2012-03-29

Bazsalikomos túrófagylalt

A Szuflé magazinban jelent meg ez a fincsi túrófagyi receptem, másik 4 fagylalt társaságában, illetve egy rusztikus, csináld magad reggeli sorozattal készültem még a magazin tavaszi számába. Abban is van édes bazsalikom. Az újságban találtok recepteket ehető virágokkal (pont a lap megjelenése előtt kaptam egy hasonló témájú könyvet és teljesen rákattantam a virágkandírozásra), 2-2 receptötletet a tavasz friss terményeivel (spárga, újkrumpli, borsó...), tuti boros programokat, gasztro-kertész cikket és még egy csomó receptet.
Aki még túlzásnak tartja a fagyikészítést, bátran álljon nekik ennek a nagyon egyszerű, de szerintem ízében igazán különleges receptnek, elkészíthető túróhabként, fagyasztás nélkül. És ha lenne hozzá pár szem, friss, érett eper... na, de az is eljön hamarosan.
Hozzávalók: 30 dkg túró, 2,5 dl habtejszín, 1 dl joghurt, 4 ek. cukor, 1 csokor bazsalikom, 1 lime

1. A túrót elkeverjük a cukorral, a joghurttal. Botmixerrel teljesen simára keverjük.
2. Hozzáadjuk a bazsalikomot, ezzel is enyhén botmixerezzük, majd hozzáadjuk a lime lereszelt héját. A hideg tejszínt habverővel keményre verjük, óvatosan a túrókrémhez keverjük.
3. Hűtsük ki teljesen a krémet, majd helyezzük fagylaltgépbe.

Fagylaltgép nélkül így fejezzük be: öntsük egy széles, mély tálba, tegyük a mélyhűtőbe, majd óránként keverjük át alaposan botmixerrel, mindaddig, amíg meg nem szilárdul. Fogyasztás előtt tegyük át 30 percre a sima hűtőbe.

19 megjegyzés:

duende írta...

Jöhet! Így reggelire is. :)

chriesi írta...

Nekem is! :)

Dolce Vita írta...

ha most nekiálltok délutánra el is készül : )) fagyasztás nélkül pedig egy megkésett tízórai lehet.
én is szeretem, ahogy bármit amiben keveredik a bazsalikom a lime és a cukor

duende írta...

Mehetek fagyizni? :))
Igen, egészen fantasztikus kombináció!

Martina írta...

Sziasztok! Szerintem fantasztikus ez a recept, ahogy a magazin is, csak nem lehetne vmi tervet is közzétenni azzal kapcsolatban, hogy mikor is jelenik meg? Sokkal jobb lenne előre készülni, várni szerintem, mint így utólag izgulni, vajon maradt-e még belőle.

Vianne írta...

Kriszta!

Engem a könyv érdekelne nagyon, amiben a viràgkandírozást talàltad. Elárulod a címèt?

A kisfiam minden nap fagyizni akar, hétvègére beígértem neki a fagyigyàrtàst. Kipròbâljuk ezt, köszi!

Dolce Vita írta...

Martina!

igaz, csak a megjelenés előtt egy nappal tettem ki, de sztem még bőven kapni azért

Vianne!
Joanna Farrow, Zöldfűszerek a konyhaművészetben. Elég bénácska könyvnek tűnik elsőre, de van benne jó néhány hasznos ötlet

Vianne írta...

Köszi!

Judyt írta...

Uhh, ez nagyon szimpi, még várok egy kis melegedésre, aztán legyártom :)

Névtelen írta...

Kriszta!

Lehet tudni, hogy milyen fagyigépet használsz?Én is gondolkodom azon, hogy vennék egyet, de nem tudom, milyet. Ha publikus, megírod? :-)

Köszi!

Orsi

Martina írta...

Igen, szerencsére még találtam a megszokott helyen, csak ilyen szempontból kicsit hasonlítok a Kishercegre, szeretem a jó dolgokra előre felkészíteni a szívemet! :)

Dolce Vita írta...

Orsi!

delonghi az enyém

Névtelen írta...

nagyon finom lett! Köszi! :)

Dolce Vita írta...

Györgyi!

eltűnt a kérdésed, fogalmam sincs, hogyan.

Elvileg nálunk, a dolcevitakonyhábna kapni, de most nem aktív termék, megkérdezem a kolléganőmtől, mikor lesz megint kapható

Györci írta...

Szia!
Már harmadjáta tűnök ma el, de se baj!
Szóval, köszi, ha megnézed!-csak ezt próbálom megírni, hátha most átmegy.

Névtelen írta...

Ez a fagyi eszméletlen jó lett. Illetve mi nem is fagyinak ettük, csak krémnek, de akkor is Isteni. Ma ez volt az ebédhez a desszert. mig a második meg a sültcsirkéd ;-) Az is Isteni lett :-)
Ritocska

Dolce Vita írta...

Ritocska!

bizony, habnak/krémnek is jól működik. remélem, tényleg jó ebédetek volt : )

Névtelen írta...

Most lett kész, isteni finom! Úgy kellett megerőszakolnom magam, hogy letegyem, mert szerintem simán megettem volna az egészet.:) És nagyon jó ötlet a túró turmixolása, isteni krémes lett! Köszönöm a receptet, szerencsére rengeteg bazsalikomunk van, úgyhogy biztos még sokszor készítem!
Zita

Dolce Vita írta...

Ha sok bazsalikomod van, készíts belőle limonádét is, az is nagyon finom. Örülök, hogy ízlett a fagyi, nekünk is nagy kedvencünk

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin