2008-06-04

Meggyes-mandulás villámlepény

Tavaly nyáron már dicsőítettem ezt a klasszikus francia sütit. 2 dolog miatt: alig van benne liszt, a tészta 5 perc alatt elkészül, aztán csak sütni kell. Akkori bejegyzésem alapján sokan kipróbálták, és mindenkinek nagyon ízlett.
Szinte minden idénygyümölcsből elkészíthető, én most meggyes-mandulás verziót sütöttem.


Hozzávalók: 60 dkg magozott meggy, 3 tojás, 2,5 dl tej, 5-7 dkg liszt, 10 dkg cukor, fahéj, 7 dkg vaj, szeletelt mandula

1. A meggyet magozzuk ki, szórjuk egy kivajazott tortaformába
2. A vajat olvasszuk meg, majd keverjük el a liszttel, cukorral, tojásokkal, tejjel. Azaz mindent öntsünk össze, keverjük simára.
3. Öntsük a kb. palacsintatészta sűrűségű keveréket a meggyre, szórjuk meg a mandulareszelékkel, majd előmelegített 180 fokos sütőben 45-50 percig süssük. Hidegen és melegen is isteni (melegen azonban könnyen szétesik)

18 megjegyzés:

Névtelen írta...

ajh, de szép ez a meggyes fotó :)
nálunk nem jut el a konyháig a meggy (meg más gyümölcs se), mindent elfogyasztunk a kertben, nyersen, még melegen :)

Névtelen írta...

Szia Dolce!

Letakartad sütit miközben sült? Mert azon gondolkoztam, hogy a mandulának egyébként illene megégnie 40-50 perc alatt... Én tuti így járnék:)
Neked mi a titkod?

Zozó

Dolce Vita írta...

Prante!

Köszönöm,nekem is nagy kedvencem mostanában ez a fotó (azaz szombat óta, mióta készítettem). Én csak a piacról tudom ezeket beszerezni, csak fűszereim és egy feketeribizlim, meg egy barackfám van a kertben(+millió nem ehető bokor, fa, virág) Ha lenne gyümölcsfám, egész nap alatta álldogálnék.

Zozó!
Ez a mandula kb 30 percet sült (elfelejtettem az elején rátenni), és csodálkoztam én is, miért nem pirul, pedig sztem jót tett volna neki. Titok nincs, talán kicsit sokat fülledt a zacsiban a mandula : (

Névtelen írta...

Az abszolút kezdők kedvéért: ennyi hozzávalóhoz kb. mekkora átmérőjű forma passzol?

Vera írta...

Nem eszünk tojást, viszont clafoutis-t nagyon szeretnék csinálni. Milyen jellegű a tésztája? Piskóta, vagy kevert, vagy mihez hasonló?

Dolce Vita írta...

Sz!

Lemértem, 23 cm az átmérője, 5 cm a magassága

Vera!
Hűha, sztem tojás nélkül ezt nehéz lesz, mert ez a fő összetevő, ami 1. összetartja a sütit, 2. feljújja azt. A tészta a palacsintatésztához hasonlít, de talán annál is hígabb, kb 5 dkg liszt kell bele

Vera írta...

Akkor ez egy speckó tészta :(
Na, majd gondolkodom a megvalósításon, köszönöm :)

Vera írta...

Gofri tészta szerinted?

Dolce Vita írta...

hm, talán, ha nincs benne olyan sok liszt. (bár akkor nem tudom, mi fogja össze)
De igazi állagú clafoutis sztem tojás nélkül nehezen érhető el. Lakto-ovo vegetáriánus vagy, vagy más okból nem eszek tojást? (de akkor tej sem kerülhet a tésztába???)

Vera írta...

A lakto-ovo eszik tejet és tojást, mi vagánok vagyunk, semmit nem eszünk. (hús, tej, tojás) Valamit majd kiagyalok és jelentek neked :)

Vera írta...

a vagán nem vagány akart lenni, hanem vegán :)))

Dolce Vita írta...

Vera!

Azt hittem a lakto-ovo az a vega, aki tejet és tojást sem eszik. Na, ma is tanultam vmit. Ha tényleg tejet sem eszel, akkor ez a süti nehéz lesz valóban, mert a tej és a tojás az alapja

Vera írta...

A tejet nagyon jól lehet növényi tejekkel helyettesíteni. A tojás már gázosabb...

Névtelen írta...

Üdvözletem!

Nagyon tetszik a gasztroblogod, gyönyörúek a képek!
Tegnap megcsináltam a clafoutist, nagyon-nagyon bejött, imádom! Nekem a sült puding ízére hajaz.

Egy kérdésem lenne: gyümölcscukorral is elékészíthető? Ugyanis sok ételben egész másképp viselkedik a gyümölcscukor, viszont diétás.


Üdv: Anita

mithrile írta...

Köszönöm a receptet!
Kicsit kellett rajta változtatnom, de az nagyon tetszik, hogy ennyire kevés benne a liszt:)

Névtelen írta...

Szia,
nagyon bejött nekünk is a "clafutis", bár gyermekeim kiröhögték a nevét..:-))

Most olvastam a neten, h, túrós csokis rudat ( Túró Rudi?) is csinálsz házilag..
Megadnád a receptjét?
Köszi,
Andrea

Dolce Vita írta...

Andrea!

Én így csinálom: a túrót mézzel összekeverem, jó formázható lesz. Rudakat formázok belőle, majd olvasztott 60%-os csokival bevonom, maegvárom míg kihűl

Csilla B. írta...

Sziasztok,

En is sokszor csinalok nyaron clafouti-t. Imadjuk a meggyeset es szilvasat.

Tej helyett kokusz tejet hasznalok es liszt helyett orolt mandulat. Nagyon finom es igy azok is ehetik akik elkerulik a tejet es lisztet.

Cukor helyett pedig agave nektar vagy juharfa szirup kerul bele, de csak egy pici kell.

Elvezem a blogodat es a csodalatos kepeket es recepteket.

Koszi!

Csilla

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin