2012-02-28

Harcsa Nobu módra

Sziasztok, végre visszatértem. Az elmúlt hetekben összesűrűsödött a munka: fagyiztam, nyári, kerti ételeket fotóztam. Hiába, ilyen mikor ennyire előre kell dolgozni. Legalább extrém helyzetek most nem voltak, nem kellett sem ropogós cseresznyét szereznem, sem friss spárgát. Tavaly például egy piknikes anyagot fotóztam a kertben, a füvön, miután a havat letakarítottam róla, -10 fokban.
No, de ennyit erről, miért nem frissült a blog, pedig olykor főztem magunknak is. Például ezt a fincsi halat. Eddig 2x kóstoltam a Nobu étterem emblematikus fogását, a szójaszószban pácolt alaszkai fekete tőkehalat. Aki megízleli, szerintem azonnal a rabja lesz. A külseje ropogós, mázas, szirupos, belül pedig krémes és puha a halhús. Pár hete egy nagyon hasonló halat ettünk a Kolozsi téri, szuper japán étteremben, az Okuyama No Sushi-ban, ott angolnát pácoltak ebben a szószban. Kötelező volt itthon is elkészítenem. A hal végül harcsa lett. Ezen talán még tudnék vitatkozni. Aki kóstolta a nobus tőkehalat, az biztos, azt mondja, nem a harcsa legtökéletesebb ehhez, mert nincs meg a krémessége. Aki azt még nem ette, annak nagyon fog ízleni. Én is próbáltam elvonatkoztatni a korábban kóstoltaktól, és akkor valóban nagyon különleges fogás ez  harcsával is. A hozzávalókhoz viszont el kell zarándokolni egy ázsiai élelmiszereket tartó delikáteszbe.
Hozzávalók: 50 dkg friss harcsa, 2 kis tasak dashi (halalaplé), 6 ek. mirin, 6 ek. szójaszósz, 2-3 ek. földimogyoróolaj, szezámmag, 7 dkg só

1. A sót keverjük el 5 dl vízzel. A halat mossuk meg, bőrét nyúzzuk le, vágjuk 2 cm széles hasábokra
2. Áztassuk a sóoldatban a halat 20 percet (ezt a Nobuban mondták, így kell készíteni)
3. Vegyük ki a halakat a sóoldatból. Keverjük el a szójaszószt, olajat, mirint és a dashit, kenjük meg a halakat a páccal, tegyük tálba, fóliázzuk le, tegyük 3 napra a hűtőbe
4. Melegítsük elő a sütőt grillező fokozaton.  Béleljünk ki egy tepsit alufóliával, helyezzük rá a haldarabokat, süssük 10-15 perc alatt pirosra a tetejét. Szórjuk meg szezámmaggal tálaljuk

Mi algalapba tekert rizst ettünk hozzá

0 megjegyzés:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin