2011-03-24

Panna cotta mentával, pisztáciával és olívaolajjal. Update: nyertesek

Éééés akiknek a véletlen sorrendgenerátor kedvezett: Zsófi, aki kismama, Gino, Erika, aki államvizsgára készül, Country Comfort és B. Anita. Küldjétek el lszi a címeteket e-mailben!
Nálunk csak rezgős puding a neve a panna cottának. Ádám hívja így és biztos, ami biztos rögtön kettőt eszik meg egymás után belőle. : ) Tényleg az egyik nagy kedvence az édességek közül, ezért sokat készítem. Hogy ne legyen unalmas, a feltéteket próbálom variálni, itt a blogon is már számtalan változat található. Most az egyik kedvenc ízkombinációmat készítettem hozzá: menta, pisztácia, vanília, méz és olívaolaj. Különleges és izgalmas összeállítás, halhoz készítettem először, egy szicíliai, csillagos séf, Cicco Sultano receptje alapján. Most annyit módosítottam, hogy nem turmixoltam a hozzávalókat, a pisztáciát is és a mentát is csak durvára vágtam. Mondhatom, nagyon jól ment a panna cottához is.

Hozzávalók: 3 dl tejszín, 3 dl teljes tej, 3,5 lapzselatin, 3-4 evőkanál cukor (nem legyen túl édes a panna cotta), 1 rúd vanília, öntethez: 1 rúd vanília, 4-5 dkg pörköletlen zöld pisztácia, 10-15 mentalevél, 1 evőkanál méz, 1 evőkanál olívaolaj, 1 evőkanál víz

1. Öntsük össze a tejszínt a tejjel, adjuk hozzá a cukrot, a vaníliarúd kikapart magjait és a rudat is
2. Forraljuk fel, egyenként keverjük el benne a zselatint. Várjuk meg míg kihűl, keverjük el, vegyük ki az üres vaníliarudat, öntsük formákba a tejszínt
3. Tegyük a hűtőbe szilárdulásig
4. A mentát vágjuk össze, a pisztáciát törjük durvára. Keverjük el a mézet, az olajat és a vizet, adjuk hozzá a másik rúd vanília kikapart magjait, a pisztáciát és a mentát.

Tálaláskor mártsuk kb. 10 mp-re forró vízbe a formák alját, így könnyen kiboríthatjuk a panna cottákat, szedjünk rájuk egy-egy kanál öntetet

10 megjegyzés:

country komfort írta...

ez a panna cotta lesz az egyik húsvéti desszert, azt hiszem! azért is, hogy emlékezzünk arra, hogy ezzel a recepttel egyidőben NYERTEM! Köszönöm szépen, a többieknek is grat és szép hétvégét: Judit

Névtelen írta...

És itt jelentkezik a 2. sz. nyertes is egy kis örömködésre:)
Köszönet a lehetőségért!
Éljen a véletlen sorrendgenerátor:)

(Kriszta, ugye még ez a címed?:dolcevita@dvita.hu)

Erika, aki államvizsgára készül;)

A Gasztro Kalandor írta...

gyönyörű fotók

Bori írta...

Kedves Dolce Vita!
Nem ehhez a bejegyzéshez tartozik, csak lenne néhány kérdésem a tésztagépekkel kapcsolatban. Egyáltalán nem értek hozzájuk, csak nagyon szeretnék. Viszonylag nagy háztartáshoz (9személy) egy tésztagéppel órákig tart legyártani az ebédre való tésztát? Ha mondjuk szeretném, hogy tudjak otthon készíteni lasagne, makaróni és spagetti tésztát is, ahhoz több gépet is kell venni, vagy van gép, ami sok fajtát is tud készíteni és a lukas meg a lap tészták is benne vannak a repertoárjában?
Nagyon köszi!

Dolce Vita írta...

Bori!

Legjobb tudomásom szerint ehhez két gép kell. Van egy, Atlas, ami nyújt (lasagne) és vág különböző formájúra. Metéltek, tagliatelle,linguine... (adaptertől függően) ez az: http://www.dolcevitakonyha.hu/index.php/atlas-tesztagep-betettel-125.html

és van egy másik gép Regina, amelyik lukas tésztákat készít, az ez: http://www.dolcevitakonyha.hu/index.php/konyhafelszereles/konyhai-gep/tesztagep/regina-tesztagep-5-betettel.html.
Első tésztagépnek és nagyobb háztartásba én inkább az atlast ajánlom. Kilenc főre szerintem egy kg lisztet akr be is kell keverni. Gyakorlatal 1 óra alatt ki lehet byújtani, formázni. a kezdetekkor ez azonban lehet 3 óra is akár

Gino írta...

Kedves Kriszta!

3. nyertes jelen! Köszi a játékot!
Nem sikerült e-mailt küldeni a dolcevita@dvita.hu-ra. Egyedül vagyok ezzel?
üdv
Balázs

Dolce Vita írta...

Gino!

működik, kapok rá leveleket, és most küldtem magamnak próbát. Nézd meg lszi újra!!

Ildi írta...

Kedves Dolce Vita,

azt szeretném megkérdezni, hogy lehetséges-e zselatin nélkül panna cottát (esetleg valami nagyon hasonlót) készíteni? Titkon reménykedem benne, hogy hagyományosan azt nem használtak hozzá...

Köszönöm!

Ildi

Dolce Vita írta...

Ildi!

Van egy tojással sűrített változata is, ezer éve készülök kipróbálni, elkészítem és felteszem!
Agar-agart sem használsz? az növényi eredetű

Ildi írta...

Hú, az remek lenne! Kíváncsian várom!
Az agar-agart még sosem próbáltam -- mikor olvasgattam róla, elég vegyes véleményekkel találkoztam. Bár inkább azt hiszem, csak nem voltam elég elszánt hozzá. :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin