2010-06-02

Koriandermagos-mentás borsóleves

Mindig van aktuális kedvenc fotóm, azt hiszem, most sokáig ennek a levesnek a képe lesz, amit végül a DG kapott meg. A recept is náluk olvasható. A levesnek annyi a rövid története, hogy 2 napig ették a gyerekek a borsófőzeléket, nekem meg sikerült a harmadik napra egy adag friss borsót vennem. Bár a gyerekeknek nem lett volna baj, ha újra ehettek volna borsószemecskéket, a hagyományos borsóleves helyett valami más szerettem volna készíteni. Így készült ez a leves, kicsit a curryk fűszerezésének a mintájára. 2-3 hónapja nevelgetek egy koriandert, "aki" minden hadakozásom ellenére felmagzott, most már örülök neki, mert sosem kóstoltam még friss koriandermagot. Aki nem nevelget otthon koriandert és nincs friss magja ne helyettesítse szárítottal, hanem friss korianderlevéllel!

10 megjegyzés:

SpeckoHU írta...

Ez a kék asztal ez egy örök téma.

Ági, aki főz írta...

tényleg gyönyörűség

Vera írta...

Valoban, nagyon szep ez à kep

sos_glutén írta...

Gyönyörű, vidám, könnyed!
(Kék-korszak? :-)

Thrini írta...

Hamarabb kellett volna olvasni a bejegyzésedet! :)
Épp ma tapasztaltam, hogy felmagzott a koriander, ijedtemben lecsíptem és kidobtam a magokat. :(
Mostmár lesem, mikor magzik fel a következő szál. :)

Dolce Vita írta...

igen, ez már a kék-korszak, bár a mai bejegyzés fakó-zöld : )
Thrini
ha egyszer virágozni akart már, gyorsan hoz újat! legalábbis sz enyém nagyon kitartó volt

bévé írta...

Gyönyörű fotó!

Tényleg jó ez a kék asztal.
Én is szert tettem egy hasonlóra: nemrég volt nálunk lomtalanítás és hazahurcoltam egy lepattogzott, világoskék kredenc ajtót. :)Babakocsi, két gyerek és kredenc ajtó. Jól néztem ki. :D

Én is gondoltam rá, hogy ültetek koriandert. Még sosem találkoztam friss korianderrel. Illetve igen, fonnyadtal valamelyik hiperben. :-) A fűszerként árult koriandermagot el lehet ültetni?

Dolce Vita írta...

Salsa!

nekem ez a csodaládám, minden oldala más színűre van festve (fehér, kék, zöld, barna, sötétkék, foltosabb zöld), én mellőlünk a plébániáról lomoltam : )
sztem a szárított mag nem nőne ki, más mit gondol erről??? inkább érdemes egy hiperes palántát hazavinni, átültetni, nevelgetni. Én az oázisban vettem palántát

Thrini írta...

Szárított mag?? Nem tom, én még nem próbáltam. Viszont vetőmagot vettem, és nagyon szép lett belőle a koriander. A hiperes palánták nekem nem váltak be, mindig kipusztulnak. Egy csomag magot 50-100 Ft között lehet venni és rengeteg növény lesz belőle. Ha már palánta, akkor inkább kertészet... Én mindent magról vetek, bár az idei tavasz nem kedvezett egy-két növénynek,(borsikafű, majoránna) nem is nőttek ki szegények. Vagy hideg volt a föld, vagy éppen esősebb időszak volt...

bévé írta...

Ú, ez a láda zseniális ötlet!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin