2010-11-18

Köret

Semmi különleges cím, semmi nagy A, mert ez tényleg csak egy nagyon egyszerű köret. De az már meglepő lenne, ha nem mondanám azt, hogy nagyszerű is, ugye? Tényleg az. Extra egészséges, extra könnyű és extra finom. Bár mi Zsével főételnek (ezért a pasik biztos, megköveznének) ettük: locsoltunk rá friss, szűretlen olívaolajat, őröltünk rá borsot, és ez így elég is volt. Igaz, előtte ettünk Zsé isteni sütőtökös-vöröslencsés currys leveséből is. (köszi még 1x, tegnap is az volt az ebédem). A receptért tessék őt nyaggatni.
Szóval, visszatérve a sült őszi zöldségekre, azért tegyünk be vele együtt a sütőbe sülni egy egész csirkét is, így a család sem fog kiborulni a hétvégi ebéden.

Hozzávalók 2 személyre: 4 db kisebb cékla, 20 dkg sütőtök, 1 nagy fej vöröshagyma, 1 zellergumó, 1 fehérrépa (sőt ha paszternákot kapunk, inkább az), olívaolaj, frissen őrölt bors, valamilyen különleges só (mi füstölt maldont használtunk), sütőpapír

1. Kapcsoljuk be a sütőt, pucoljuk meg és szeleteljük fel a zöldségeket
2. Keverjük el a zöldségeket, helyezzük a sütőpapírra (akár készíthetünk személyes adagokat is) sózzuk, borsozzuk, locsoljuk meg olajjal
3. Csomagoljuk össze, tegyük be a sütőbe sülni 50 percre 200-220 fokon
4. Tálaláskor öntsünk rá újra olajat


Nyáron még ekkora volt

4 megjegyzés:

gyopper írta...

Juuuj, ilyent én is szoktam...imádom, ahogy a cékla színez! Én csak jénaiba dobálom. Mi a különbség szerinted a sütőpapíros megoldáshoz képest? És ez igenis elmegy főételnek, nem csak köret :)

Üdv:
gyopper

Dolce Vita írta...

Nekem is lemegy : ) de tudom, sokaknak nem

egyre több mindent sütök sütőpapírban, nagyon jól megmaradnak az ízek, párolódnak a saját levükben a zöldségek

Zsé írta...

Kriszta, nagyon-nagyon jó volt, tényleg. Zamatos, színes, ízes, hmmmm. A fotózásról nem is beszélve. Nagyon élveztem. (És örülök, hogy ízlett a leves:-)
Kösz mindent. Szuper volt.

SpeckoHU írta...

Köszi az cékla 5letet.
Én is csináltam egy hasonló köretet, csak a sütőtök helyett krumplit raktam bele és még sárgarépa ment bele pluszba.
Nagyon bejött ez a kis változatosság a köretek unalmas világában.
És tényleg magában is elmegy egy egyész ételnek is.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin