2011-12-04

Gyömbéres-ananászos marcipánkenyér

Itt az idő a marcipánozáshoz! Igaz, ez még csak az előjáték, hiszen, ha most készítenénk el a fára való szaloncukrot, abból (tapasztalatból mondom) nem sok maradna december 24-re. A család elől el tudjuk dugni, de magunkat nem tudjuk becsapni. Kiskoromban próbáltam egyedül sakkozni, az sem ment.
Fotózáshoz készítettem szaloncukrokat, ám kimaradt egy nagy adag bekevert marcipánmassza, nem volt már kedvem kigombócolni őket, így 3 tömbben, marcipánkenyérként végezték.
És akkor szeretnék itt és most hangot adni nagy-nagy szomorúságomnak. Az eddig használt mandulaőrleményemet úgy tűnik hiába keresem a Lidl-ben. Az eddig hófehér őrlemény, tarka lett, nekem olyannak tűnt ránézésre, mintha diót kevertek volna hozzá. (vagy csak nem volt idejük megpucolni a mandulát? na ne már!) : ( Megvettem, megkóstoltam és én határozottan dió ízt éreztem rajta. A férjem, (aki semmit nem tudott a kétségeimről az őrleménnyel kapcsolatban) azt mondta "finom ez a diós marcipán". Csak én futottam bele egy hibás szállítmányba vagy más is ezt tapasztalta?
Aldiba sosem jártam még, de most benéztem egybe, (tudom, hogy szinte ugyanaz az árukínálat, mint a Lidl-ben csak pepitában) hogyan állnak mandulafronton. Az itt kapható őrölt mandula ránézésre még tarkább volt, még kipróbálásra sem vettem meg. : (
Valószínű marad a hosszabb ideig tartó művelet az idénre: egész mandulát veszek, blansírozom, pucolom, darálom.



Hozzávalók: 20 dkg őrölt mandula, 20 dkg porcukor, 10 dkg étcsokoládé, 3-4 dkg kandírozott ananász, 3-4 dkg kandírozott gyömbér, pár csepp narancsvirágvíz

1. Keverjük el az őrölt mandulát a porcukorral, adjunk hozzá 1 mk. narancsvirágvizet, és pár csepp vizet
2. Gyúrjuk össze masszának.
3. A kandírozott ananászt és gyömbért vágjuk egészen apóra, gyúrjuk bele a masszába, csomagoljuk fóliába, tegyük a hűtőbe 1 órára.
4. Formázzunk 2 kenyérformát, a csokoládét vízgőz felett olvasszuk meg: törjük apróra a csokit, tegyük egy fémtálba. Lábosban forraljunk fel egy nagy adag vizet, mikor bugyogva forr, zárjuk le alatta a gázt, ekkor tegyük rá a tálat, amelyben a csoki van. Kevergessük, míg elolvadnak a csokikockák.
5. A kenyereket forgassuk meg az olvadt csokiban tegyük sütőpapírra száradni (erről le lehet majd venni szilárdulás után), tegyük a hűtőbe szilárdulásig.

30 megjegyzés:

Panni írta...

Szia!
Lehet gyömbért házilag is kandírozni? Hogy csinálod? Mármint gondolom, a művelet ugyanaz mint pl narancshéjnál, de mekkora darabokat kandírozol, hogy ne legyen sem túl csípős, sem túl édes?
Köszi!

HahoPihe írta...

Szia! Most elkeserítettél. Az utóbbi időben többet járok Aldiba, mert ott alig lézeng pár ember. Hiába van mellette a Lidl, oda nem jutok be. De épp múlt7en mondtam, hogy lassan meglátogatom őket az éves őrült mandula adagomért, mert ahogy mondod, az Aldis elég fura színt öltött, eddig nem mertem megvenni. De ezek szerint ne keressem a Lidl-ben se már a jól beváltat? :( Pedig a férj az idén is várja a Te recepted alapján készült szaloncukrokat nagyon.... :(

HahoPihe írta...

Ja és ha jól emléxem, az Aldis őrlemény ráadásul még drágább is, mint a régi Lidl-s...

Dolce Vita írta...

Panni!

A gyömbér kandírozáshoz nagyon-nagyon zsenge, friss gyömbér kell. Ilyet szerintem itthon nem kapni. : ( A receptjét be szerettem volna tenni a Főzd magad! könyvbe, de mivel nincs hozzá megfelelő alapanyag, nem igazán éreztem értelmét.
Jó minőségű kandírozottat delikátszekben kapni, nem olcsó!

HahoPihe!
inkább kérnélek, hogy nézd meg, milyen az ottani Lidlé. Még reménykedem, hátha csak belefutottam egy doboz hibásba és lehet belőle még jót kapni.
Az aldié volt olcsóbb 1990 Ft/kg a Lidlé pedig 2800 körül

strawberry írta...

Az aldis darált mandula az tényleg mandula (csak nem tisztították meg a héjától.) Én a házi marcipánt szeletelt mandulából készítettem, ledaráltam. :) Tescóban kapható 299 Ft-ért 200 gramm.

Vera írta...

Csak nem pucolják sajnos...
Itt lehet kapni szerencsére mind a 2 változatot,a tiszta fehér persze drágább...

Dolce Vita írta...

remélem, igazatok van!

Mézesélet írta...

Én tegnap egész mandulából sütöttem kekszet. Nagyon gyorsan lehet végezni a pucolással, darálással. Az a biztos....:)

Dolce Vita írta...

mivel daráltad?

Névtelen írta...

Csak a recept publikus, a kinézet már nem?

Névtelen írta...

kedves DV,

tudnál nekem abban segíteni, hogy milyen papírba csomagolod a szaloncukrokat és hol szerzed be azt? már sok helyen keretem, de nem találom a megfelelőt. idén fogok először házit szaloncukrot csinálni és a csomagolástól pánikolok leginkább. :)

előre is köszi, H

Mézesélet írta...

Imetec Dolcevita(cg1) kávé/ fűszerdarálóm van, azzal daráltam:)

Dolce Vita írta...

Kedves H!

vékony, papír csomagolót keress hozzá- Általában a hiperekben kapható, akciós, tekercses szokott a legjobb lenni, ez elég vékony ahhoz, hogy ne törjön meg a hajtásnál.

Mézesélet, köszi, szerintem én is maradok a darálásnál

Névtelen írta...

Dajnos nem csak belefutottál egy hibás szállítmányba, én Esztergomnál találkoztam a tavalyihoz képest durvább és tarkább mandulával, majd a Szentendrén vásárolt se volt különb :-(

Névtelen írta...

Hm...szóval sajnos.

szüdzsike írta...

Szia!

Ha a nagycsarnokban jársz, akkor a magosnál lelehet daráltatni bármit (mandulát, mogyorót..., és annyit amit akarsz) Én ott vettem múltkor a házi nutellához darált pucolt törökmogyorót...

Szia!

Zita

Zsani írta...

Szia!

Ma megnéztem a gyöngyösi lidlben itt világos volt a mandula, (400 Ft körül volt egy csomaggal)gondolom, hogy itt nem kapkodják el olyan gyorsan, lehet néhány hónap múlva "bebarnul":)

Horváth Zsuzsi írta...

Én rendszeresen járok ALDI-ba, és szerintem jobb mint a Lidl, és rendszeresen veszek ott darált mandulát: valóban "színes" mert héjastul van darálva, de nincs dió íze. Az tuti mandula! Ajánlom! :)

Dolce Vita írta...

Szüdzsike!

Köszi a darálós tippet!
Na jó, egy próba erejéig veszek egy aldisat, bár a marcipán az nekem világosan szép

Névtelen írta...

Sziasztok, az Aldiban viszont most lehet kapni nagyon kedvező áron natúr marcipán masszát, 54 % mandula tartalommal. 20 dkg, kb 390 forint, ha jól emlékszem az árára.

HahoPihe írta...

Szia!
Megnéztem, vettem. Nálunk még mindig "fehér" a darált mandula, minden ugyanolyan mint korábban, a csomagolás is. Csak az ára ment fentebb, mert meg mernék esküdni, hogy 399 volt eddig. Ma viszont 429ért vettem.

Névtelen írta...

Kriszta!

Én a magokat (mandula, mogyoró, dió)már évek óta a kézi mixeremmel darálom. Nekem olyan a mixerem, hogy ketté lehet szedni, és a tetejét, amin a gombok vannak, ráteszem egy edényre, amiben egy forgó kés van (hát bocs, csak így tudtam leírni...). Szóval 10-15 dkg egész mandulát kb. 3 másodperc alatt darálok le. Egyszerűen imádom!!! :) Üdv. Iza

Dolce Vita írta...

akkor nem kérdés, hogyan érdemes készíteni, mindig az a tuti, amiről tudod, mi van benne : )

Névtelen írta...

Hol lehet narancsvirágvizet kapni? Mivel lehet pótolni és a kandírozott gyömbért? Köszi. Üdv: Szabina

Dolce Vita írta...

én a csarnok melletti ázsia boltban vettem. Pótolni sztem nehéz lenne bármivel is, nagyon speciális íze van, nagyon-nagyon kevés kell belőle!
Gyömbért piacokon az aszalt gyümölcsös árusoknál, delikáteszekben.
Ez csak egy példa az ízesítésre, ha nehezen tudod ezeket beszerezni, akkor készíts pl fahéjas-aszalt szilvásat, vagy sárgabarackosat, vagy narancsosat....

Névtelen írta...

Sziasztok, szerintem mandulát pucolva a Metro áruházban érdemes venni, ott kg-s kiszerelésben van szeletelt mandula is, én azt szoktam botmixer vágós részével megdarálni sütikhez. Elég jó áron is van, többféle márkában, kiszerelésben. Remélem tudtam segíteni, kellemes ünnepeket, Viki

Névtelen írta...

Sziasztok!

Én is ugyanígy jártam a Lidl mandulával: nem tudtam mitől van dió íze az amúgy 1 gramm diót se látott stollenemnek... Mikor a barátnőmnek panaszkodtam, hogy vajon mi baja lehet, az első kérdése az volt, hogy hol vettem a "mandulát". Ő mondta, hogy már olvasta itt ugyanezt, és megnyugtatott, hogy nem az én ízlelőbimbóimmal van a baj :)

Sári írta...

Mandulalisztet lehet kapni az Ázsia boltban ( Fővámon, amit már említettetek). De mi is a darálóban küldjük meg a szeletelve vett madulát- Az pedig a magosoknál a Nagycsarnokban mindig van:):)

Dolce Vita írta...

Sári!

köszönöm, megnézem majd a lisztet. Bár a napokban megint blansíroztam mandulát,és újra megállapítottam, sokkal jobb az íze, mint a bolti blansírozottnak. Innen egy lépés az őrlés, és akkor tényleg finom lisztet kapok

ZsKati írta...

Sziasztok, a Müller drogériában 595 Ft-ért kaptam kandírozott (bio) gyömbért... tényleg nagyon erőteljes íze van, úgyhogy sokáig elég lesz a 10 dkg. Arra gondoltam, hogy szívecske formákat csinálok és úgy vonom be csokival (közeledik a Valentin nap) :-) reméljük sikerül!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin