2009-06-18

Bécsi, azaz bébi cékla

Reggel 7-kor (olyan éjszaka után, mikor 4x keltem fel a kicsihez) a piacon olvasom a feliratot, hogy bécsi cékla. "Mi a túró lehet ez?" villant át az agyamon, majd jobban megnézem, hát persze, bébi cékla! Tudjuk be ezt a hajnali időpontnak. Pár éve járok az erzsébeti piacra (többen kérdeztétek már, hol vásárolok), amely az utóbbi időben meglepően sokat fejlődött. (Telepakolt nagy, kék IKEÁS szatyor az ismertetőjelem.)
Régebben szigorúan az alap dolgokat lehetett itt kapni. Ha egy kicsit is különlegesebb dologra vágytam (értsd: nem répa, krumpli, hagyma), akkor a Nagycsarnokig kellett utaznom. A bébi cékla nem is olyan különleges, de itt ilyet sosem lehetett kapni. Nemrégiben találtam egy bácsit, aki kizárólag csak krumplit árul, abból viszont öt fajtát. (ez szerintem országos szinten is különleges). Két hete az egyik árusnál csak cseresznye volt: sárga 260-ért, hagyományos korai piros 490-ért, és fekete 780-ért. Mindegyik tábláján ott díszelgett a cseresznye származási helye. A héten ez a család különböző barackokat árult. Szóval specializálódik egy-egy árus, ami az első lépés lehet a jó minőségre törekvés útján. A hentesemről már írtam: ő a gyönyörű malac húsra, marhára és olasz, spanyol szalámikra szakosodott. A Sonkás cég termékeiből egy éve hoztak párat kísérletként, szerencsére fogyott az áru, így bármikor vehetek többek között finocchione szalámit, szárított sonkát, chorizo kolbászt, sorpressata szalámit. Mindezt Pesterzsébeten. Van egy tejesünk, ahol Cserpes termékeket kapni, és jó áron finom olasz, francia sajtokat. És a lángososról ne is beszéljünk.
Persze a piacnak van sok árnyoldala. Sok zöldséges mérlege 15-20 dekát "téved" egy kilónál. Ez azért húzós. 2 éve módszeresen próbavásároltam szinte az összes árusnál, itthon lemértem, amit vettem. 5-6 árusnak azóta a standja felé sem nézek. (korábban kettőnek rendszeres vásárlója voltam). Sosem számolgattam fejben a tételeket, mióta igen, szomorúan tapasztalom, hogy 40-50 forintot nagyon sokan kerekítenek felfelé. Ez nem feltűnő összeg, de biztos jó, adómentes bevétel a nap végén. Itt azért van még mit tanulnunk.

Nyers céklasaláta

A cékla, egy részéből gyors, nyers saláta készült, saját bébi répával párosítva, másik fele héjában sült a sütőben, hidegen érlelt balzsamecettel ettük.

Hozzávalók: egy csokor bébi répa, egy csokor bébi cékla, olívaolaj, fehér borecet, torma, só, fekete szezámmag

1. A répát és a céklát pucoljuk meg
2. Vágjuk fel apró kockákra, enyhén sózzuk
3. Öntsünk rá kevés ecetet, olajat, kis tormát adjunk hozzá. Szúrjuk rá a szezámmagot

10 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Imádom ezeket a fáradt színeket!!!! Ez a kék háttér valami papírlap?

Csak nem fogzik a drága gyermek?

A nyers cékla mindenképpen isteni!

K. írta...

Szia!
Gratulálok, hogy így 2 gyerek mellett is rendben tartod az oldalt.
Most tanulok főzni, gyakran veszem hasznát a tanácsaidnak:)
Egy kérdés: használsz vmi képszerkesztőt használsz, hogy oda tudod írni a neved a sarkába vagy épp a recept nevét?
Kitti

Dolce Vita írta...

Ági!

A férjem lealapozott farostlemeze, de az is lehet, hogy ez már maga a festmény : ))))))

Kitti!

Photoshopot használok a képfeldolgozáskor, itt lehet színeket is korrigálni, meg írni is. Az utóbbi időben a képre írásról leszoktam, most inkább a fotókra koncentrálok, hogy azok önmagukban szépek legyenek. Egy ideje nem ez a névjegyem : )))

Dolce Vita írta...

Akarom mondani védjegyem, ez is korán volt

ehran írta...

Ezen a télen kezdtem el nyers céklából készíteni én is salátákat, hihetetlen jókat lehet "összepancsolni". :) Szintén balcsamecettel kísérleteztem én is, általában vinegrette lett belőle, de legjobban talán a saba ment a céklához - bár nem mondom, hogy olcsó párosítás, de Culinarisban vettem tavaly egy kis üveggel, és még mindig van belőle, pedig jópár adag saláta készült vele. Egyébként azt hiszem chiliesvanilia oldalán van tipp az otthoni elkészítésére is.

L. M. Zsuzsi írta...

Mindig gyönyörködöm a fotóidban, és esz a sárga irigység, hogy én miért nem tudok ilyet:-) de ez a céklás kép különösen... az a kék, azzal a zölddel, meg a tompa lila... nem tudom levenni róla a szemem, érzéki élmény ez a látvány.

UrSus írta...

No, én beszélhetek...

Névtelen írta...

Nincsen véletlenül tapasztalatod (vagy vkinek), h a céklát érdemes-e vhogyan mélyhűtőben tárolni? sütve?főzve? nyersen?
apósom biokertjéből csodás, de több hétre is sok szállítmány érkezett, nem szeretném, ha kárba veszne.
köszönöm,
dóra

Dolce Vita írta...

Dóra!

Nyersen talán homokba ásva, de ahhoz most meleg van. Hagyományos ecetes cékla, de befőttnek hosszú távra elrakva? Főzni, fagyasztani szoktam, de bébiételnek, az azért más kategória.

Névtelen írta...

hát ez az! én is csak pürésítve bébiételnek próbáltam eddig.
akkor marad a hetekig céklás ételeket eszünk:) nem mindenki lesz lelkes a családban....(a kutyák biztos szívesen el is ásnák)
azért köszönöm,
dóra

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin