2011-10-24

Currys tökmag




Egyáltalán nem vagyok annak a híve, hogy olyan ünnepeket, szokásokat honosítsunk meg, amelynek hazánkban nincs hagyománya, így itthon nem ünnepelünk sem Befanát, sem Valentin-napot és Halloween-t sem. A hétvégén viszont kaptam egy töklámpásnak ideális, szép kerek sütőtököt, a gyerekek örömére elkészítettük a lámpást. Kerti dísznek. A tökmagból pedig currys rágcsálnivalót sütöttem, a sima pirított tökmagot annyira nem szeretem, így fűszeresen, azért jobban ízlett.



Hozzávalók: 1 töknek a magja (kb. 10 dkg tökmag lesz belőle), 1 evőkanál csípős curry-fűszerkeverék, 1 csapott tk. só

1. A magokat szedegessük ki a tökhúsból, szórjuk ki egy sütőlapra, tegyük félre száradni 1 órára
2. Teflonserpenyőben zsiradék nélkül kezdjük el pirítani a magokat, mikor már kezd száradni, adjuk hozzá a curryt és a sót, pirítsuk ropogósra

12 megjegyzés:

Seafalcon írta...

Egyszerű, de nagyszerű.
Az én feleségem se Bálint, így aztán nincs Valentin nap nálunk se.

Dolce Vita írta...

Valóban nagyon egyszerű, és tényleg nagyon jó, bár mikor mandulát sütök így fűszeresen, azt egy kicsivel jobban szeretem. Az aperol fröccs viszont illik mindkettőhöz

Anett írta...

Ezek a képek egyre jobbak! Mindegyiknek annyira jó hangulata van!
Viszont az én tökmagjaim sosem lesznek ropogósak.Szépen megpirul,de szinte ehetetlen,mert nem lehet szétbontani..

Dolce Vita írta...

Bízom benne, hogy barátkoztok a sötét hátteres képekkel : ))

Névtelen írta...

Aperol spritz rulez :)

Dolce Vita írta...

sok-sok kartonnyi proseccóval és pár üveg aprerollal tértünk haza a venetói nyaralásból. Szerinted, mit iszunk? : ))

Rita írta...

Mit jelent:" adjuk hozzá a curryt és a sót,?

Dolce Vita írta...

Szórjuk rá, sütés közben, majd pirítsuk tovább. Azért nem az elején, mert akkor a curry feketére égne.

Tálaló írta...

Mi sem üljük meg a külföldről kereskedelmi céllal importált ünnepeket.
Viszont ilyen töklámpást gyerekkoromban mindig készítettünk a nagyszüleimmel,úgyhogy hagyománya van.Nagyon jó kis móka.

És a Tiétek is "tök"jól néz ki:)))

Dolce Vita írta...

pont erről beszéltünk, a férjemmel, miért nincs ennek a lámpásnak hagyománya nálunk, hiszen tök van és volt, elkészíteni pedig nagyon egyszerű

Csicsi írta...

Engem is az Aperol Spritz fogott meg :o)

Dolce Vita írta...

na igen, izgibb, mint a tökmag az biztos : ) viszont aperol spritz mellé jó valamit rágcsálni

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin