2011-06-17

Sajtmousse

Tudom, tudom, szörnyű vagyok, a 3. desszert egymás után. Miközben én fokozottan figyelek a szénhidrátbevitelre, Titeket és a családot desszertekkel bombázom. A nemzetközi Nespresso magazinban találtam egy sajtmousse receptet, muszáj volt kipróbálni. Az friss krémsajttal készült, én csak ömlesztett, háromszöget kaptam. A recepten ezért kicsit módosítani kellett, eredetileg lime-os cukorszirupban áztatott zselatin kerül a sajthoz, majd ehhez a tojáshab. Azt gondolom, a kockasajt készítője a zselatinozást elvégezte helyettem, így ezt a részt ugortam a receptben. Mindenkinek nagyon ízlett, és mindenki iszonyúan csodálkozott hogy miből készült. : )
Jó hétvégét, mi indulunk lángosozni a Balcsira.

Hozzávalók: 8 cikkely ömlesztett natúr háromszögsajt(1 doboz), 4 ek. méz, 1 lime, 2 tojás fehérje, kevés pörköletlen zöld pisztácia, pár csepp narancsvirágvíz*

1. A sajtot villával törjük át, keverjük el a mézzel, ahogy a méz hozzákerül, könnyű lesz keverni
2. Reszeljük hozzá a lime héját, adjunk hozzá pár csepp narancsvirágvizet
3. A tojásfehérjét verjük fel kemény habnak, óvatosan, részletekben keverjük a sajthoz
4. tegyük formákba, szórjuk meg vágott pisztáciával, tegyük hűtőbe

*4 kis adag lesz belőle

3 megjegyzés:

duende írta...

Isteni lehet, nagyon guszta! Bár még mindig a bazsalikomfagyid után áhítozom... (mély sóhaj)

Kérlek köszötsd a nevemben a Balatont, add át szívélyes üdvözletem Neki. Remélem nemsokára én is látom személlessen is. És megkaptam a könyvet, nagyon köszönöm, ki fogom csemegézni, jónak ígérkezik!

Névtelen írta...

Az ömlesztett sajt inkább zsír, szénhidrát alig van benne, ellentétben a lángossal :-D Jó Balcsizást!

Dolce Vita írta...

na, de a méz... lángos helyett nekem csak halat lehet

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin