2009-06-08

Gyerekzsúr

Ádám fiam 3 éves lett. : ) Szombaton hatalmas bulit rendeztünk. 15 gyerek, 13 felnőtt volt a végső létszám. Az idővel hatalmas mázlink volt, gyönyörűen sütött egész nap a napocska, ha nem így lett volna szerintem lefújom a bulit, a lakásban megőrültünk volna. A kertben viszont remekül elfért ennyi gyerek. Béreltem egy ugrálóvárat (mindenkinek csak ajánlani tudom, aki ekkora létszámra tervez zsúrt), ezt a kert, a terasztól legtávolabbi pontján állítottuk fel, ez is nagyon jó ötletnek bizonyult. Láttuk, mit csinálnak, de hallani nem hallottuk. Ideális.
Az ételekre elég kevés időm maradt és elég sokat gondolkodtam, mit készítsek ennyi embernek. A férjem adta a kézenfekvő megoldást, a májusi Nők Lapja konyhában gyerekzsúros ételeim voltak, teszteltem közülük párat valódi környezetben. Nagyrészt olyan fogásokat választottam, amelyek nagyon gyorsan, nagy mennyiségben elkészíthetők. Tortát sajnos nem sütöttem (visszasírom a tavalyit), a gyerek kedvéért rendeltem egy vonatosat a Szamostól. Kár volt, drága és rossz. Semmiképpen nem ajánlom.

A menü: 2 kg cseresznye, 1 nagy tál saláta, fasírtgolyók, fetás lepény, egyszerű szalámis szendvics, túrógolyók, torta
A túrógolyónak és a lepénynek volt a legnagyobb sikere. A túrós desszertet amúgy gyakran készítem itthon uzsonnára. Az az igazság, hogy annyira gyűlölöm a Túró rudit a hozzávalói miatt, hogy azt nem adom a gyereknek. Mindenkinek ajánlom, hogy inkább készítse otthon, olcsóbb és sokkal jobb!

Túrógolyó

Hozzávalók 40-50 gömbhöz: 50 dkg túró, 5 evőkanál darált keksz, 5-6 evőkanál méz, 20 dkg étcsokoládé (minimum 60%-os) vagy 1,5 zacskó tortadara

1. Keverjük el a túrót a mézzel és a keksszel, formázzunk belőle gömböket.
2. A csokoládét olvasszuk fel vízfürdő felett, forgassuk meg benne a túrógömböket, helyezzük rácsra és tálalásig tegyük őket a hűtőbe, hogy a csokoládé megszilárduljon.

Ha gyorsabban szeretnénk végezni a golyókkal, akkor tortadarába hempergessük őket. Most én is ezt tettem.



Kukoricás-cukkínis fasírtgolyók

Hozzávalók: 50 dkg darált sertéshús, 20 dkg konzerv kukorica, 20 dkg cukkíni, 4 szál újhagyma, 2 gerezd fokhagyma, 5 evőkanál zsemlemorzsa, 1 tojás, só, bors, 1 evőkanál mustár

1. Reszeljük le káposztareszelőn a cukkínit, kicsit facsarjuk ki, keverjük a húshoz, adjuk hozzá a kukoricát, a felaprított újhagymát, a zsemlemorzsát és a tojást.
2. Sózzuk, borsozzuk a fasírtot, formázzunk golyókat belőle és forró olajban süssük ki.


Fetás lepény

Hozzávalók: 1 zacskó friss, levelestészta (275 gr), 4 szem paradicsom, 1 fej lilahagyma, 20 dkg feta, só, olívaolaj, kakukkfű

1. Tekerjük ki a tésztát, tegyük rá a felszeletelt paradicsomot, a felaprított hagymát és a fetát
2 . Olívaolajjal locsoljuk kicsit meg, enyhén sózzuk, szórjunk rá friss kakukkfüvet, 200 fokra előmelegített sütőben 20-25 percig süssük

22 megjegyzés:

Cukroskata írta...

Boldog szülinapot kívánok Ádámnak :-)

Ízbolygó írta...

Isten éltesse az Ifiurat! Jó buli lehetett!:-)

Benenn írta...

Az utolsó képeken ugye nem a kisebb fiad van?

Ági, aki főz írta...

Boldog szülinapot! Csudajó lehetett ez a buli, ezzel az ugráló várral.

Nekünk nagyon tetszett tavaly a szamosos vonatos torta. El is fogyott gyorsan, bár isznoyú tömény.

Kata írta...

Klassz kis buli lehetett! :o) Én is boldog szülinapot kívánok a nagyfiúnak! :o)

Zsuzsi írta...

Gratula a gyermekeknek. A képek nagyon jók, visszaadják a hangulatot.

Méhn Niki írta...

Nagyon Boldog Szülinapot a kisfiadnak! Igazán kitettél magadért, hogy ennyi mindent csináltál! :)

VKOrsi írta...

Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

A szamos féle vonatosba mi egy ismerősnél futottunk bele, és szerintem az ehetetlen kategória határait súrolja már... nem is értem, mert amúgy nagyon finomak a tortáik, de itt valami alapvető hiba van.
(és ezek szerint nemcsak az az 1 volt rossz, hanem ez mindig az)

Dolce Vita írta...

Köszönöm Ádám nevében a gratulációkat!

Benenn,
A képen egy kislány van, a kisebbik fiút átvittem a mamához, hogy a vendégekre tudjak koncentrálni. Bár már élvezte volna, nem hagy benne maradandó nyomot, hogy nem volt ott.

Torta: a tálcája alján volt egy papír, hogy miből is áll. Ha korábban látom, nem veszem meg, értelemszerűen csak akkor láttam a matricát, mikor a torta elfogyott és mosogattam a tálcáját. Szóval, összetevők: cukor, mandula 15%, csokoládé (8% kakaómassza, cukor, kakaóvaj, emulgeátor: szójalecitin, margarin (növényi olaj- és zsír, víz, konhasó, emulgeátor: E471, étkezési sav: citromsav) tojás, tejszín, zsírszegény kakaópor, búzaliszt kakaóvaj, glükőz-fruktóz szirup, tartósítószer (káliumszorbát), invertáz enzim, aroma (vanilin, keserűmandula, szinezék (kinolinsárga, indigokamin, allura vörös, neukokcin, kárminsav, növényi szén, titándioxid, karamell)

Huh, röviden ennyi : ((((
A marcipán rajta, szimpla aromásított cukor. Menjen a fenébe a Szamos marcipán (bár ezt már karácsonykor is megírtam a szaloncukruknál)

Vegavarázs írta...

Néhány nappal ezelőtt egy gyerekzsúrra megcsináltam a "mosolygós pizzát". Óriási sikere volt! Nagyon köszönöm az ötletet!

Blogger írta...

Gratulálok, egyrészt a gyerkőcökhöz, az anyaságodhoz! Sok boldogságot kívánok az egész családonak!
A receptek, fotók szintén gratulációért kiáltanak, úgyhogy: GRATULÁLOK! :)
Jó olvasni Téged!

Gioia írta...

Szia!
már pár hónapja rendszeresen olvaslak és mindig izgatottan várom az új receptjeidet! Párat már kipróbáltam és nagy sikert arattam, köszönöm Neked!
Gratulálok a blogodhoz, a kis családodhoz és a fiad szülinapi bulijához! (az én kislányom is most múlt 3 éves és mi is szombaton rendeztünk "partit")
Töménytelen sok kérdésem lenne (a kezdő, de lelkes próbálkozó :-) ), így ha nem zavarlak akkor a mailcímedre küldeném.
Köszönettel: Anikó

sos_glutén írta...

Halihó!

Boldog szülinapot a gyerkőcnek!!! ÓÓÓÓ azok a fotók... :-)
Az ugrálóvár nagyszerű ötlet, majd bevetem ha már majd én is az anyukák számát gyarapítom. De addigis gyűjtöm az ötleteket a blogodról. KÖSZÖNET értük!!!!! És szép napot!

ManóAnyó írta...

Boldog szülinapot az ünnepeltnek! Szerencsés, hogy udvari parti szervezhető Neki :)

Lekvároskukta írta...

Boldog Szülinapot Ádámnak!

Melinda írta...

Elkészítettem a túró golyót,isteni finom,nagy sikere volt, de nekem a túrós massza elég lágy lett, és nem tudtam beleforgatni a csokiba, mert szétjött, és a "ronda de finom" szlogen jutott eszembe róla:) Szerinted tegyek bele több kekszet, vagy próbáljam másfajta túróból? Te milyen alapanyagból készítetted?

Dolce Vita írta...

Melinda!

Nem tudom, milyet használtam, a Tiéd túl vizes lehetett. ilyenkor kicsit kinyomkodnám, illetve több keksz. Bár túl sok keksztől száraz, fujtós lehet. Inkább a nyomkodás. Ha nem mézzel, hanem cukorral készítetted, akkor hajlamos a túró folyósodni, miután hozzákerül a cukor, álljon fél órát, utána nyomkodd ki

Névtelen írta...

Szia! Megcsináltam a fetás lepényed múlt héten, hát meg kell hogy mondjam, életemben nem ettem ilyen finomat!! A páromnak is ízlett, csak azt mondta, hogy nem este 9-kor kellene ilyet enni:) Szerintem a héten megint megcsinálom:) Nagyon jó a blogod, a kaják isteniek, a fotók pedig gyönyörűek:) Mikor jelenik meg a könyved?
Üdv
Moni

Névtelen írta...

Ja, a túrógombóckát is megcsináltam, nekem is lágy lett, a csokiban szétjött egy pár, azokat kénytelen voltam megenni rögtön:))

Dolce Vita írta...

Móni!

Ez a lepény nálunk az idei kedvenc, szinte minden vendég megkapta a maga adagját, és nagyon ízlett mindenkinek

Moni írta...

Szia! Megcsináltam a málnás -mascarponés tortát, a hűtőben figyel, izgatottan várom holnap az eredményt:) A málna mellett szedret is tettem bele, hátha nem rontja el. És mivel csak 250 gr mascarpone volt itthon, tettem hozzá ugyanennyi felvert tejszínt. Remélem nem folyik szét, ha leveszem a karikát róla:)

Anita írta...

A túrógolyóim eleinte nekem is ronda, de finom kategóriába tartoztak. Most csokiba mártás előtt bekerül egy kis időre a fagyasztóba, így tökéletes vékony csokiréteg kerül rá, és a golyóforma is megmarad. Nálunk (Bukarest) nem kapható étcsokis túró rudi, de ezek után nem is vennék, mert ez isteni finom, és ugye tudom, hogy mi került bele.

A könyv kérdésre én is visszatérnék, végül nem jelent meg, ugye? Várható vmikorra?

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin