2008-03-25

Bagel

Nem mondhatnám, hogy sok gyorsétterem bezárását könnyezném meg, (talán a Vapiano lenne ez alól a kivétel), azonban az évekkel ezelőtt bezárt New York Bagel miatt kicsit szomorú voltam. Csupán egyszer-kétszer ettem itt, de a mai napig is élénken él bennem a hagymás bagelük íze. Miért kell a jó dolgokat bezárni?
Hétvégén, miután a Mi otthonunk című lap egy korábbi számában megláttam a receptjét, gyorsan el is készítettem. Hosszadalmasabb a sütése, mint egy sima kenyéré, de a befektetett munkát azzal hálálja meg a bagel, hogy fehérlisztes tésztája ellenére még három nap múlva is puha marad. Ez gondolom annak a készítési eljárásnak köszönhet, hogy sütés előtt meg kell főzni a karikákat. Legjobb, ha kettévágjuk és megpirítjuk a vágott felét, majd erre azonnal vajat kenünk.


Hozzávalók: 50 dkg liszt, 1 zacskó élesztő, 2 evőkanál méz, 2 csapott teáskanál só, 5 evőkanál olívaolaj, 3 dl meleg víz

1. Keverjük el a lisztet az élesztővel és a sóval, a mézet pedig a vízzel, majd ez utóbbit adjuk a lisztes keverékhez. Rugalmas, homogén tésztát gyúrjunk belőle. Kelesszük minimum 1,5 órát
2. Az első kelesztés után gyúrjuk át alaposan a tésztát, osszuk 8-10 részre, gyúrjunk belőle kukacokat, majd a végeket vízzel tapasszuk össze, hogy karikákat kapjunk
3. Takarjuk le konyharuhával a tésztagyűrűket és kelesszük még 20 percig. Közben forraljunk fel egy kis edényben vizet, és melegítsük elő a sütőt 180 fokra
4. A lobogó vízben egyenként addig főzzük a karikákat, amíg láthatóan megpuffadnak (az eredeti recept azt írta, „amíg fel nem jönnek a víz felszínére”. Ez nekem nem volt nagy segítség, mert ahogy beledobtam a tésztát a vízbe, rögtön úszott a felszínén)
5. Kilisztezett tepsiben 180 fokon kb. 35-40 perc alatt süssük aranysárgára
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin