2008-06-09

Heimann borvacsora

A vacsora mellé bor-jutalom is járt. Ebből a magnum palackból 250 db készült

Egy gyors, inkább képes beszámoló a "Borhozételt" receptverseny záróvacsorájáról.
A szekszárdi Heimann Családi birtok fennállásának 250. évfordulójára játékra hívta a lelkes gasztro rajongókat. (az eseményen az is kiderült, hogy a játék kiötlője és bonyolítója Ízbolygóként ismert blogger-társunk. Köszi! : )). A játék lényege: szabadon választott Heimann bor(ok)hoz kellett megalkotni a legtökéletesebben passzoló ételt. Egy korábbi bejegyzésben már leírtam, nálam ez a folyamat hogyan zajlott. Szeretem a nagyon jó borokat, és ételeket, de ez idáig ekkora energiát sosem fektettem abba, hogy társítsam őket. Tudjuk jól, hogy általában mihez mit illik, ajánlatos fogyasztani, de ritkán analizáljuk a borokat a legutolsó íz és illatjegyig, hogy majd megtaláljuk hozzá azt az ételt, amely hasonló vagy éppen ellentétes ízei miatt, tökéletes harmóniába kerül a borral. Élvezetes játék, érdemes mindenkinek kipróbálni, egészen új élményeket rejt magában. Én ezentúl gyakran művelem majd ezt a sportot.
A játékban való részvétel már ezért az új tapasztalatért is megérte, aztán szombat este rájöttem, hogy a vacsoráért is nagyon. Igen közvetlen társaság gyűlt össze a díjazottakból, akikre a szakma nagyjai főztek. A 9 órásra nyúlt vendégség (mi legalábbis éjfélkor távoztunk) evéssel, Heimann borok folyamatos kóstolásával telt. Pincelátogatásokon mindig a legizgalmasabbak a hordós tételek, ígéretes 2007-es tételeket kóstoltunk, nekem a cabernet franc ízlett a legjobban, bár nem tudom önállóan kerül-e majd palackozásra.
A borokhoz főzött ételekre szerintem mindenki rettentő kíváncsi volt, hiszen már ahogy korábban említettem, most a hóhért akasztották. Nekem a legnagyobb élmény Molnár B. Tamás halászleve és Vomberg Frigyes báránygerince volt (60 fokon sütve 5 órán keresztül)



Az üdvözlőfalat: báránysajt és töltött serrano sonka

A menü:
Báránysajt (Csapody Balázs, Kistücsök, Balatonszemes)
Serrano sonkába töltött fűszeres juhtúró (Ízbolygó)
Halászlé tésztával (Molnár B. Tamás)
Konfitált zúza, lilakáposztával és gombával (Csapody Balázs, Kistücsök, Balatonszemes)
Kemencében sült bárány, báránygerinc és báránycomb roséra sütve, kusz-kusszal, tökkel sűrített hideg tökfőzelékkel, blansírozott zsenge zöldségekkel (Vomberg Frigyes)
Kétféle csokoládé mousse (Ízbolygó)

Hóhérakasztás: Molnár B. Tamás főz


A birtok ura: Heimann Zoltán

Hordóminta kóstolás, a képen 2 blogger-társ is megtalálható: No salty és Gabojsza




A zsűri: Molnár B. Tamás, Ízbolygó, Csapody Balázs, Heimann Ági

Vomberg Frigyes 8 órás főzés után

4 megjegyzés:

Unknown írta...

gratulálok! ennek köszönhetően találtam a blogodra, és meg kell mondjam, gyönyörűek a fotók és a tipográfia is nagyon szép, a receptekről nem is beszélve. Biztos mondták már, de nem St..l Ju...t "könyveit" kellene sztárolni, hanem mondjuk kiadni egyet neked. Tudom, ez nem egyszerű, de legalább fotósra meg tördelőszerkesztőre nem kellene költeni százezreket. :)

Dolce Vita írta...

Amer!

Hm meleg, meleg, de még nem sült meg teljesen, majd októberben. (stahl könyvet én sosem sztároltam,mert még sosem láttam, csak polcon)

Unknown írta...

a média sajnálatos "sztárolására" gondoltam, meg az átlagemberre, aki azt hiszi, hogy aki a tévében van és mosolyog, az főzni is biztos tud...

Sok sikert októberig!! :)

Dolce Vita írta...

Köszi, dolgozom rajta : )

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin