2011-09-22

Kiskukták figyelem!

Mikor még nem születtek meg a gyerekeim, egy-egy karácsonyi sütés-főzés alkalmával arról ábrándoztam, milyen jó lesz majd mindezt gyerekekkel tenni. Tésztát nyújtani, tölteléket keverni, színes cukrot szórni a mézeskalácsra... Ma ez már valóság, még akkor is ha néha nem tűnik annyira idillinek, mint amilyen valaha a képzeletemben volt. Bizony, gyereksegítséggel legalább kétszer annyi ideig tart egy sütemény elkészítése, a konyha mindenhol úszik, pár ruhacsere, egy kis hiszti, hogy ezt "én akajom", de ettől szép az egész. Ők pedig élvezik és ez a legfontosabb. Nem terelem őket erővel a konyhába, mégis gyakran megjelennek, hogy segítsenek: kenik a paradicsomszószt a pizzára, kiválasztják, milyen tésztát szeretnének vacsorázni, felverik a tojást (én meg néha a padlóról mosom fel), kekszet szaggatnak, drukkolnak a palacsintáknak.
A játszótéren a homokozóban (ha éppen nem autópályát építenek), akkor pizzát és tortát sütnek homokból. Most pedig igaziból vágtak neki a nagy kalandnak, a Kuktanoda és a Dining Guide által szervezett gyerek főzőverseny népszerűsítéseként (ők még nem indulhatnak, az alsó korhatár 10 év) önállóan álltak neki sütit készíteni. Ehhez persze kaptak némi segítséget a melegítős műveletekhez (ez voltam én) és egy ovistárs, Marci is asszisztált a sütinél.





Kekszes alapú sütit készítettünk (közkívánatra, mivel egy ehhez hasonlót a héten már készítettem, már karácsonyi sütinek), a mozsárban törést, vajjal gyurmázást, tepsibe lapogatást csinálták ők, nekem mindeközben csak a vajat kellett olvasztanom. A cukormáznál is csak a melegítést végeztem én, a keverést ráöntést ők. Az eredmény ez lett. És megtanultak egy új szót: sütőpapír! (bár este, mikor apunak mesélték, mit csináltak délután, már evőpapír volt)

13 megjegyzés:

Katucikonyha, írta...

Nagyon cukik!

Névtelen írta...

Recept a szupi kekszes sütihez érkezik?

chriesi írta...

De ügyesek!

Dolce Vita írta...

bocsánat, a dining guidon van fennt a recept: http://www.diningguide.hu/recept/etterem-informacio-7144

enisKriszta írta...

Kerek szépen eligazítást maracuja suritmeny ügyben! Honnan, milyen kiszerelésben, kb. mennyiért? Köszönöm !

Névtelen írta...

Guszta, de mi a túró az a maracujasűrítmény? :-o

Dolce Vita írta...

Koktélokhoz használják, az enyém 50% maracuja, plusz víz, cukor és pektin. Gyakorlatilag egy szörp.
Nem volt olcsó, 3000 valamennyi volt egy liter, csak sütikhez, fagyikhoz használom, így elég tartósnak mondható. A Közraktár utcában vagy egy koktél kellék bolt, ott vettem.
Állítólag lehet kapni 80%-at, ilyet sajnos még nem láttam. Friut de Monin a márkája. http://www.moninstore.com/

Névtelen írta...

Nagyon klasszak a Fiúk és mint tudván tudjuk,arról a férfitől, aki tud főzni, egyéb,más jó dolgok is kitelnek.....és ez igaz is!

Névtelen írta...

Jezusom, fantasztikusan tetszik a konyhapult es a burkolat felette! Elarulod honnan van?

Csibe írta...

Milyen édesek!...és igen, az "én akajom" rendszeresen elhangzik nálunk is. Amúgy nagyon ritkán eszi meg a húst, de épp tegnap - ismét - husit sütöttünk a homokozóban :)

Névtelen írta...

Szia Krisztina!

A közraktár utcán belül hol vetted? Mert sajnos sehol nem kapok maracujasűrítmény.

Köszönöm!

Dolce Vita írta...

Az egyetem épülete melletti tömbben, a Petőfi híd felé, BOls mixer akadémia, vagy vmi hasonló van kiírva és pincében van az üzlet

Névtelen írta...

Köszönöm!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin