2010-06-03

Kenyérhasznosítás

Receptnek nem nagyon nevezhető, nagyon-nagyon egyszerű, de rendkívül ötletes ez a fűszeres kenyérrúd. Az ötlet nem az enyém, spanyol ételeket fotóztam tegnap, és a gazpacho mellé kellett készíteni a kenyeret. Felhasználhatjuk hozzá a már enyhén megszáradt kenyeret (frissből nem is hiszem, hogy működne), egy kevés fűszer és készen is van a levesbetét, rágcsálnivaló, előételek mellé finom kenyérke. Ha végképp semmi étel nincs otthon a hűtőben, spejzban, amivel hirtelen betérő jó barátot megvendégelhetnénk, készítsük el ezt a kenyeret, biztos úgy fog minket emlegetni utána, hogy nagyon rendes, felkészült vendégfogadók vagyunk. Rágcsának jó az is ha előre vékonyan felkarikázunk pár kiflit, egy napig szárítjuk, majd ebből készítjük a fűszeres harapnivalót.

Hozzávalók: kenyér, olívaolaj, szárított zöldfűszerek vegyesen (kakukkfű, oregánó stb), tengeri só

1. Szeleteljük fel a kenyeret, vágjuk le a héját, vágjunk hasábokat a kenyérből (lehet kockázni is)
2. Serpenyőt hevítsünk fel, öntsünk bele kevés olívaolajat, tegyük bele a fűszereket, sót. Kicsit pirítsuk meg a fűszereket, majd tegyük bele a kenyérrudakat, és enyhén pirítsuk meg őket. Papírtörlőre szedjük, hogy leitassuk a felesleges olajat róla

17 megjegyzés:

SpeckoHU írta...

Bár nagyon stílusos és rusztikus az a vágódeszka, de tényleg így néz ki a vágódeszkád?
Mi az rajta, liszt? Ne adj isten festék?

Dolce Vita írta...

: ))) igen, és ez az egy késem van

szüdzsike írta...

Kriszta! Köszi a kecskesajt infót anno... nagyon jó ötlet ez a kis rágcsa, ahhoz a sajthoz meg biztos mennyei lesz.. :-)

Dolce Vita írta...

Készíts hozzá rozmaringosat!

Daisy írta...

Hát, most büszke vagyok magamra!
Hasonló kenyér rudakat már két éve készítek. Szándékosan sütök kenyértésztából gáztepsi nagyságú lepényt. Ha kihűlt, lapjában ketté vágom, felcsíkozom, fűszerezem, olívaolajat öntök rá és beteszem a sütőbe a grillre. Mepirulva a kedvenc kenyér a mártogatós kencékhez. A vendégek eddig még mindég rácsodálkoztak.
Nem gondoltam, hogy erről érdemes lenne írni.

IZs írta...

Bocs, hogy egész másról írok, de most sült ki a" tökéletes ciabatta " köszönet a recepért, ez tényleg tökéletes:))))

Erika írta...

Nagyon ötletes. Ezt a "rágcsát" kifogom próbálni. Tetszik ez a kifejezés is!:)

Romana írta...

Nekem is van ilyen vágódeszkám :) persze, csak dísz vagy kellék ... annak idején, mikor a hobbiboltban vettem acryl festékkel együtt, tanácsot kérem a hölgytől, hogy hígítsam e a festéket, mielőtt befestem vele a vágódeszkát stb... csodálkozva, szörnyülködve nézett rám és mondta, hogy "de hiszen ezt aztán már nem lehet használni a konyhában" ......... :D

Eisenstock Ildikó írta...

Még egyszerűbb, ha egy kiolajozott tepsibe szórjuk a kenyérdarabokat. A fűszerekkel meghintjük, lazán összeforgatjuk, és forró sütőben ropogósra sütjük. Ez főleg akkor hasznos, ha nagyobb mennyiségű ropogtatni valóra van szükségünk.És, mikor kell kevés...

Dolce Vita írta...

Persze, hogy dísz : ) van pár deszkám, amin tényleg vágok is

Ildikó!
igen, nagy mennyiségben egyértelműen sütőben érdemes, nem büdösítünk vele, hamar elkészül

IZs
örülök, hogy tökéletes lett!

Daisy!
néha a legegyszerűbbek tűnő ötletek a legjobbak. Én pl. azelőtt sosem készítettem ilyet, és nagyon megörültem neki, gondoltam, más is lehet így ezzel

SpeckoHU írta...

Ezek szerint csak nálunk nincsenek festékes vágódeszkák a konyhában.:)

Hol lehet ilyet kapni?;)

Dolce Vita írta...

ezt nem kapni, ezek sk készítettek. hagyományos deszka plusz némi festék rá. Nekem van egy zöld, azt is sokat látni itt a blogon

Romana írta...

Kriszta - gondoltam, hogy csak kellék, a zöld is szép :)

Speckohu - veszel egy vágódeszkát, aztán besétálsz egy hobbiboltba, ahol biztosan lehet venni acryl festéket, bármilyen színben, nagyon egyszerü használni, szépen fog, én speciel fehér acryllal festettem be a vágódeszkát...

SpeckoHU írta...

Senki nem vettem észre a kacsintó smiley-t a kérdés után?

Névtelen írta...

Én is készítem ezt a fajta ropogtatni-valót, csak én eddig vajat használtam hozzá. Úgy is nagyon finom, de kipróbálom olíva olajjal is. Egyébként nálunk nagyon megy vacsorára a "sült" vajaskenyér is (kenyerek pofával lefelé serpenyőben sütve), pici fokhagymával megkenve, friss zöldsalátával mennyei lakoma :)

Csiby írta...

Esetleg felkockázva, salátával, zöldségekkel még akár cézár salihoz is mehet, nagyon fini! :)

Dolce Vita írta...

igen, és pl. bármilyen leveshez is jó levesbetét

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin