2009-04-14

Karamelltorta sütés nélkül

Ha egy étel egy héten belül kétszer készül el a konyhámban, akkor az azt jelenti, az adott fogás nagy kedvenccé vált. Így járt ez a sütés nélküli karamelltorta is. Zseniális! A receptet a Good Food áprilisi számában találtam, némileg módosítottam, kimaradt belőle a creme fraiche és a zselatin. Így az elkészítési idő is jelentősen csökkent, 20 perc összekészítés és 2-3 óra hűtés után már bátran vágható.
A keksz alapú torták nagy kedvenceim lettek. Szeretem, mert hamar elkészül, nem kell piskótát keverni, sütni (valahogy ezt nagyon nem szeretem) illetve a torta így kifejezetten krém hangsúlyos lesz. Jelen esetben lágyan karamelles.
A kekszet alaposan törjük össze, az állaga kb. olyan legyen mint a zsemlemorzsa. Korábbi receptnél ezt nem pontosítottam, volt aki panaszkodott, hogy szétesett a torta alja. Ha elég apró a keksz, a vaj biztosan összetartja, úgy, hogy szépen lehet szeletelni.


Hozzávalók 18 cm-s tortaformához:
15 dkg keksz (zabos, teljes kiörlésűt használtam), 10 dkg vaj, 50 dkg ricotta, 6 evőkaál cukor

1. Mozsárban összetöröm a kekszet
2. 7-8 dkg vajat megolvasztok, elkeverem a kekszmorzsával, ezt a "tésztát" belelapogatom a kapcsos tortaformába, hűtőbe teszem míg a krém elkészül
3. A cukorból sötét karamellt készítek, még melegítem, mikor hozzáadom a maradék vajat és a ricotta felét. Alaposan elkeverem a karamellt a ricottával, lezárom alatta a gázt, majd a maradék ricottát is hozzádaom. Botmixerrel keverem el, hogy tökéletesen homogén legyen.
4. A krémet ráteszem a kekszre, a forma meg minimum 2-3 órára megy a hűtőbe
5. Késsel válasszuk le a krémet a formáról, mielőtt szétnyitjuk!

24 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Húúú, elképesztően tetszik, még a héten elkészül, az tuti! :)

Ági, aki főz írta...

Ezt már én is kinéztem, sőt a férjem mondta is, hogy feltétlenül csináljam meg, csak valahogy elmaradt. Úgy tűnik újabb ok, hogy elkészítsem...

nagyorsolya írta...

Nekem a múltkori citrmos torta iteni lett, szóval valami ehhez hasonlót is kipróbálnék (tejet nem ehetek, azért nem pont ilyet). De a karamell készítésbe még sose mertem belevágni. Elmesélnéd, hogyan kell? Milyen edénben, milyen lángon stb.? Előrye is köszönöm

Méhn Niki írta...

Hát ebből én is repetát kérnék! ;)
Gyönyörű szép! Kár, hogy nem húsvét előtt készítetted el! Tutira megcsináltam volna a családnak!

Orsi írta...

Nagyon tetszik, hogy ilyen kevés alapanyagból csinálod, és hogy ilyen egyszerű! Ki fogom próbálni! Egy kérdésem van csak: Mitől marad egyben a krém?

Mirelle írta...

Ági megírta a kommentemet. ;)

Megvan a barátnőm szülinapi tortája.

Belly írta...

Szia!

Nekem meg a férjem névnapi tortája van meg.Gyönyörű!!!

Dolce Vita írta...

Orsik!

Karamellt én egy kis teflon lábosban készítek, kis lángon melegítem a cukrot, ha mindenhol folyékony és szép sötét barnás a színe, hozzákeverem a vajat, ettől habos lesz, néhol megkeményedik, majd a ricottát. A hidegtől lehetnek kemény karamell darabkák, de ahogy tovább melegíted, szépen újra elolvad, ekkor keverem hozzá a többi ricottát.

A krém attól áll össze, hogy nincs benne folyékony dolog. A ricotta önmagában megáll krémként, a 6 kanálnyi cukorból készült karamell és az a kis vaj szintén nem folyós
. Képen látod, simán vágható, nincs a fotón semmi trükk, zselatin stb

knoi írta...

Elkészítettem! Nagyon finom lett!
Köszi

Névtelen írta...

Nekem a múltkori Kolevites totál szétesett, és az íze is hagyott némi kívánni valót maga után. Mire gondoltam egyet, és megcsináltam Győri Zabfalatosból. Na az úgy összeállt a vajjal, mint Katiban a gyerek:)))
A ricottához pedig két doboz Milli vaníliás joghurtost kevertem és az egyik kanál cukor helyett vaníliás cukrot használtam. Komolyan mondom harmadnaposan volt a legjobb íze. Igaz addigra csak azért maradt mert második nap nem voltunk otthon. Azért ez a karamellás sem lehet piskóta.Talán még mandulával meg lehetne szórni a tetjét.

nemesnagyanna írta...

Csorog a nyálam rendesen :D

Névtelen írta...

Én nagyon darabos ricottából csináltam, az a zacskós félkilós kiszerelésű, a nevét most nem tudom, nagyon finom lett, de nem igazán olyan lágy krémes. Kicsit sűrűbb lett. De összeállt szépen meg minden, és nagyon finom is volt. Lehet, hoyg vmi joghurttal, ilyesmivel lazítani kellett volna.
Te milyenből csinálod?
malna

Dolce Vita írta...

Málna

dobozosból készítem, zacskósat még nem is láttam. Arra nem az van írva, hogy olasz típusú túró? mert az ránézésre inkább túró, nem ricotta.

Névtelen írta...

dolcevita,
utánanéztem, szarvasi mozzarella termék, konkrétan: olasz technológiával kélszült fézsíros savósajt. itt a link is, ha érdekel: http://www.szarvasimozzarella.hu/product_ricotta.html
Tudom, hogy sokan nincsenek jó véleménnyel erről a szarvasi mozzarelláról, de ezt a ricottát bizonyos dolgokba pont azért szeretem használni, mert ilyen túrószerűen száraz. (pl. ricottás fasírt) Ebbe a sütibe úgy tűnik nem ez kell. Mondjuk szó nélkül elfogyott így is :) köszi a receptet
malna

Magnólia írta...

Szia!

Elkészítettem, pici változtatásokkal, tényleg ilyen szép, és finom is.

Úgy tűnt, a keksz-alap nem akart ennyi vajjal összeállni, így tettem hozzá még egy kis tejet. Így nagyon jó lett! Én Győri kakaós kekszből csináltam az alapot. A krémben a karamell egy picit kesernyés lett, lehet, hogy túlpirítottam a cukrot? Tettem még hozzá egy kis vaníliáscukrot is az íz miatt (bár igazából lehetne karamellesebb az íze), meg egy kis mascarponét, hogy krémesebb legyen. Ez utóbbi talán felesleges volt, a mixerrel valószínűleg a ricotta is teljesen krémes lett volna. A tetejét apróra tört tejkaramellával szórtam meg. A családnak nagyon ízlett egyébként.

Ha esetleg több cukrot karamellizálok hozzá, karamellesebb íze lesz?

Csak ha már szó volt a ricottáról: én zacskósat vettem, az volt ráírva, olasz technológiával készült félzsíros savósajt, szarvasi. Nem tudom, milyen az eredeti, ez előtt még soha nem vettem ilyet.

Fruzsika írta...

Sziasztok!
Látom problémáztok sokan a ricottán. A világ legegyszerűbb dolga házilag csinálni (mammától tanultam)
kb. 2 l. 3,5%-os tejet, 1 doboz kefírt, és fél citrom levét felteszel irtó pici lángon melegedni lehetőleg duplaaljú fazékban, és lassan kevergeted. Kis idő után látod, hogy kezd összefutni, kiválik a savója. Innentől kb 10 perc és összeáll középen a ricotta. Vászon kendőbe csomagolod és felakasztod a mosogató fölé hadd csepegjen le a lé (kb fél óra) és kész a legtökéletesebb ricotta.
Az a titka, hogy nem szabad forrpontig heviteni, nem szabad forralni!!!!
Ilyen egyszerű. Ebből a 2 literből lesz kb fél kiló kész ricottád.

gasztrobisztro írta...

Megcsinaltam ezt a tortat, de nekunk sajnos nem izlett, fura volt, hogy a kekszes alapot nem kellett megsutni, a ricotta nem harmonizalt a tortaban, inkabb mascarponet tudnek elkepzelni, es nekem nem volt eleg edes se. tettem hozza rumot es juharszirupot, de meg igy is izetlen volt. :(

Dolce Vita írta...

Gasztrobisztró!

mi a túl édes dolgokat nem szeretjük, nálunk ez a torta a nagy kedvenc az első bemutatkozása óta, nagyon sokszor készítem. Nekem pont a ricotta enyhe sós, karakteres ízének és a karamellnek a vegyítése tetszik. Az biztos, hogy nem csöpögős édes...

Betti írta...

Kedves Kriszta!
A ma délutáni kávéhoz elkészítettem ezt a tortát. Azért csak most, mert Kecskeméten eddig nem találtam sehol ricottát. Hihetetlen, de így van. Meglepetésemre az egyik üzletlánc elkezdte árulni. Nagyon finom lett és a tetejét még dekoráltam is. Arany és fehér színű apró cukorgyöngyből egy szív formát raktam a közepére, a többi részére pedig pár gyöngyöt még rászórtam. Nagyon szép lett, a családom odáig volt.
Betti

Dolce Vita írta...

Betti!

Érdekes, Pesten mindenhol kapni Tesco, Auchan, Interspar, Kaiser.... fura, hogy ennyire eltér a kínálat
Örülök, hogy ízlett!

Névtelen írta...

Elkészült a finomság! Inspirációul szolgált a szürke szinte novemberi időjárás és a hűtőben sorára váró ricotta. Ma nagyon örülni fog férjuram, hogy otthon fellelhető alapanyagokból ilyen klassz sütivel várom! Köszi érte! Kriszta

Névtelen írta...

Kedves Kriszta!

Fogalmam sincs mit ronthattam el.. Megcsináltam én is, ráadásul a videót is néztem hozzá a nők lapjásat, plusz ezt is elolvastam... szinte már leutánoztam.. :) Visszont nekem nem lett ilyen nagy a karamell része , hanem majdnem hogy olyan picike volt mint a keksz réteg alatta... Pedig mindent úgy csináltam... Van valami tipped mit sikerült elrontanom? Mennyi vajat keversz a karamellhez ?

Köszönöm!!!!

Dolce Vita írta...

mekkora formában készítetted? ez 18-as forma, abban az 50 dkg ricotta pont ilyen magas lesz.
50 dkg ricotta nem tud lapos lenni : )
a karamellbe 2-3 dkg vaj kerül, hogy könnyebb legyen vele a karamellt elkeverni, majd utána a ricottával kell keverni

yoli írta...

Szia!
Szerinted elkészíthetem túróból is ricotta helyett? :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin