2009-06-21

Tejcsokoldés málnatorta



A Good Food áprilisi számában néztem még ki magamnak ezt a kekszes tortát, egészen idáig vártam az elkészítéssel, hogy finom, napon érett, hazai málnát vehessek hozzá. A torta durván finom, máglya járna azoknak akik az ilyen recepteket kitalálják. Főleg most, hogy kilóim száma tartósan 5-össel kezdődik (szeretném is ezt megőrizni), így ilyen önmagukat etető, kalóriabombák csak a hétvégén engedélyezettek.
De kanyarodjunk vissza a tortához, sütni nem kell, ha már nem az első kekszes torta, akkor elég 15 perc az elkészítéséhez. Kezdőknek 25. A három különböző textúra és íz remekül kiegészíti egymást, egyszerűen brutális. Legközelebb annyit változtatnék rajta, hogy a mascarpone felét teljesen homogénre keverném az olvasztott csokoládéval, és két, egy fehér és egy tejeskávé színű réteget készítenék. Most a mascarponét és a csokoládét "éppen hogy" elkevertem, de nem lett olyan szép rajzos a krém, ahogy én azt képzeltem.

Hozzávalók 18 cm-s tortaformához:
15 dkg keksz (Győri Zabfalatokat használtam), 8 dkg vaj, 50 dkg mascarpone, 10 dkg tejcsokoládé (Lindt extra milket használtam), 2 tálcácska málna, cukor ízlés szerint

1. Mozsárban összetöröm a kekszet (morzsa méretűre)
2. 7-8 dkg vajat megolvasztok, elkeverem a kekszmorzsával, ezt a "tésztát" belelapogatom a kapcsos tortaformába, hűtőbe teszem míg a krém elkészül
3. A mascarponét cukorral elkeverem. Vízgőz felett megolvasztom a csokoládét és lazán a mascarponéhoz keverem
4. Másfél doboznyi málnát a tortára ültetek (egyben)
5. Ráteszem a krémet, egy éjszakán át hűtöm a hűtőben. Maradék málnával díszítem

35 megjegyzés:

Reni írta...

Ma nálunk is sztár volt a málna. Tegnap az összes érettet leszedtük anyósomék kertjében :)

Egy kérdésem lenne, hátha neked van vele tapasztalatod (abszolúte nem a tortához kapcsolódik)... Metroban láttam, hogy van friss polip... vajon mennyire lehet ez friss?

Köszi,
Reni

Reni írta...

huh... olvastam a risi e bisi-s kommenteket... mellesleg én a Te hatásodra kezdtem el blogot írni :) mindig szerettem fényképezni és főzni, de eszembe se jutott addig, míg meg nem láttam a blogod, hogy én is online szakácskönyvet írjak... szerintem ha 5-en így gondolják, már megérte :)
biztos én is sznob vagyok :D (mellesleg már megkaptam egy-két embertől... mert hogy nálunk mindig van parmezán, mert hogy nállunk mindig van 5féle sajt, mert hogy nálunk blabla...)

ja és még egy kérdés...
Amalfi környékén tényleg életveszélyes autóval közlekedni?:D
Maiori-ba utazunk két hétre szeptemberben és gondoltunk arra, hogy néhány napra kölcsönzünk autót..

Ne haragudj, hogy nem a tortával kapcsolatosan írtam.

Szép estét!

Gabah írta...

Múlt hétvégén nálunk is ez a torta volt a főszereplő, fehér csokoládével és eperrel, többi hv. ugyanaz. Egyik pillanatról a másikra elfogyott!
Igaz, az ihlet/ötlet hozzám Ízbolygótól jött, (Good Foodom nincs) és azóta már több blogon is láttam, szóval én is csak arra biztatnék mindenkit, hogy érdemes kipróbálni, igazad van, Dolce Vita, "durván finom"! ;-)

Dolce Vita írta...

Reni!

Sokszor veszek a METRO-ban halat, nem mindig minden 100%-os, de ha nem tetszik és van raktáron másik, kérésre simán adnak. És hatalmas a választék.
Amalfi, írj mailt, írok pár dolgot. De nem életveszélyes: )))))

Gabah!

Sose voltam nagy piskóta sütögető, és más édes tészta is elvétve készült a konyhámban. Ezt a kekszes tortát azonban készítem minden formában, hihetetlenül egyszerű, gyors és finom

Vera írta...

Szia,
Nagyon guszta a torta, csak egy óriási baj van vele... Nem bírom megenni a málnát. Valamiért nem szeretem (biztos túl sok málnát kellett szednem gyerekkoromban). Más gyümölcsből esetleg ami nem málna és nem eper (azt szeretem ugyan de már nem nagyon van), te mit javasolnál? Köszi

Dolce Vita írta...

Nagyon édes ribizli talán, vagy édes meggy, igen, inkább meggy

Vera írta...

hm, meggy :) van is itthon, a szomszéd telken szedtem, ugyanis nem lakik ott senki :) Köszi, megyek és elkészítem, hogy holnapra kész legyen. Köszi

Hapci írta...

A kilóim száma tartósan 1-el kezdődik, vagyis már nem árthat. Kipróbáljuk!

Fleur-Marie írta...

Szia,
miattad veszem a Nők lapja Konyháját, és a blogról is egy csomó dolgot megcsináltam már az otthoniak nagy örömére. Nagyon szeretek itt válogatni a receptek közt.
Ez a torta is nagyon jól néz ki. Az a kérdésem, hogy egy éjszakai hűtés után megáll a krém? Nem folyik szét?
Csak biztatni tudlak, sok ilyen receptet!!!

üdv: I

Dolce Vita írta...

Izabella!

Köszi : )
Nem, nem folyik szét. A mascarpone ha hűtöd elég kemény a visszaszilárdult csoki is fog még rajta. A képen nincs semmi trükk, ilyen szépen lehet vágni!

Zizi írta...

Szia Kriszta!
Tegnap tanulás közben kitaláltam, hogy ezt a desszertet csinálom meg a párom mai névnapjára. Gyorsan bringára pattantam (ennek külön örültem, mert alig mozdulok ki a tanulás miatt :)), irány az első Real ABC, ahol se mascarpone, se Lindt csoki (viszont volt ricotta, amit meg a múltkor nem kaptam egy másik ricottás kekszes tortádhoz). Nem adtam fel. Tekertem tovább egészen a Westendben lévő Match-ig, ahol vettem 25 dkg mascarponet (50 dkg helyett, mert nem nemlékeztem, hogy annyi kell), meg egy tábla Lindt tejcsokit. Rohanás a Lehel piacra málnáért, majd haza, gyorsan süti összedob. A kevesebb mascarpone miatt nekem egész barna lett és nem rakhattam a kekszhez elég olvasztott vajat, mert szétesik a morzsarész. Kihívás volt :) megcsinálni a tortát, viszont finom lett! Nekünk nagyon ízlik! :)
Üdvözlettel,
Zita

Dolce Vita írta...

A csoki mascarpone arány biztos nem rontott rajta : )
Elég apróra törted a kekszet? Akkor esik szét, ha túl darabos marad a keksz. Túl sok vajtól, meg törik az alja. Nekem a receptben megadott arány mindig működött

Mitmitta írta...

Biztos bennem van a hiba, de ehetetlenül tömény lett és az egészet kidobtam. Találtam a good food online-on olyat, hogy 300 g krémsajt és 200 ml tejszín, ami szerintem sokkal jobban működhet. Szerintem ezt a tortát is földobná, ha fele-fele arányban lenne mascarpone és felvert tejszín.

Zizi írta...

Szia!
Lehet, hogy nem lett annyira jól összetörve a keksz. Bizonyos része igen, többi kisebb darabos maradt. Erre legközelebb jobban figyelek. Én cukormentes kekszet használtam és cukrot se tettem a mascarponehoz, szóval a majdnem sós keksz, a savanykás málna és az édes krém jól kiegészítik egymást. Ezt Mitmittanak írom - szóval én nem érzem, hogy ehetetlenül töménye lenne.
Zita

Dolce Vita írta...

Zizi!

Egészen aprónak kell lennie, szinte mint a bolti zsemlemorzsa.

Mitmitta!

Szerintünk egyáltalán nem volt tömény, persze nem habkönnyű sütike, de kidobni talán kár volt. Az én Good Food-os receptem 30 mascarponét és 20 double cream-et ír. Ez utóbbit váltottam ki szintén mascarponéval, mert ilyet nem kapni, a magyar tejszínek pedig használhatatlanok. Szerintem a tejszínnek amúgy sokkal töményebb, zsírosabb az íze, mint a mascarponéé.

Mitmitta írta...

Attól volt tömény, hogy olyan volt mintha csokoládés vajjal kentem volna meg. Édes se volt igazán és a keksz mérete nemigen számított, de pont olyanra törte a gép mint a zsemlemorzsa. Nem volt más választásom mint kidobni, mert senki se ette.

Dolce Vita írta...

Nem cukroztad?

Mitmitta írta...

De igen. Csak azt szerettem volna jelezni, hogy nem attól volt tömény, hogy túl édes, hanem a krém állaga miatt.

florentine írta...

Próbáltam trükközni a márványossággal, de nekem se nagyon jött össze. A két krém állaga a csoki miatt nagyon különböző, ezért talán a fehér részt rá kellene hűteni, és utána mehetne a csokis, így kb. egyforma szilárdságú lenne mindkettő.

Mondjuk nem panaszkodott senki :-)

Dolce Vita írta...

Pedig olyan szép lenne, ha márványos lenne, bár nálunk is hipp-hopp eltűnt

sos_glutén írta...

Hali Dolce Vita!

Most készült el a tortám, benn figyel a hűtőben :-) Mivel málna már nem sok van és elég drága is, így őszi barackkal csináltam. Istenieket kaptam a zöldségesnél.
Köszi a tippet a double creme-mel, azzal csináltam és kíváncsian várom az eredményt (sztem ez a torta nem éli meg az éjszakát :-)))

Amúgy egy kérdés: sokszor említetted már a Good Food-ot. Július közepén megyünk haza Magyarországra. Vigyek Neked pár számot?

bake!Ann írta...

Szia! Nálunk most hétvégén debütált, mint szülinapi torta. Hát jó ha maradt 2 szelet, isteni volt! Nekem egy éjszaka hűtés után is, mikor kinn volt az asztalon fél órát, kezdett a krémsajt szétesni, lehet,hogy egy ek.zselatinnal ez elkerülhető?
a ribizlis lesz a kövi! Szia, Bora

Dolce Vita írta...

Veronika!

Megköszönöm, itthon 2x-es árat kérnek érte. (ha van régebbit is átveszek)
Milyen lett a torta?

Bora!

fura, hogy mennyire más állagú mascarponékat kapni. Zselatinnal lehet szilárdítani, én nem szeretem használni.

sos_glutén írta...

Óóóó a torta isteni lett... nyammmm... azért még van egy kicsi belőle, mert biza ha megettük volna, akkor annyi az egy hónapja tartó saláta vacsik eredményének :-)))))

Oksa, Good Foodot beszerzem és viszem, majd mailen írok ezügyben :-)
Szép napot!

Bora!
Esetleg próbáld ki tejszínhabbal együtt, nekem bevált.

Dolce Vita írta...

Veronika!

Várom a mailt, köszi előre is! : )

Hát igen pillanat alatt porrá rombol minden eredményt ez a süti : ) de nem lehet abbahagyni

Névtelen írta...

Kedves DV!
Megcsináltam a tortát, nagy sikere volt annak ellenére, hogy a morzsa leragadt az aljára, így középre tettük, ahonnan mindneki kanalazta a morzsát, és a maradékot, nagy vidámság közepette:-)
Mit csináltam rosszul? Kicsit recés a kapcsos tortasütő alja...ez lehetett a baj?
Köszi a szuper receptet ismét.
Üdv,
Ányez

Dolce Vita írta...

Ányez!

Az enyém is recés, de még nem ragadt oda. Óvatosan, vékony pengéjű késsel szoktam leválasztani az aljáról. Talán kicsit sok a vaj, az ragadhatott bele a formába.

Unknown írta...

Szia!
Csak dicsekedni és dicsérni szeretnék; elsőre sikerült, nem ragad le, nem esik szét, nem ehetetlen, satöbbi, pikkpakk elkészült és isteni.
Igaz, áfonyával készült és mivel a csokit elfelejtettem, az is kimaradt, de majd pótolom a következőnél. :)
Ilyenek jöhetnének még, a krémek ízesítésében nem vagyok valami kreatív...

Névtelen írta...

Kedves Dolce Vita!

Megcsináltam,és hatalmas sikere volt. Én a tetejét még megkoronáztam egy adag tejszínhabbal így még lágyabb és csábítóbb lett. Csodás!
Amúgy Te hogyan rendelted meg a good food-ot az angol honlapról vagy van valami módj a adolognak? Én is megrendelném...


Üdv, és keep up the good work!!!

Dolce Vita írta...

Arnold!

örülök, hogy ízlett, próbáld ki a karamellest is!

Good food-ot újságosnál veszek (nemzetközi újságokat árusítónál) europressnél elő is lehet rá fizetni vagy közvetlenül a magazin szerkesztőségénél. Erről tapasztalatom nincs, csak láttam, hogy európából van rá mód. Nekem most Angliából hozott egy olvasó pár számot, normál áron, mivel itthon a duplájáért adják

Edit írta...

ezt is megcsinaltam :D irrtooo jo lett, bar en feketecsokit kevertem a mascarponeba es higitottam azt tejszinnel, hogy kremesebb legyen. de hogy az a csokis krem milyen finom ...... huhhh

bake!Ann írta...

Szia! Olvastam,hogy a Good Food-ból van a recept. Te szerzed be? Próbáltam honlapjukon megrendelni, de nem sikerül. Tudnál segítteni? És! Nem mellékesen, apukám szülinapjára készítettem el a tortát még a nyáron, imádták!!! Köszönöm!

Ágnes írta...

kicsit megkésve, elkészült. naranccsal. hmmm! :)
kösziiii!

Dolce Vita írta...

úgy sem lehet rossz : )

duende írta...

Megcsináltam, köszönöm a receptet!
Isteni finom volt! Csak az enyém fehércsokival készült és amaretti keksszel. :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin