2010-02-04

Almás-korianderes sütőtökleves


A sáfrányos sütőtök bejegyzésnél kommentben írta le egyik kedves olvasóm, Ehran (azaz Laci) az ő kedvenc sütőtökleves receptjét. Elég hamar ráugrottam. Szerdán 11 körül Kristóffal jöttünk haza a belvárosból, eszembe jutott, hogy maradt még korianderem, bekanyarodtam a zöldségeshez tökért, 12.55-kor már a fotó is retusálva volt a levesről. Lacinak igaza van, tényleg nagyon finom. Az eddig kóstolt sütőtöklevesek közül nekem ez ízlett a legjobban. Néhány dolgot módosítottam rajta, ez lett én változatom.
Aki pedig szeretné megkóstolni, a jövő héten megteheti a Marsbéli bolt konyhájánál. Ez a meglehetősen fura nevű konyha (a névvel valahogy nem tudtam még mindig megbarátkozni) elszánt, főzni szerető hölgyeket takar, akiknek meggyőződésük, hogy a házhozszállítós kaja is lehet ötletes, változatos, jó minőségű, olyan, mintha otthon készült volna. Kis vállalkozás, szerelemből (és néminemű kényszerből, de ez mellékes). Engem igaz nem nagyon érint a munkaebéd problémája, de látom a férjemet, hogy a belváros kellős közepén nem nagyon tudja megoldani a mindennapi ebédet. Vagy drága, vagy zsíros-nehéz, vagy unalmas és szar kb. ez a három lehetőség van. Amit a Marsbéli bolt menüje ígér az végre nem a szokásos főzelék, pulyka, fitness, Laci bácsi, nyugdíjas, kismama menü, hanem valami egészen más. Én magam novemberi indulásuk előtt kóstoltam, az amúgy blogoló szakácsok főztjét, az meggyőző volt. Most kicsit összeszövetkeztünk, 4 receptet választottunk ki közösen a blogról, amit a héten ők fognak elkészíteni.

Hozzávalók: 40 dkg sütőtök, 1 nagy alma, 1 fej főzőhagyma (az a nagy fehér), 2 dl kókusztej, 2 dl víz, 1 evőkanál mascarpone, 3 dkg vaj, 1 teáskanál madras curry (enyhe), só, friss koriander

1. Vágjuk apróra a hagymát, vajon futtassuk meg, adjuk hozzá a felkockázott tököt, a pucolt kockázott almát
2. Öntsük fel a vízzel, kókusztejjel, főzzük puhára a tököt
3. Ízesítsük a curryvel, sóval, turmxoljuk le, keverjük hozzá a mascarponét
4. Friss korianderrel tálaljuk

10 megjegyzés:

duende írta...

Csodálatos! El tudom képzelni, milyen finom, bársonyosan krémes és telt ízű leves ez! Nagyon tetszik! :)

ehran írta...

DV:
Köszöntem a megemlékezést, és nagyon örülök, hogy ízlett. Én viszont kipróbálom majd a Te változtatásaiddal. :)

Festy írta...

Most találtam rá a blogodra, és nagyon tetszik! Szép esztétikus!
A sütőtök levest biztos, el fogom készíteni.
xoxo
Festy

Névtelen írta...

ehran,
en a te valtozatodat csinaltam meg a heten, isteni fincsi lett, lanykaim csak annyit mondtak: 'more leves!':)

a kokusztejes variacio lesz a kovetkezo. koszonjuk!

szi_vi

Pocak Panna írta...

Ez valami istenien hangzik! A leves főzést még csak most kóstolgatom, azt hiszem ebbe fejest ugrok a hétvégén!

Zsé írta...

Tegnap vettem sütőtököt, teljesen más szánékkal, hm, lehet, hogy változik a terv???? Ínycsiklandozó. Ki kell próbálni. Köszi:-)

jj írta...

tudom én, hova akarsz bekerülni (-;
http://fuckyeahcilantro.tumblr.com

ehran írta...

szi_vi:
Örülök, hogy ízlett, az meg ugye a legnagyobb köszönet, ha a gyerekek is szerették, hiszen ők a legőszintébb közönség. :)

オテモヤン írta...

オナニー
逆援助
SEX
フェラチオ
ソープ
逆援助
出張ホスト
手コキ
おっぱい
フェラチオ
中出し
セックス
デリヘル
包茎
逆援
性欲

Névtelen írta...

én legutóbb kókusztejben főzve, kis csilivel és fahéjjal, kardamommal ízesítve kóstoltam a sütőtököt (tejjel higítva, turmixolva).
isteni volt, de most ezen a korianderes változaton is elgondolkodom, mert koriandert még sosem próbáltam. kösz az ötletet!
kata

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin