2010-01-28

Édességfokozás, mert megérdemlem

Vannak dolgok, amelyeket nem szabad túlbonyolítani. Aki figyeli, miket szoktam főzni, tudja rólam, én tényleg mindenből a lehető legegyszerűbbet szeretem, ötletesen de a legpraktikusabban elkészítve. De vannak olyan dolgok, amelyek mindent felülírnak. Például a hosszú tél, az állandó sötétség, hideg.
És itt van a sütőtök, amely ugyan finom tortának, csirkével, lencsével, tésztának, és másik tésztának, gnocchinak, sütinek, currynek, levesnek és másik levesnek, de simán, önmagában sütve is elég egy melengető nassoláshoz téli estékre. Igen, novemberben még elég, mikor csak két hónapja tart a hideg. Január végén, hogy a témánál maradjak, mondhatnám ez már édes kevés. Kicsit löktem rajta: megcukroztam, megtejszínhaboztam (veszélyes ez a szifon). A férjem meg röhögött rajtam, minek egy zöldségre cukrot tenni, aztán meg le sem lehetett állítani róla.
Először a mandulaműtétem után készítettem vigasztalásként ezt a tököt, akkor karamellben pároltam puhára a tökkockákat, erre került a sáfrányos tejszínhab. Úgy is jó volt.
Ahogy nézem, ma lényegesen barátságosabb idő lesz, mint tegnap, ettől függetlenül még szükség lehet rá.



Hozzávalók: sütőtök, melaszos nádcukor, 2 dl tejszín, 1 csapott evőkanál porcukor, fél tasak valódi sáfrány

1. Mossuk meg a tök héját, daraboljuk fel a tököt, és szórjuk meg a nádcukorral
2. Tegyük be a sütőbe sülni
3. A tejszínt, a porcukrot és a sáfrányt öntsük a szifonba és készítsük el a habot. Vagy verjük fel habverővel

14 megjegyzés:

Ágnes írta...

hol kapsz sütőtököt? én már sehol sem látok. vagy annak idején előrelátó voltál? :)
amúgy guszta nagyon. :)

Dolce Vita írta...

ezt kb 2 hete vettem még a helyi kis zöldségesnél, feléből lett a curry, feléből ez

Névtelen írta...

a Kolosy téri piacon láttam a héten sütőtököt :-)
üdv.

ehran írta...

Szia Kriszta!

Láttad, felkerült a DG-re a zsályás babfőzelék receptje. :)
http://www.diningguide.hu/recept/etterem-informacio-3548

Dolce Vita írta...

igen, akartam is Neked írni! de köszi

Krisztina írta...

guszta nagyon a fotó is és gondolom a kaja is, sztem kipróbálom-)

Araniel írta...

Piacokon még lehet kapni.
Nekem a sült sütőtök a legjobb sütőtökös recept :)
Annyira szerettem, amikor régen is mindig meglepetésként ért, ahogy beléptem a műhelybe és rögtön megcsapta az orromat az isteni sült sütőtök illat, ahogy apukám sütötte mindig a kinti sütőben, hogy ne a ház legyen napokig illatos :) Mindig van a kertben, annyira szeretem. Sajna idén...vagyis tavaly nem lett, így kénytelen voltam venni. De ennek hála legalább kipróbáltam a krémlevest, ami szintén nagyon finom.
Mi nem szoktuk semmivel tálalni, csak simán, esetleg párat nagyon halványan megcukrozunk, ami szépen rákaramelizálódik.
De ez a sáfrányos tejszínhabos összeállítás nagyon tetszik :)
És a kép is annyira guszta. Imádom a képeidet(meg a receptjeidet is :) )

Névtelen írta...

Állati szép fotó ismét...a kerti asztal bekékült, vagy Photoshop? :-)
Üdv,
Ányez

Dolce Vita írta...

nem, ilyesmire sosem vetemednék : ) igyekszem a ps-t a legszükségesebbekre korlátozni, hogy ne romoljon a képminőség. Ez egy régi fa láda, 6 db oldallal: fehér, kopott zöld, világoskék, sötétkék, natúr, érett barna, és a 6.-on gondolkodom, milyen színű legyen : ) fő a praktikum

Zsófi írta...

A piacokon lehet kapni, de nálunk korán kell menni, mert 11 után már nincs, vagy - enyhén szólva is - hibásak.

A szupermarketekben pedig van mindenféle sütőtök, csak kétszer annyiba kerül.

ManóAnyó írta...

Gyerekkoromban anyukám sütött többször cukorral sütőtököt, mostanában gondolkodtam rajta, hogy nekem is ki kéne próbálni, mert az emlékeimben nagyon finom. Na ezután a bejegyzés után biztos kipróbálom :)

ehran írta...

Láttam 2 levest is írtál sütőtökkel, ha lehet, ajánlok én is egyet, a kedvencem, nagyon egyszerű, gyorsan megvan, és eddig nekem ez a változat ízlett a legjobban. Christophe Deparday receptje, Sütőtök krémleves almával.
H.: 500g tök, 125 ml creme fraiche, 3 salott, 1 Granny Smith alma, 70g vaj, 200 ml tej, 150 ml víz/alaplé, só, bors, szerecsendió.
E.: Az apróra vágott hagymát vajon megpirítani, rádobni a a pucolt, felkockázott almát és tököt, ráönteni a tejet és a vizet, lassú tűzön felforralni, fűszerezni. Ha puha a tök, félrehúzni a tűzről, bele a creme fraichet, leturmixolni, és kész is. Bagettkrutonnal, tökmagolajjal, esetleg friss korianderlevéllel tálalva zseniális. :)

Dolce Vita írta...

Ehran!
köszi, kipróbálom, van is itthon koriander éppen.

Névtelen írta...

Káprázatosak a képeid! Hosszú percekig gyönyörködök bennük.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin