2011-07-25

Halas polenta...

...terrine. De csak majdnem. A képen még terrine-nek néz ki, de a valóságban át kellett alakulnia. Nekem sem sikerül minden. Vendégeknek készítettem ezt a finom tintahalas-garnélás polentát, bevált recept alapján. Csak éppen könnyelműen változtattam a polenta fajtán, sárga kukoricadara helyett most fehéret használtam (amúgy kifejezetten halakhoz való), és ez a dara nem akart szeletelhető tömbbé összeállni. Még az volt a szerencse, hogy gyorsan le akartam fotózni a vendégek érkezése előtt, így mikor pár egyben fotó után szeletelni akartam, kiderült, lehetetlen. Legalább nem a vendégek előtt kezdtem pánikolni. Mentőötletként szuflétálakba adagoltam ki a halas polentát, és 250 fokos sütőben, grill fokozaton 15 percet sütöttem. Így szépen átmelegedett (amúgy faszénen szerettem volna grillezni) és a teteje meg is pirult. A vendégeknek nagyon ízlett.

Hozzávalók: 20 dkg garnélarák, 30 dkg tintahal, 2 gerezd fokhagyma, 1 dl száraz fehérbor, petrezselyem, zellerszár, kis fej vöröshagyma, 25 dkg polenta, só, bors

1. A rákpáncélból készítsünk halalaplevet: olajon fokhagymával pirítsuk meg a garnélák páncélját és fejét, öntsük fel a borral, adjuk hozzá a petrezselymet, 1 fej hagymát, a zöldségeket, és öntsük fel 1 liter vízzel. Kis lángon kb. 30 percig főzzük, majd szűrjük le
2. Adjuk a hozzá a megpucolt felaprított tintahalat (vagy bébipolipot), és főzzük azt puhára (mérettől függően kb. 40 perc)
3. Ha puha a halunk, folyonos keverés mellett adjuk a léhez a polentát, majd nem feladva a folyamatos keverést főzzük, amíg besűrűsödik, és megfő (kb. 20 perc)
4. Ha a polenta is megfőtt adjuk hozzá a rákhúsokat, további 2 percig főzzük a polentát, majd
4/a. öntsük szilikonos őzgerincformába, tegyük hűtőbe. Tálalás előtt vágjunk szeleteket a polentából, majd faszenes grillen pirítsuk meg mindkét oldalát
4/b. szedjük melegen tányérokra a polentát és tálaljuk

3 megjegyzés:

Hapci írta...

További dekonstrukciós lehetőség: a garnélarákokat és a tintahalakat remekül meg lehet enni polenta nélkül is... :)

Dolce Vita írta...

Ahhoz át kellett volna szűrnöm : ). A polenta íze amúgy isteni volt, tényleg nagyon jól megy a halakhoz a fehér dara, csak hát az állaga... de ügyesen megoldottam

Névtelen írta...

Minden elismerésem a gyors és frappáns mentőötletért, az tetszett a legjobban a receptből (no, azért a polenta sem lehet rossz :)).Zsófi

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin