2011-05-03

Brownie+cheesecake szelet

A brownie önmagában nagyon finom, a cheesecake szintén. A kettő együtt? Durván jó. A recept a The Hummingbird bakery coookbook-ból való, a süti alja egy brownie, közepe cheesecake, teteje pedig tejszínes málnahab, ezt eperre cseréltem. Írtam, hogy festés volt a hétvégén, azt hiszem, még mindig nem sikerült kiheverni. Az eredmény alul látszik: egy fal kék lett a fiúk szobájában, a többi fehér, ahogy a gerendás plafon is kapott egy szép fehér lazúros festést. Az egésznek olyan tengerpartos lett a hangulata. A kék fal pedig sütifotózásért kiált. (azonnal egy nagy, habos citromtorta jutott róla eszembe)
A receptben szereplő mennyiségeket feleztem, egy kis méretű tepsihez. (13x22) A dupla mennyiséghez a recept 33x25x5 cm tepsit írt, így a végeredmény 12 adag kocka lesz. Szerintem a fél mennyiség mehet a kettő közötti méretbe, nekem kicsit vastag lett a 2 réteg, nehezen lehetett szépen szeletelni.
Hozzávalók: browniehoz:10 dkg étcsokoládé, 10 dkg vaj, 12,5 dkg porcukor, 1 nagy tojás, 5 dkg liszt; Cheesecakehez: 20 dkg natúr krémsajt, 7 dkg porcukor, 1 tojás, pár csepp vaníliaesszencia (vagy helyette pl. DM-es vaníliáscukor, de akkor a cukor mennyisége csökkentve), eperhab: 6 dkg eper, 1,5 dl habtejszín, 5 dkg porcukor

1. A sütőt melegítsük elő 170-180 fokon. Az összetört csokoládét vízgőz felett olvasszuk meg. A porcukrot kézi mixerrel keverjük habosra az olvasztott vajjal. Adjuk hozzá a tojást, keverjük tovább. Majd adagonként a lisztet is keverjük bele. Nagy fokoztaon verjük a krémet, míg szép, könnyű nem lesz
2. Keverjük bele az olvasztott csokoládét, keverjük el. szedjük át a krémet kivajazott, lisztezett tortaformába
3. A krémsajtot keverjük el, kézi mixerrel, alacsony fokozaton a porcukorral és a vaníliakivonattal. Keverjük hozzá a tojást, keverjük tovább a mixerrel, míg krémes nem lesz. Öntsük a csokimasszára, tegyük a sütőbe sülni 30-35 percre
4. Ha kész hagyjuk kihűlni, majd hűtőben hűtsük egy éjszakán át. Tálaláskor szeleteljük és a tányérokon tegyük rá a porcukorral felvert tejszín és turmixolt eper keverékéből készült krémet. (vagy mellé)

14 megjegyzés:

Benenn írta...

Gyönyörű lett a fal színe!

Dolce Vita írta...

Kész kevert színt vettünk, egy magyar festék: polifarbe, annak a levendulakékje. Nagyon szép szín, nem rikít, szép matt kék egy nagyon kicsi lilás beütéssel.

Anett írta...

Szerintem megnyugodhatsz,mert megérte a fáradozást:) Ezzel a fehér gerendával nagyon jól néz ki a kék.
A süti pedig tuti nyerő. Ha már brownie-val kezdődik,rossz nem lehet:)

Névtelen írta...

Nagyon guszta a süti, és a fal is nagyon szép lett! A gyerekek meg egyszerűen imádnivalóak.:) Egy kérdés: a natúr krémsajt az a tömlős verzió, vagy milyen van azon kívül? Azok sósak, nem?
Köszi:
Zita

Réka írta...

Zita,
A cheesecake-et eredetileg Philadelphia krémsajtból készítik, de a mascarpone is tökéletes hozzá (utóbbit az Aldiban szoktam venni, az ottani sokkal olcsóbb és van belőle csökkentett zsírtartalmú változat is). A tömlős szerintem nem jó, az tényleg sós.

Dolcevita,
Köszönöm a receptet, az enyém most hűl, biztos finom lesz, már alig várom :) Sajttortát már többször csináltam, de brownie-t még soha, úgyhogy kíváncsi vagyok.

hallohallo írta...

az index fórumról halásztam, és tökéletesen bevált tipp: a philadelphia sajt klónja a lidliben kapható pic frisch classic, 200gr 229ft.
vagy wise lady blogján található, hogy hogy kell házilag legyártani tejfölből :)

Dolce Vita írta...

ez natúr Philadelphiából készült, ha cukor kerül hozzá elveszíti a "sós" jellegét.
Krémsajtot kb. 3 éve készítek házilag, joghurtból és kicsi tejsíznből. Nagyon finom, különböző módon lehet ízesíteni: http://fozzunkolaszul.blogspot.com/2008/06/2-legyet-egy-csapsra-sajtgoly-hzilag.html

Ági, aki főz írta...

Nálunk is kék az egyik fal a fiúk szobájában. Bár egészen más árnyalat, nekünk is tetszik!

Dolce Vita írta...

Ági! bizony, bizony, 2 pasinak ez dukál : ). Oviba beiratkoztatok?

Névtelen írta...

szia, en most sutottem meg a sutit, jelenleg eppen langyos allapotaban van.. en megkosoltam, nekem a brownie egy kicsit lagy maradt, olyan ragacsos. ennek ilyennek kell lennie? vagy nem sult at? vagy hidegen majd elveszti a lagysagat? izre borzaszto..finom! :-)) koszi,dia

Dolce Vita írta...

Szia Dia!

remélem, finom lett! A brownie kicsit lágy, hidegen jó szaftos marad, nem "tésztás" jellegű, mert kevés benne a lsizt, sok a vaj és a csoki : )

yschrullig írta...

Kedves DV,

megsütöttem a sütit és nagyon-nagyon finom lett, köszi a receptet:)! Egy gond volt vele: a brownie része morzsálódott, pedig azt hittem, a brownie-t nem tudom elrontani, nem először készítettem... Az is lehet, hogy túlsütöttem, mivel sajttortát még nem csináltam, és paráztam, nehogy az a réteg folyós maradjon.

Mindenesetre morzsálódósan is nagy sikere volt:) - eperszósszal tálaltam, isteni!

yschrullig írta...

Mármint eperszósszal az eperhab helyett :-)

Alíz írta...

Nagyon finom a süti és nagyon sokszor megcsináltam, de két dologgal nem boldogulok, kérlek segítsetek, hogy mi lehet az oka. 1.:a süti beleköt a tepsi aljába, ha pedig még melegen kiveszem, akkor lelapítom a sütit.2.: mindig összeesik az egész, soha nem tudom úgy megcsinálni, hogy olyan szép magas maradjon, mint a képen. Már dupla, szimpla mennyiséget, különböző méretű tepsiket próbáltam, de nem megy. Köszi a segítséget, üdv. Egy bénázó olvasó

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin