivel több vagy kevesebb kávét darált, mint ahogy ideális lett volna.

Ja és még valami. Nem tudom, hogy az Ariete Retro nyomásfokozós /cremafokozós/ karral vagy szűrővel felszerelt-e. Ha igen, az előbb utóbb gátja lesz a jó kávé elkészítésének, be kell majd szerezni egy fokozó nélkülit.

Dolce Vita írta...

Hű, ez elég tömény volt így elsőre, mi mindenhez kell még érteni az életben : ) köszi! A hang nem akadály, úgy lesz jó kávéházi hangulat itthon. Nekem a menniység fontos. Jelenleg napi 4 adag kávét iszunk, azaz fejenként kettőt naponta.
A cremafokozó szűrő ki-be tehető tetszés szerint. Én ma vele főztem és nagyon tetszik a lágy hab. Miért rontja a minőséget?
Nem vettem még más kávét bele, egyelőre azt tudom mondani, hogy az 1200 Ft/kg-s áron vett Segafredo intermezzo lágy habos, markáns ízű kávévá vált a gépben. Összehasnlíthatatlanul jobb, mint a kotyogósban. Ha egész életemben ezt kéne innom, már jó is lenne. ha még fokozható saját darálással, patronnal, akkor csak hipp-hipp hurrá.
A kávé lenyomkodása zseniális művelet : )

Névtelen írta...

Lorien!
Az én Gaggiam 2 évig kiállítási darab volt, hiányos alkatrészekkel, rosszul összeszerelve adták el nekem a MM-ban, de ezt csak akkor mondták el miután hazavittem, és nem/rosszul működött.A Miramaxnál amúgy nagyon segítőkészek voltak ( itt megtanítják használni és karbantartani is a gépeket), de nyílván a gépet nem cserélik ki, szóval ha valakinek gondja van a Gaggiájával, a forgalmazókat keresse, ők nagyon segítőkészek (már ha van rá módjuk). Amúgy a Miramax forgalmaz Molinari kávétis, és a jövő év elejétől Gaggia kávédaráló is lesz. Elvileg ez jó minőségű, 30 E körüli lesz az ára, de én már kicsit kiábrándultam a Gaggiából...

Névtelen írta...

Szia! Szívből ajánlom őket: http://www.qawa.net/kezmuves.htm kis manufaktúrában dolgoznak, hagyományos vonalon. Kiváló babokat árulnak friss pörköléssel, baráti áron. Csukott szemmel, nekem olaszországi élményt szereztek.

Névtelen írta...

Hú, pedig még mennyi mindent nem is említettem.
Szóval. A 4 adag az egyáltalán nem vészes, ennyi nálunk is elfogy egy reggel:)
A crémafokozó lényege az, hogy tompítsa a gyakorlatlan felhasználó hibáit, és megtaláljon egy középutat. Úgy működik, hogy van az alján egy túlnyomásszelep, ami csak egy bizonyos nyomás felépülte utén nyit ki, ezzel kiegyenlítve a tömörítés és a darálás hibáit. Az a créma, ami megjelenik, tulajdonképpen egy mesterséges créma, sokkal nagyobb buborékok vannak benne, mint az igaziban, más is az állaga. Mivel középre húz, egy idő után nem tudsz vele továbbfejlődni, de nélküle például nagyon nehéz lenne a gyári őrleményekből jó kávét készíteni.
Az Intermezzo után még sok-sok jó kávét fogsz inni, hiszen ez nem is igazán eszpresszónak való, a darálási is inkább mokka. Ha sikerül jól belőnöd a rendszert, rá sem fogsz többet nézni:) Gyanítom, a PODokkal is nagyságrenddel jobbat fogsz készíteni. Ami szerintem a gyári őrlemények közül elfogadható, az a Segafredo Espresso Casa, Tchibo Espresso Gusto Originale, Lavazza Oro, Molinari. Nekem a Tchibo túl kesernyés, a Sega sokat romlott az utóbbi időkben, talán a Lavazza, ami még, bár kissé savanykás. Molinari még csak szemesben fordult meg, azal viszont sokat küzdöttem, míg sikerült belőni.

Igen, a tömörítés tényleg jó :) Én is szeretem a kévéfőzés szertartását. Még kora reggel is, amikor félkómásan kibotorkálok a hálószobából, csapolok egy üreset a csészek felforrósításához, darálok, tömörítek, és lefőzöm. Persze ha néha valami nem úgy sikerül, jókat morgok :)

Javaslom, hogy a http://www.eszpresszo.com oldalait szisztematikusan olvasd át, pontról pontra, ott mindent meg fogsz találni, amit a jó házi eszpresszófőzéshez meg kell tudni. Ajánlott irodalom még a http://www.kavekorzo.hu is, itt részben vannak információk az előbbi helyről is, de egyre több új anyag van fenn, de itt több minden van a kávéfajtákról, podokról, sok teszt is van. És mielőtt még teljesen szétkommentelném a blogod, ha kérdésed van, nyugodtan dobj mailt a lorien kukuc fidelio pont hura :).

Névtelen írta...

Flat Cat!

Az előző kommentemben leírtam a címem, dobj egy mailt, szerintem tudok neked segíteni /közvetve/, ismerek valakit, aki profin ért a Gaggiákhoz (is). Mivel szabványos ipari alkatrészekből épül fel, ha valamit kis is kell benne cserélni, nem lesz drága, és biztosan kapható. Szóval ne add fel! :)

erős ildikó írta...

Lehet, hogy csak engem lep meg, de pontosan ezt a dizájnt (gépet) az eddig nézett összes külföldi oldalon a KENWOOD márkanév alatt találom meg...

Neguilla írta...

Kedves Dolcevita,
régóta vagyok nagy hódolód,és most egy körkérdéssel szeretnélek meglepni:http://neguilla.blogspot.com/2008/12/szakcsknyveim.html
Üdv:Neguilla

huppancs írta...

szemem szépség utáni szomját a mai napon kielégítettem. Pipa.:)

Unknown írta...

Számomra a kedvenc a Lamborghini kávé.
Tejhabot mennyire tudsz vele készíteni? Inkább capuccinot vagy latte-t iszunk, szóval ez is fontos szempont a gép kiválasztásánál.

Névtelen írta...

sziasztok!

ámulattal olvasom a profibbnál profibb kávézós postokat. nekem egy nespressom van, de pár hónapja nem ihatok koffeines kávét, ezért a decaffeinato kapszulákat iszom, amikkel egyébként elégedett vagyok. a kérdésem: nem egészségtelen hosszútávon a koffeinmentes kávé fogyasztása? úgy értem nem egy mű cucc ez igazából? /nem csak az itthoni nespressóból iszom ezt,de kávézókban ,éttermekben is/

köszi, ha segítetek!

doppio

Névtelen írta...

egyik munkahelyemen volt nespresso - engem teljesen kiborított, mennyi szemetet termeltünk vele. nem újrahasznosítható hulladékot, hanem szemetet. ha az ember otthon készít napi néhány kávét vele, akkor nem tűnik fel annyira (bár aki erre érzékeny, annak igen), de látni, hogy a mindenki napi két kávéja után ennyi kapszulát dobunk ki, szóval az durva volt.

Ana, a qawa tényleg nagyon finom :) pont tegnap ittam egyet, egy egészen lepukkant mozikávézóban, még ők sem tudták elrontani, egészen sokkoló élmény volt :) szerintem simán veri manuelt, lavazzát, társait.

koffeinmentes kávéról:
http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=6&id=9775

Dolce Vita írta...

Hallohallo

mi a zaccot is szelektíven gyűjtjük, megy a komposztba : )

Névtelen írta...

dolcevita, mi is :)
és már filteres teát is csak elvétve használunk - ráadásul mennyivel finomabb a szálas -, pl ha egy fajtából csak olyat kapni és túlságosan szeretjük ahhoz, hogy ne vegyünk (pl aloe verás zöldtea, nyam - ha valaki tud ilyet nem filteresbe, megköszönöm az infót :))

de ez a kávéfőződ, ez gyönyörű. napokig elnézegetném.

Névtelen írta...

Sziasztok!
Bocs, de nekem ez még nagyon bonyolult, így elsőre!
Szóval, én is jó kvfőzőt szeretnék vásárolni.
Le tudná valaki írni pontokba szedve, egyszerűen, hogy a boltban mire kell odafigyelnem, mik a jó gép kritériumai, mit kérdezzek az eladótól? És néhány jó márkát? Ja, én retro stílusban gondolkodom...
Köszi!

nagypapi írta...

Biztos nagyon klassz, de a mi kávé-ivási szokásunkkal (én reggel egy presszó, a párom a maradékkal tejeskávé) biztosan nem hasznánánk ki. Legyen sok örömötök benne! :)

Névtelen írta...

Nagyon kevesen tudnak olyan sok időt rászánni, hogy kifogástalan krémes eszpresszót tudjanak otthon is főzni, és pár tízezres gépekkel nem is lehet. Daráló is kell, és tudás, ami la legfontosabb. A legjobb minőségű kávéból is lehet pocsékot főzni ha valaki nem ért hozzá, és sajnos a kávéházakban is még ez a helyzet.

Ennek a kiküszöbölésére, na meg a gyorsaság, tisztaság miatt találták ki a podos, kapszulás kávékat.
Az Easy Serving Espresso pod szabvány pl nagyon jó, mert nem vagy egy kávégyártóhoz kötve: http://www.esesystem.com/eng/
Igaz, nálunk csak utánajárással lehet ESE podot beszerezni szaküzletekben, meg a Saturn, Mediamarktban van pár márkából ESE is, pl Lucaffet láttam, amit én szeretek, meg persze a nagy világmárkákat tartják. Kavekorzo.hu egy jó site ahol az ESE rendszert is bemutatták részletesen, és itt sok forgalmazót, beszerzési forrást is meg lehet találni.

Névtelen írta...

Ha csak pár adag kávét iszik valaki egy nap érdemes kapszulás kávét is megfontolni. Nemcsak a gyorsaság, egyszerűség, tisztaság miatt hanem mert nem kell egy 1 kg-s kávét kinyitni, amit 1 hónap alatt sem inna meg, viszont legyen akármilyen vákumos, zacskós csomagolása is, nyitás után már pár nappal is levegővel érintkezve egyre romlik a minősége.

Persze kapszulásból is van rengeteg. Nespresso nekem nagyon mesterkélt, persze van lé marketingre, így tudják hogy kell parasztvakítani George Clooneyval meg hogy mandarinos meg mittudomén milyen kávékat találnak ki. Én elég sok vegyes nyilatkozatot hallottam róla.

Seenseo felejtős, semmi köze az eszpresszóhoz attól még hogy párnába teszik a kávét, pocsék az íze, állaga, brrrr.

Nekem az igazi kávé csak olasz lehet. :-) Itt lehet kapszulásban a Lavazza, de nálam is az illy viszi a pálmát. Nemcsak a kávé miatt, hanem azért is mert imádom a retrofuturisztikus gépeiket, és a legszebb csészéik is nekik vannak. Biztos sznob vagyok, de az sem mindegy miből iszom a kávémat.

Most nagyon szemezek az illy új Francis X7 iperespresso gépével. Ez is kapszulás, és a kapszulás rendszerek előnyein kívül még azért szimpatikus, mert a teljes kávéfőzés a kapszulán belül történik, a kész kávé nem ér hozzá a gép bármely alkatrészéhez, nagyon meggyőző a technika. Na meg, hogy így még sokkal kevesebbet kell a gépet karbantartani. Ezt nálam jobban megfogalmazta Bogármester a Húsosfazék blogon, aki már beszerzett egy ilyet:
http://husosfazek.blog.hu/2008/10/19/coppola_legujabb_kedvence_a_konyhankban

A korábbi Francisek is ESEvel vagy darált kávéval működtek, de megfizethetetlen áruk van. Ennek az újnak már egész emberi az ára.

De sajnos csak februárra ígérték mert karácsonyra minden gépe elfogyott a magyar forgalmazónak. Hol van itt a válság kérem???

Névtelen írta...

Sziasztok!
Születésnapomra kaptam egy kávéfőzőt, ami 15 bar nyomással varázsol nekem isteni kávét, egyenlőre csak őrölt kávéból, mert Békés megyében nem sikerült ESE POD-os kávét találnom -de nem adom fel:) Hyundai HH-CM460 a neve, 12500 Ft volt az ára!! és a neten nem tudok rákeresni, de működik. Ha sikerül beszereznem a kávépárnácskákat, azzal is ki fogom próbálni. Ja, és még jól is néz ki.

Névtelen írta...

Szia!
Érdeklődni szeretnék, hogy még mindig meg vagy-e elégedve a kávéfőződdel? Én is egy ilyen készüléket néztem ki csak Kenwood márkát. Külföldi oldalakon több negatív kritikát is olvastam.
Köszi a segítséget.
Timi

Dolce Vita írta...

Timi!

Igen nekem bevált, már majdnem egy éves. baja nem volt, kop-kop,
havonta vízkőtelenítem. Ha nagyon-nagyon apróra darálom a kávét és túl erősen tömörítem, akkor nem viszi át a vizet, ez az egy gondja van. A férjem pedig zseniális habot készít vele, én azt nem tudok, Az övé olyan krémes, apró buborékos lesz, én csak nagy buborékosat tudok. Főzök is egyet, ha már így eszembe juttattad : )

Névtelen írta...

Köszönöm szépen a gyors választ!
Akkor remélem nekem is beválik.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin