2010-11-16

Csokis (majdnem) panna cotta

Van, hogy valami nem sikerül a konyhában. Pl. ez a csokis panna cottának tervezett édesség. Tudjátok, szeretek a megszokott ételekbe egy kis csavart vinni, ezt-azt kicserélni, beletenni az eredeti recepthez képest. Most a kémia közbeszólt, a csokoládé teljesen megváltoztatta a panna cotta állagát, nem lett belőle az, amit vártam, csak egy csokipuding-szerű valami. (Persze így is elfogyott). Egyrészt a csoki teljesen elnyomta a tejszín ízét. Ez pedig a panna cotta összhatásának az alapja lenne. A másik lényege ennek a desszertnek a kicsit harapható, de mégis puha rezgős állag. A csoki ezt is tönkretette, kifejezetten pudingosan puha lett. Erre a több zselatin nem lehet megoldás, mert akkor meg egy csokis zselatintömböt kapunk. Járt már valaki sikerrel? Esetleg csak kakaóval? Azt még kipróbálom valamikor.
Azért leírom, hogyan készült: a hagyományos panna cotta recept szerint 4 dl tejszín és 2 dl tej keverékéhez adtam 10 dkg 60%-os étcsokoládét, 3 evőkanál cukrot és 3,5 db lapzselatint.

10 megjegyzés:

Borbás Ági írta...

Nekem így is agyon szimpatikus ez a csokis finomság. Mert amiben csoki van, az rossz nem lehet.
Azért jó érzés, hogy nektek sem sikerül minden kaja úgy ahogyan eltervezitek. ;)

Romana írta...

Talán neki sikerült :o) http://www.mytartelette.com/2010/10/recipe-gluten-free-vanilla-rice-pudding.html

Ritmus írta...

Talán ha a tejet elhagynánk és csak tejszínnel készülne, valamint a csoki felét kakaóporral helyettesítenénk...
Csak "hangosan" gondolkodtam...

ehran írta...

A többiekhez hasonlóan én is a kakaó felé mozdulnék el. Illetve nem tudom, a kakóbab töret hogy viselkedne - esetleg a mandulához hasonlóan infúzionálva/felfőzve tejben/tejszínben, kicsit botmixerrel nekiesni, majd átszűrni. Vajon adna át ízt a mandulához, mogyoróhoz hasonlóan?
B verzió: rétegeket csinálsz hagyományos panna cottával meg csokis-zselatinos krémmel.
Lehet, hogy hétvégén teszek is egy próbát. :)

GasztroRéka írta...

Annyira jó ez az IKEA-s hirdetés! Nekem eddig ez tetszik a legjobban!

Dolce Vita írta...

Köszönöm az ötleteket! Próbálkozom még.Réka, igen, igen nagyon jó!

Eszter írta...

Én csak annyit kérdeznék, hogy hol lehet ilyen igazi soufflé formákat venni. Régóta keresek, de itthon nem találtam még.

Dolce Vita írta...

pirosat pár nap múlva tudok ajánlani

Frances írta...

Szia! Végre én is vettem ilyen formákat, elkezdem újra átnyálazni a panna cotta recepteket a blogodon! Bár nálunk most jön sok szülinap-névnap a családban, arra pedig Pavlovát szeretnék sütni, a citromos kombó pl tavaly nagyon bejött, most a kávésat akarom. Nálad egyébként a képeket nézegetni is elég, mert még ha mást is készítek, a blogod akkor is eleve konyhai cselekedetekre sarkall :)

Viki írta...

Azóta már biztos megvan a tuti recept, de azért hátha jól jön.. (: A csoki itt sem igazán hagyja érvényesülni a tejszínt, de az állaga szerintem egész jó:
10 dkg étcsoki
5 dl tejszín
2 dkg cukor
3 lap zselatin
1 rúd vanília
Ugyanúgy készítem, ahogy Nálad olvastam, annyi csavarral, hogy olvasztva adtam hozzá a csokit, még a legelején.
Ha kell az extra csokiíz, akkor szoktam tenni a tetejére 10dkg étcsokiból és 1 dl tejszínből készült csokikrémet.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin