2010-06-07

Hideg leves forró napokra

Ez a leves eddig valahogy kimaradt nekem. Talán volt némi ellenérzésem a turmixolt uborka miatt, bár több tízmillió spanyol nem tévedhet. Magamtól nem biztos, hogy elkészítem, de most egy munkához muszáj volt (spanyol parifalatokat fotóztam). És persze begazolódott, a gazpacho nagyon-nagyon finom! Nem mellesleg nagyon praktikus, nincs főzés, ez a hét második felére ígért időjáráshoz pont passzol. A már korábban bemutatott fűszeres kenyérrel forró nyári napon bőven elég ebédre.

Hozzávalók
: 50 dkg paradicsom, 1 kis fej édeshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 15 cm-s darab kígyóuborka, 1 piros kaliforniai paprika, 5 dkg száraz kenyér (egy-két napos legyen), fél dl olívaolaj, 2 dl paradicsomlé azaz passata, 2 dl víz, sherry ecet (fehérborecet), petrezselyem

1. Daraboljuk fel a zöldségeket, az uborkából és a kaliforniai paprikából tegyünk egy keveset félre. Öntsünk 1 evőkanál ecetet, 4 evőkanál olajat rájuk, sózzuk. Hagyjuk állni (ezt érdemes már reggel elkészíteni vagy akár előző este)
2. Adjuk a keverékhez a kenyeret, a passatát, a vizet, ízlés szerint még ecetet, olajat turmixoljuk le, majd szűrjük át
3. A maradék uborkát és paprikát vágjuk fel egészen apró kockákra, keverjük el a felaprított petrezselyemmel és egy kevés olívaolajjal
4. Hűtve tálaljuk a levest, kanalazzunk rá az uborkás-paprikás keverékből

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

gyönyörűűűűűűűűűűűűűűűű!

Eszter, Zoli és Mózes írta...

Tényleg nagyon szép, bár a valóságban tuti nagyobb edényben tálalnám, de persze, tudom, a fotó kedvéért...
Mi az a passata?

Dolce Vita írta...

paradicsomlé, köszi kiegészítem

Ági, aki főz írta...

Tényleg nagyon jól néz ki! De nekem valahogy nem a kedvenceim ezek a hideg levesek, akkor már inkább gyümölcsleves ha hideg nyári levesről van szó!

Eszter, Zoli és Mózes írta...

Köszi! Nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű a megoldás - azt hittem, valami spéci hozzávaló. :-)
Pedig még tanultam is spanyolul, de ez nem volt meg...

Névtelen írta...

Nagyszerűen néz ki, gyönyörű a tálalás! Nagyon szépek a színek! Ki fogom próbálni a receptet, imádom a hideg leveseket ilyenkor nyáron.

sos_glutén írta...

Kriszta, nekem a passata megvan, viszont az édeshagyma nem igazán. Az az újhagyma leánykori neve?

Amúgy szenzációs, biztosan ez lesz egyik nap ebédre!!! Azokkal a finom kenyérfalatkákkal... nyammmmm
Húúú de éhes lettem :D

Borbély Anita írta...

Szia! Nem pont ide illik, de nem látom sehol, hogy mi a határideje a T-Home receptversenyének. Június 30.? Köszönöm!

Ancsy írta...

Kriszta kedves,kezdo rajongod vagyok,leirnad meg egyszer legy szives hogy keszul a zoldsegle?? kosziii

Dolce Vita írta...

Ebbe nem kell zöldséglé, ehhez csak víz kell. ha zöldséglével öntök fel levest, ahhoz kb. 8 dl vízhez adok egy hagymát, egy fokhagymát, paradicsomot, répát, zellert... bármilyen zöldséget, akár maradékot, ami van itthon. Sózom, borsozom, nagy lángon 30 percet forralom. 100x jobb, mint bármilyen leveskocka : ))

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin